een vreemde brandweerfoto

Auteur Topic: een vreemde brandweerfoto  (gelezen 7228 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2005, 14:16:45

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2005, 14:31:54
als jullie ideeen hebben over het bewapenen van brandweerpersoneel. dan lijkt mijn het beter naar de voor en tegens van een bepaald wapen te kijken. ik zelf vind de keusen van het wapen dat die engelse brandweerman heeft nou niet bepaald de beste. maar ook de wapens die ik hier lees lijken mijn ook niet de beste. als je dan toch met een wapen bij de hand je werkzaamheden zou moeten uitvoeren dan is een klein en compact wapen de beste keus. een pistool is dan al voldoende en als men aan een volautomaat wapen denk dan lijkt mijn een mp5 pistoolmitrailleur het meest geschikt wordt ook gebruikt door de BBE. maar dit is mijn persoonlijke mening. het idee dat brandweerpersoneel met bewapening zou moeten werken is van de gekken, maar ja in sommige gebieden kan het helaas niet anders.   
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

7194

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2005, 14:48:31
Natuurlijk is dit allemaal als geintje bedoeld. We gaan geen brandweer mensen bewapenen in Nederland  :P Al kan het soms handig zijn  ;)

De wapens die ik had opgenoemd zijn in gebruik door de Nederlandse defensie dus zullen echt niet zo slecht zijn  :)

Voor een leuk off-topic lijstje :

BBE wapens:

Diemaco C7 aanvalsgeweer
 Fabrique Nationale Herstal P90 machinepistool
 Gemtech SP90 geluidsdemper voor FN P90    machinepistool
 Glock17 pistool
 Heckler & Koch MP5 machinepistool
 Heckler & Koch MP5SD machinepistool
 Mossberg Model 500 Persuader geweer
 SIG Sauer P226 pistool

En mogelijk nog wat ander geheim spul  ;D

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 27 februari 2005, 14:54:59
en dan nog wat. heb jullie aan eens aan de gevaren gedacht die het meedragen van een wapen bij een hevige brand zo als een vliegtuigbrand met zich meedraagt. en dan zeker in combinatie met dat Glock pistool met zijn kunststof omkasting. door hitte vervormd dat kunststof hierdoor werkt de slede niet meer goed dus het pistool word dan onbruikbaar. en wat te denken van de munitie die je bij je draag en in het pistool zit. deze kan door de hevige hitte ontploffen. Nee niet erg verstandig om dan bewapend te zijn.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2005, 14:56:57
nieuwe uitrusting brandweer aalsmeer  ;)

De FN P90 :

Tegen de kogels van de P90, een wapen dat het Belgische FN Herstal aan buitenlandse legers en politiediensten levert, is geen enkele kogelvrije kledij bestand. Op 150 meter afstand zouden de P90-kogels nog door vier over mekaar gedragen kogelvrije vesten gaan. Een superwapen, met andere woorden, maar dat is het ook in de handen van gangsters. FN zegt alleen te leveren aan officiële klanten. Vraag is of kan gegarandeerd worden dat het wapen niet bij criminelen belandt. Geruchten willen dat de Russische maffia er nu al over beschikt.

Door zijn futuristische vormgeving, zijn kleine afmetingen en zijn gering gewicht wordt de P90 PWD (Personal Defense Weapon) beschouwd als een van de beste wapens ter wereld voor operaties in beperkte ruimten.
Het Waalse FN Herstal ontwierp het handvuurwapen in eerste instantie om in het leger te worden gebruikt door ambulanciers, chauffeurs, keuken- en communicatiepersoneel. Eigenlijk alle militairen die zich niet in de eigenlijke gevechtssituaties begeven en dat zijn er twee op de drie. Met enige aanpassingen bleek de P90 ook geschikt voor anti-terroristische acties, reddingsoperaties en voor de bescherming van VIP's. Verscheidene andere wapenfabrikanten hebben intussen vergelijkbare wapens ontworpen.

Robuust

Het uitzicht van de P90 is gewoon revolutionair: een robuust en gedrongen wapen zonder uitsteeksels. Het wapen heeft geen kolf en de lader ligt bovenop de loop. Door de afgeronde vormen kan de schutter er zich niet aan kwetsen of blijft het nergens achter haperen. Door gebruik te maken van composietmaterialen kon FN het gewicht tot 2,8 kg beperken. Zonder uit balans te raken, kan het worden gebruikt door rechts- en linkshandige schutters. Het kan worden geschouderd, maar vuren uit de heup is ook mogelijk. Het wapen is nauwelijks 40 cm lang. Boven lader en loop kan een kijker gemonteerd worden.

