Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 41573 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Over die paar seconden film mag niet gesproken worden want we kennen niet alle feiten.
De rest van het antwoord komt morgen, ik heb er nu even geen zin meer in.


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Allememachies! Dit topic is twee dagen open en nu al razend populair. Lijkt mij wel een moeilijke situatie... in elk geval vind ik sommige reacties wel absurd. Alsof de politie in Nederland agressief is.... mag ik even lachen? Hahaha. Hier in Nederland is de politie nog heel schappelijk. Al eens in Amerika geweest? Wat te denken van de Italianen? Kom op zeg! Wat je op het filmpje ziet lijkt misschien heel grof maar ik denk dat het niet is wat het lijkt. Hopelijk worden er ook getuigen gehoord die heel deze toestand hebben zien gebeuren en niet alleen de sensatiezoekers met gouden hoektanden.  :-X


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Los van het feit dat we 'de feiten niet kennen' en dat geweld 'nodig dan wel niet nodig is', de vrouw trapt de man vol in zijn kruis.

Waar valt dit te verdedigen? Waar in de opleiding wordt zo een techniek in godsnaam aangeleerd?


Los van belachelijke argumenten als 'in Amerika is het wel anders'. Ja, dan moeten vrouwen ook aan de afwas gaan staan want in Iran mogen ze niet eens kiezen welke kleding ze dragen. En dan moeten 'flikkers' niet zeuren dat ze nageroepen worden, want in Afrika hangen ze ze op. Kom op zeg.

Ik heb al veel gevallen meegemaakt met onnodig boegeroep van omstaanders of onterechte klachten, maar dat hier iets niet klopt - als is het maar op niveau van procedure of techniek - kan je toch niet gaan lopen ontkennen?


 98uiye


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Waar valt dit te verdedigen? Waar in de opleiding wordt zo een techniek in godsnaam aangeleerd?
Nu weet ik niet hoe de IBT er bij jullie uitziet, maar ik heb tijdens mijn IBT lessen al diverse keren gehoord dat dames die kleiner en minder krachtig zijn dan de VD die word aangehouden het bij slimme trukjes moeten houden. Die worden dus aangeleerd om sneller naar de pepper te stappen en ook om een knietje in het kruis of een elleboog in de buik te geven.

Want zeker bij de politie geldt, wie niet sterk is moet slim zijn en het liefst met zo min mogelijk letsel.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Als de man blijvende schade overhoudt, zal mevrouw wel betalen?

Ik zie de noodsituatie niet in, en wat ik wel zie is een sterkere man die met iets anders bezig is. Ze zijn met twee, geen nood dan om slimme trucjes toe te passen om je uit een hachelijke situatie te redden...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Los van het feit dat we 'de feiten niet kennen' en dat geweld 'nodig dan wel niet nodig is', de vrouw trapt de man vol in zijn kruis.

Waar valt dit te verdedigen? Waar in de opleiding wordt zo een techniek in godsnaam aangeleerd?
Een trap vol in het kruis heb ik nooit geleerd, wel technieken als een voorwaartse trap etc. Ook een stoot met de knie richting buik zit gewoon in de training. Maar kijk naar de gemiddelde zelfverdedigingscursus en de "knie -> kruis" techniek wordt er wel in genoemd.

Als de man blijvende schade overhoudt, zal mevrouw wel betalen?
In dit geval heeft meneer geen letsel, maar voorzover ik weet kan een normale trap, stoot, klap met wapenstok ook letsel ten gevolge hebben. (laat staan een schot in je been ter aanhouding) Het gaat er dan volgens mij om of het geweld rechtmatig is geweest alvorens je kan gaan praten over schadevergoedingen etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ook met z'n tweeën kan je alsnog in een situatie komen dat je een trukje moet toepassen. Als je eerlijk moet vechten met een VD dan hebben zowel de ambtenaar als de VD zeker letsel waardoor er een bezoek naar het ziekenhuis gebracht moet worden. Door een trukje word het hooguit een pleister (of met pech even nalaten kijken door een ambu bemanning).

Als je met z'n tweeën tegenover een kerel van 2 meter staat en jullie zijn beide maar 1.70 dan ga je ook geen haak doen. Of als er 2 vrouwen tegenover een amateur Badder staan gaan ze ook niet eerlijk met deze meneer vechten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Buurtbewoners over schoppende agente
Published on Jun 20, 2012 by rtvrijnmond
Politiebond NPB denkt dat de agente die een dronken man mishandelde in Rotterdam, dat met een reden deed. De bond kan zich niet voorstellen dat de vrouw de man zomaar schopte. De 'vechtpartij' werd opgenomen en de beelden zorgden voor veel ophef. Lees meer: 'Agente schopte vast niet zomaar'
Samen sterk in de hulpverlening!


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Ook met z'n tweeën kan je alsnog in een situatie komen dat je een trukje moet toepassen.

Ja, kan. Maar alles kan, wil nog niet zeggen dat je het zomaar onmiddellijk moet of mag doen. Kanon en een mug.

Verder begrijp ik maar al te goed de standpunten van de politie (of Douane  ;) ) en diens argumenten. Anderzijds heb je ook de rotte appel en de mand. Ik zeg niet dat dat hier van toepassing is, ik geef enkel aan dat er over twee kanten aan zijn.

Ik blijf erbij dat - naar mijn mening - de situatie niet correct is aangepakt. Het feit dat er een onderzoek komt, wil zeggen dat er nog mensen - ook binnen de politie - zo over denken. Wat ik niet doe is onmiddellijk al met de vinger wijzen, dat is tot slot ook niet aan mij.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Nu weet ik niet hoe de IBT er bij jullie uitziet, maar ik heb tijdens mijn IBT lessen al diverse keren gehoord dat dames die kleiner en minder krachtig zijn dan de VD die word aangehouden het bij slimme trukjes moeten houden. Die worden dus aangeleerd om sneller naar de pepper te stappen en ook om een knietje in het kruis of een elleboog in de buik te geven.

Want zeker bij de politie geldt, wie niet sterk is moet slim zijn en het liefst met zo min mogelijk letsel.

Misschien dan beter mevrouw de versterking laten oproepen en de mannelijke agent de arrestatie laten doen?