Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 41574 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Wat ik grappig vind aan dit hele verhaal, is niet dat iedereen hier zijn mening geeft (daar is het een open forum voor waarbij we elkaar in hun waarde moeten laten, maar ook de mensen waar het om gaat). Maar dat iedere expert of zelfbenoemde expert over elkaar heen stapelt om te vertellen waarom dit filmpje niet kan. Gister viel ik al van men stoel toen ik de heer Van den Heuvel hoorde bij boulevard (die ik toch wel hoog heb). Deze vond het niet kunnen en ondanks dat hij zelf toegaf dat er mogelijk het een en ander vooraf was geweest, heeft de agente te agressief gereageerd en moet ze geschorst worden. Het feit blijft dat de politie de agenten niet heeft geschorst (wat wel zou zijn gebeurd als er werkerlijk stront aan de knikker was) en de vd heeft geen aangifte gedaan.

En wat onze grote vriend de ombudsman nu weer loopt te ****** vind ik helemaal onpasselijk. Heb al een aantal van die onderzoeken langs zien komen op het werk en telkens bleek dat er niet zo veel aan de hand was (het enige wat laks was, was de communicatie waarom het zo hoog opliep) dus daar heb ik ook geen hoge hoed van op. Laat hij eerst nu eens het onderzoek afwachten en of er eventueel een klacht komt dan kan hij ook eens langskomen als hij de tijd heeft.

Ik heb mijn mening gegeven op de beelden en de feiten die bij mij bekend zijn, dat een ander een andere mening heeft vind ik best maar laten we wel een beetje naar elkaar luisteren en niet elkaar de woorden in de mond proberen te leggen door zomaar wat opmerkingen te plaatsen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
+100 voor je Customs, heb knikkend lopen lezen !  O0 ;)

John vd Heuvel (alias De Beuker)...was dat niet...een ex-diender van IJ-tunnel en Warmoesstraat te Amsterdam die zelf toegegeven heeft, dat hij wel eens te ver ging ? Een beetje ironisch...


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Wat is dit nu weer? Iemand die toegeeft zelf als agent weleens te ver gegaan te zijn mag ook niet oordelen omdat hij geen ............
Nou ja vult dat maar in. Want die reden kan ik niet bedenken.


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Ombudsman onderzoekt schopincident agente
ROTTERDAM - De Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer gaat onderzoek doen naar het politieoptreden in Rotterdam, waarover de nodige ophef is ontstaan nadat beelden op internet waren verschenen.

Brenninkmeijer zei woensdag ''geschokt te zijn door de heftigheid van het schopincident’’.
Op het filmpje is te zien dat de agente op de man toeloopt en hem in het kruis trapt. Daarna volgen nog een paar trappen. De man biedt geen weerstand. Uiteindelijk boeien de agente en haar mannelijke collega hem. Op het filmpje zijn kreten van omstanders te horen.
De ombudsman gaat na of het gebruikte geweld niet buitensporig was en of is gehandeld volgens de daarvoor geldende instructies. ''Vooral de beelden waarop een agente schopt, geven reden voor ernstige twijfel'', zei hij.
Brenninkmeijer noemt het goed dat de politie zelf een onderzoek instelt, maar vindt het wel belangrijk dat een onafhankelijk iemand de feiten op een rijtje zet.
Halverwege
Het filmpje begint volgens de politie halverwege de confrontatie tussen de agenten en de man, die lag te slapen in een portiek in Rotterdam-Zuid. De man zou agressief hebben gereageerd nadat de agenten hem hadden aangesproken. Daarop werd hij met pepperspray bespoten. Daarna begint het filmpje.

