Met schuim moet je toch afblussen? Als het vuur er overheen klapt is je effect weg.
Schuim koelt nog best goed, dus je beschermt de constructie. In principe doet het hetzelfde als de gevel koelen met water maar schuim blijft langer zitten op de gevel waar water meteen naar beneden loopt.
Wat is de reden om hier te beginnen met schuim?
Je staat voor een dicht pand. Je kan er niet of je gaat er niet meer in. Duidelijk, snap ik, een brandweerman is niet van asbest en komt ook liever vuil en bezweet thuis dan gaar en knapperig.
Maar waarom ga je dan vervolgens de gevel lopen volschuimen terwijl je weet dat het binnen vrolijk verder gaat? Je koelt niet, je dekt niet af, komt je straal schuim wel aan, blaas je feitelijk extra zuurstof naar binnen.
I know nothing. Licht mij nou eens voor.
Ik heb geen idee waarom ze een buitenaanval met schuim doen. Ik kan me voorstellen dat het gemeld is als snackbar en brandweermannen leren: snackbar->frituur->niet met water blussen!
Het kan dus zijn dat ze verwachtten het pand te kunnen betreden en dan met schuim een grote klap uit te delen. Nu zat de hele tent potdicht en dan kun je alleen maar koelen en afwachten.