Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 47839 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Burgerpoliticus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #210 Gepost op: 28 juni 2016, 13:09:35
Citaat
Fietsen brommer en de schoenen zijn leuk voor in de stad maar op het platteland lijkt het mij niet mogelijk zonder auto / motor.

Nou... koop je toch een motor? Je probleem opgelost. Kost maar 5 tot 10k.

Citaat
En dat de aanrijdtijd halveert is lang niet in alle gevallen zo.

Inderdaad, daarom sprak ik ook van gemiddelden.  :-\


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #211 Gepost op: 28 juni 2016, 14:35:47
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1432751 date=1467112175
Nou... koop je toch een motor? Je probleem opgelost. Kost maar 5 tot 10k.

Ook het inzetten van meer politiemotoren, in plaats van duo-surveillance, kan de aanrijtijden in buitengebieden vermoedelijk verminderen, zonder hogere kosten. Politiemotoren bieden bovendien specifieke voordelen bij achtervolgingen. De beschermende motorkleding en -helm kunnen ook beschermen tegen geweld. Koud weer kan wel een belemmering zijn.
Ik stem links.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #212 Gepost op: 28 juni 2016, 18:45:30
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1432743 date=1467110132
Op dit forum valt op dat iedereen zich op de details richt en de grote lijn vergeet.

En dat is maar goed ook, want in grote lijnen lijkt hetgene je verteld hier op het forum allemaal best wel redelijk. Echter wanneer je de verschillende ideeën in de praktijk in detail bekijkt deugt er helemaal niets van en is het een verslechting van de politiezorg.

Wees blij dat mensen naar de details kijken. Als iedereen zo naar de grove lijnen keek als dat u deed hadden we binnen de kortste keren een politieapparaat gehad wat helemaal niet meer functioneerde.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


-Ronald-

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #213 Gepost op: 28 juni 2016, 18:48:35
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1432743 date=1467110132
Zucht... zijn er echt alleen auto's in jullie wereld? Bestaan er geen fietsen, scooters, motoren meer? Het betere voetenwerk? Neem van deze voertuigen de gemiddelde afschrijving en je komt op... € 5000. Iemand die het tegen durft te spreken? Kom dan zelf met een berekening.
Ik daag je uit om zelf eerst eens met een berekening te komen die jouw stelling kan onderbouwen, met bronvermelding graag, want tot zover ontbreekt een solide en correcte onderbouwing van de stelling die jij hier poneert. Je hebt er wel een handje van om zelf een stelling te poneren zonder onderbouwing, en dan vervolgens wel om een onderbouwing te vragen als je wordt tegengesproken.

Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1432743 date=1467110132
Op dit forum valt op dat iedereen zich op de details richt en de grote lijn vergeet. Tuurlijk zal nu wel iemand zeggen dat het niet handig is om in afgelegen gebied 1 auto en 1 fiets te hebben rijden om 3 uur 's nachts. Snap ik echt wel, hoor. Hetgaat hier om gemiddelden, om de grote lijn, om... ach, laat ook maar. Het is gewoon leuker met z'n tweeën in de Touran, ook dat snap ik.
Er wordt enkel en alleen in duo gereden omdat ze dat leuker vinden, natuurlijk, dat wij dat niet bedacht hebben. Misschien moet je niet oordelen over processen als de redenen er achter niet begrijpt of wilt begrijpen?

En je stapt ook heel gemakkelijk over het feit heen dat men zelfs auto's wil minderen bij de Politie, want de Politie heeft teveel voertuigen zegt men, en dan kom jij met een voorstel om er voertuigen bij te gaan aanschaffen, juist. Ik mis de link naar de realiteit waarin we leven.

Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1432751 date=1467112175
Nou... koop je toch een motor? Je probleem opgelost. Kost maar 5 tot 10k.
Een nieuwe motor voor 5K? Weet niet wanneer jij voor het laatst naar de aanschafprijzen van motoren hebt gekeken? Voor €5000 koop je hooguit een brommer, maar ook voor €10.000 koop je geen fatsoenlijke motor die door de politie gebruikt kan worden, en dan heb je het nog steeds over de kale aanschaf, en moet er nog het e.e.a. aan accessoires op gemonteerd worden, en dat doet de bouwer ervan echt niet gratis. Ik moet bekennen dat ik geen idee heb wat het ombouwen van een motor kost, maar je moet al snel rekenen dat je tussen de 15 en 20k kwijt bent voordat de motor rijklaar bij het bureau staat.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #214 Gepost op: 28 juni 2016, 23:24:29
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1432743 date=1467110132
En ja: de gemiddelde aanrijtijd halveert, dat is brugklas wiskunde.

Het probleem is kennelijk dat jij niet verder gekomen bent als de brugklas. Dit is namelijk niet iets wat je in de brugklas leert, maar zelfs mijn zoon, die in de brugklas zit en wiskunde leuk vindt, heeft zelf kunnen beredeneren dat het zeker niet zal halveren.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #215 Gepost op: 29 juni 2016, 01:56:57


Ik moet bekennen dat ik geen idee heb wat het ombouwen van een motor kost, maar je moet al snel rekenen dat je tussen de 15 en 20k kwijt bent voordat de motor rijklaar bij het bureau staat.
Een zware complete politie BMW kost bijna 45000 euro. En dan heeft ie nog geen meter gereden.


Marcelw20

  • Instructeur: EHBO-er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Rustig aan, we hebben haast !
    • MMST
Reactie #216 Gepost op: 29 juni 2016, 10:15:08
Gewoon de auto gebruiken die in beslag zijn genomen. Doen ze in amerika ook.

Voordeel: geen aanschaf kosten, zijn we ook een keer van die aso rijders af.
EHBO-er • AED-bediener • BHV-er • H-BHV-er • Voormalig SIGMA-lid Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland • Beheerder BrandMeldInstallaties   Instructeu


Burgerpoliticus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #217 Gepost op: 29 juni 2016, 11:49:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1432976 date=1467158217
Een zware complete politie BMW kost bijna 45000 euro. En dan heeft ie nog geen meter gereden.

Tuurlijk, en die heb je ook echt nodig in de wijksurveillance. Mijn hemel, is er helemaal geen crativiteit in het korps? Alleen bezwaren zien en nooit oplossingen? Ik beging nu te begrijpen waarom er zoveel problemen zijn.

20% oplossingspercentage en alleen op een motor van 45k willen zitten? In mijn wijk rijden ze echt op lichte motorfietsjes van 5-10k hoor.

Ik begin de hoop te verliezen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #218 Gepost op: 29 juni 2016, 11:58:31
Leg je functie dan neer.


En ja: de gemiddelde aanrijtijd halveert, dat is brugklas wiskunde.
Als 2 voertuigen van gebied A naar B worden gestuurd, zullen zij beide bijna net zolang onderweg zijn. Dit gaat natuurlijk alleen op als het 2 de zelfde voertuigen zijn. Als 1 van de 2 voertuigen al van een andere categorie is, treedt er al een verschil op.
Er is dus geen aanrijdtijd gehalveerd maar de bemensing is gehalveerd.
Dat is geen brugklas wiskunde maar gewoon denken.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #219 Gepost op: 29 juni 2016, 13:34:07
Tuurlijk, en die heb je ook echt nodig in de wijksurveillance. Mijn hemel, is er helemaal geen crativiteit in het korps? Alleen bezwaren zien en nooit oplossingen? Ik beging nu te begrijpen waarom er zoveel problemen zijn.

20% oplossingspercentage en alleen op een motor van 45k willen zitten? In mijn wijk rijden ze echt op lichte motorfietsjes van 5-10k hoor.

Ik begin de hoop te verliezen.
Die "lichte motorfietsen" waar jij het over hebt, kosten alsnog 25 mille...

Of bedoel je scooters met een dophelm?