De politie onderzoekt de zaak intern. ''Het onderzoek is in volle gang en het zal zorgvuldig worden gedaan'', meldt de politie. Dat betekent dat onder anderen de betrokken agenten worden gehoord, maar ook getuigen van het incident. Een aantal zou hebben verklaard dat de man voor de opnames geweld gebruikte.
Een woordvoerster wil daar niets over zeggen, maar wilde wel kwijt dat de politie alle getuigen wil horen. De rijksrecherche is in deze zaak niet ingeschakeld en het is niet duidelijk of dat in een later stadium nog wel zal gebeuren.
De beelden die van het incident zijn gemaakt, zijn inmiddels vele duizenden keren bekeken.
Discipline
Volgens politiebond ACP moeten politici en andere personen de discipline opbrengen om te wachten met een oordeel totdat alle feiten over het politieoptreden bekend zijn. ''Iedereen heeft al een oordeel klaar voordat duidelijk is wat er precies is gebeurd.’’ Dat zei voorzitter Gerrit van de Kamp woensdag.
Van de Kamp ziet parallellen met de zogenoemde filefuikzaak. Op de A2 bij Abcoude zette de politie vorig jaar een fuik op om een benzinedief te stoppen. Die reed in volle vaart achterop de file waardoor een onschuldige automobilist overleed. Ook dat leidde tot een storm van kritiek en verontwaardiging.

Bron : nu.nl

Ik ben blij dat deze zaak de aandacht heeft van de nationale ombudsman. Want het huidige onderzoek geeft heel veel twijfels of het objectief is. Geen onderzoek door de rijksrecherche en het niet op non-actief stellen van deze agente geven mij alle reden om te twijfelen aan de objectiviteit van het huidige onderzoek.
Hopelijk krijgt Brenninkmeijer de waarheid wel boven tafel ...


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
De waarheid wel bovenwater?

Want het korps zal er per definitie voor zorgen dat de beide agenten er goed vanaf komen in hun onderzoek?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Er zijn zat filmpjes van de rode tak op dit forum waarbij de verwijten je om de oren vliegen, Vaak zat zijn er collega’s van de blauwe tak die het allemaal beter weten zonder ooit een brandweerauto van binnen te hebben gezien. Helemaal niet erg, want soms is het best interessant om eens te zien hoe mensen er vanuit een andere beroepstak en perspectief tegen aan kijken.

Echter als het om een agent gaat snap je het allemaal niet omdat je zelf niet bij de politie werkt?
Dat je een verdachte neer haalt om bepaalde redenen is prima. Ondanks dat dit filmpje niet alles laat zien. Er zal een reden voor zijn, daar ga ik best in mee. Maar om een man vol in zijn kloten te schoppen, waarvan bekend is dat het behoorlijk wat schade kan aanrichten vind ik laag bij de grond. In mijn ogen was deze trap niet nodig geweest en past dit ook niet binnen het optreden van een politieagent. Ik vind dat betreffende agent in ieder geval van de straat gehouden moet worden totdat helemaal duidelijk is wat er gebeurd is. Ik zal er geen vrienden mee maken onder de blauwe tak, maar het is wel mijn eerlijke mening.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Ik wordt heel erg moe van mensen die anderen bashen zonder inhoudelijke reactie. Ik kan er om blijven vragen, maar het schijnt hier gebruikelijk te zijn om niet inhoudelijk te reageren. Dooddoeners en one-liners die de negatieve reacties moeten doodslaan. In dat geval exerceer ik mijn recht op gelijke behandeling.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik wordt heel erg moe van mensen die anderen bashen zonder inhoudelijke reactie. Ik kan er om blijven vragen, maar het schijnt hier gebruikelijk te zijn om niet inhoudelijk te reageren. Dooddoeners en one-liners die de negatieve reacties moeten doodslaan. In dat geval exerceer ik mijn recht op gelijke behandeling.

Ik heb je reacties eens teruggelezen. Waar wil jij een reactie op? Bashen klinkt wel hip, maar dat komt hier niet voor, namelijk. De enige dooddoeners die ik heb gelezen zijn zinnetjes als: de laan uit, bureaudienst, nooit meer werken, kutwijf, en andere ongenuanceerde uitspraken. Dit alles n.a.v. een paar sec. film.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Lees de reacties dan nog maar eens. Er staan toch een aantal vragen die niet beantwoord worden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Lees de reacties dan nog maar eens. Er staan toch een aantal vragen die niet beantwoord worden.

Nog niet beantwoord kunnen worden? Dat kan, maar citeer nou eens wat je dan beantwoord zou willen zien, n.a.v. die paar seconden film.
En nogmaals, citeer aub de bijdrages waar ''gebasht'' zou worden, dan kunnen mods ingrijpen, evt.