Doorschijnend

Verontrustend voor politie- en veiligheidsmensen - als het wapen in criminele handen valt - is de buitengewone penetratiekracht van de SS190-kogels die FN voor de P90 ontworpen heeft. De 5,7 x 28 mm kogels dringen door elke bestaande kogelwerende kledij die de drager nog enige beweging toelaat, inbegrepen de militaire CRISAT-bescherming die is samengesteld uit kevlar en titanium. Om een idee te geven: geldkoeriers dragen kogelvrije vesten van 10 lagen kevlar. Maar op 150 meter afstand doorboort de P90 nog 48 lagen.
De lader is goed voor 50 kogels en is doorschijnend, zodat de schutter kan zien hoeveel kogels hij nog over heeft. Volautomatisch vuurt het wapen 900 kogels per minuut af.

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 27 februari 2005, 14:59:53
en dan nog wat. heb jullie aan eens aan de gevaren gedacht die het meedragen van een wapen bij een hevige brand zo als een vliegtuigbrand met zich meedraagt. en dan zeker in combinatie met dat Glock pistool met zijn kunststof omkasting. door hitte vervormd dat kunststof hierdoor werkt de slede niet meer goed dus het pistool word dan onbruikbaar. en wat te denken van de munitie die je bij je draag en in het pistool zit. deze kan door de hevige hitte ontploffen. Nee niet erg verstandig om dan bewapend te zijn.
Misschien helpt het als we allemaal niet te serieus tegen deze topic aankijken. Natuurlijk heb je gelijk over het bewapenen van brandweer personeel en de risico's die er aanvast zitten.

Maar dat wil niet zeggen dat we er wat over mogen geinen en fantaseren  ;)

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 27 februari 2005, 15:11:35
Gerard. natuurlijk heb ik wel door dat het een geintje is al zullen er ook mensen zijn dit die niet zo ervaren. wat betreft de bewapening van de defensie daar ben ik nog goed van op de hoogte. ben voor ik bij de marinebrandweer kwam, nog officier geweest bij het korps mariniers. dus de meeste wapens kent ik nog en met de juiste papieren ondervind je ook nog wel eens wat. met mijn reactie was het de bedoeling om mensen ook eens te laten nadenken over wat voor een problemen en wat voor situaties erdoor zouden ontstaan. en het is ook nog zo dat de BBE voor elke inzet bekijkt welke wapens er voor die opdracht het meest geschikt zijn, je gaat bijvoorbeeld niet een huis in met een scherpschuttersgeweer is niet handig. zijn vaak lang.

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #27 Gepost op: 27 februari 2005, 16:33:11
uiteraard is dit als grap bedoeld, reagerende op de geplaatste foto van de engelse''brandweer'' miltair, echter voor hun is het een bittere noodzaak onder het motto ''eigen veiligheid eerst''.

en als het toch zo ver mocht komen, dan is een ''handig'' wapen niet overbodig, uiteraard niet hier in ons landje, maar we verlenen steeds vaker bijstand in onrustige gebieden.

zelf ben ik (als onderofficier) instrukteur ''kleine wapens'' geweest en heb een tijdje mee mogen schieten met de NATRES (lang geleden), wordt nu in mijn huidige werk af en toe wel eens geconfronteerd met het zwaardere materiaal van onze vaderlandse hermandad, dus als de brandweer beschermd moet worden laten we dat dan maar overlaten aan deze getrainde jongens, we hebben ook nog de KMAR en andere eenheden, dus laten we de brandweer maar beperken tot een waterpistool op een feestje en een echt ''kanon'' bij een wat groter brand.
Nemo me impune lacessit

Ierlandfan

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 27 februari 2005, 23:52:00
En wat C4 (Semtex) om vastzittende (bedrijfs) deuren op te blazen...

Helaas hebben we trouwens echt een bewapende malloot die de brandweer aanviel gehad tijdens een uitruk in Medemblik dus het bewapenen is nog niet eens zo'n gek idee. Dit keer was de dokter de pineut (messsteek) en heeft de politie hem uiteindelijk uitgeschakeld door hem in zijn been te schieten.

Een Glock 17, leuk idee...simpel, eenvoudig, idiotproof
En vrijwel standaard een "vonkvrij" jasje... ;D
Kunnen ook tegen een stootje en tegen water zolang je er niet mee in bad gaat. Althans, dat ie schiet word wel gegarandeerd (at least once... ;D), maar je eigen veiligheid niet :-)

Dus voor de duikers bij de brandweer:
Glock 17 met de maritime spring cups,
en de 9mm FMJ subsonic, sealed primer munitie
Kunnen zij ook James Bond nadoen (onder water).

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #29 Gepost op: 28 februari 2005, 12:19:25
Keep it simple!!!!

neem gewoon een waterkanon, onder het motto, schoenmaker blijf bij je leest!  ;D
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....