Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 42606 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Het topic is ontdaan van een hele reeks offtopic reacties. Laten we met respect voor elkaar (en de betrokkenen) blijven discussiëren...

Back on topic.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218

En hoe kom jij aan deze weetenschap?

diverse praktijkervaringen van de afgelopen 7 jaar. Hoop zaken word administratief afgedaan.  Het extra tikje "omdat hij het verdiend".  Met andere woorden gemeld bij een meerdere die het afschuift als.. het valt allemaal wel mee. Waarvan je achteraf moet afvragen of het desbetreffende optreden nodig was cq rechtmatig was. Vind het altijd wel apart dat het vaak dezelfde collega`s zijn die geweld gebruiken of verzet hebben. Dan kun je zeggen.. zij durven op te treden waar andere mss te afwachtend zijn. Maar je kan ook zeggen dat ze de doel/aanpakanalyse nooit hebben begrepen en als blinde honden een hok met leeuwen instappen.

Ik heb het btw niet over strafrechtelijk gedrag. Ik heb het over rechtmatig optreden waarbij vervolgens over de schreef word gegaan. Zoals in een reportage van 1vandaag vandaag werd gezegd door diverse mensen o.a oud korpschef Joop van Riessen en politiegeweld-onderzoeker Jaap Timmer.. Groot gedeelte van het toegepaste geweld word niet gefilmd of gezien door burgers en daar word geen issue van gemaakt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1266001
Een vandaag heeft een interessante kijk op de afgelopen dagen met betrekking tot dit fimpje. Vanaf minuut 7 tot minuut 12.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
TuttebelXL & crosslee

Ik begrijp jullie denkwijze en ga er ook ver in mee. Maar ondanks dat ik gewoon heel veel respect en waardering voor de politie heb komt het voor mij allemaal een beetje raar over. Maar ik vind absoluut wel dat we het onderzoek moeten afwachten. Heb er alleen moeite mee als met name blauwe colega's meteen roepen dat de agente bij voorbaat niet verkeerd gereageerd heeft. Laten we de kerk in het midden houden en even afwachten. Dat geld natuurlijk ook voor de mensen die er volledig van overtuigd zijn dat de agente wel fout zat!

Trouwens erg prettig om te zien dat jullie mee denken en niet per definitie mijn gedachte af kraken O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
TuttebelXL & crosslee

Ik begrijp jullie denkwijze en ga er ook ver in mee. Maar ondanks dat ik gewoon heel veel respect en waardering voor de politie heb komt het voor mij allemaal een beetje raar over. Maar ik vind absoluut wel dat we het onderzoek moeten afwachten. Heb er alleen moeite mee als met name blauwe colega's meteen roepen dat de agente bij voorbaat niet verkeerd gereageerd heeft. Laten we de kerk in het midden houden en even afwachten. Dat geld natuurlijk ook voor de mensen die er volledig van overtuigd zijn dat de agente wel fout zat!

Trouwens erg prettig om te zien dat jullie mee denken en niet per definitie mijn gedachte af kraken O0

Ben er wederom helemaal mee eens. Word wel een beetje saai zo :P haha maar goed. Natuurlijk zijn wij, de blauwe kant, om het zo maar te zeggen iets bevooroordeeld. Maar daar tegenover staat ook dat wij weten hoe het vaak op straat gaat. En hoe iets voor de burger overkomt vaak niet stroopt met hoe de werkelijke situatie is. De burger ziet vaak fracties en vormt daar een mening over. Dat het filmpje er niet fraai uitziet, is vriend en vijand het over eens. Maar ik zie zaken terug die ik herken uit de dagelijkse praktijk, die we aangeleerd krijgen tijdens training. Hoewel de beelden van redelijk slechte kwaliteit zijn, meen ik te zien dat de vrouwelijke collega probeert de verdachte zijn handen los te krijgen van zijn gezicht. (na de eerste trap in het kruis) Dit lukt niet en zij geeft een pijnprikkel. Een knietje in dit geval. Zo interpreteer ik het tenminste.
Maar idd.. Eerst een feitenonderzoek. Tot nu toe is het speculatie.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1266001
Een vandaag heeft een interessante kijk op de afgelopen dagen met betrekking tot dit fimpje. Vanaf minuut 7 tot minuut 12.

Jammer dat het net afloopt wanneer een getuige begint te praten.


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
En waar baseer jij op dat het onderzoek bij voorbaat al een uitkomst heeft?

De zin begint met als. Als wordt gebruikt voor een voorwaardelijke wijs.

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorwaardelijke_wijs




Verder kan je in verslagen van comité P (dat is zo'n onafhankelijke instelling) lezen dat er wel degelijk ambtenaren van de politie zich schuldig maken aan tal van inbreuken op de deontologie zonder daarvoor gesanctioneerd te worden, en dat deze aantallen toenemen. De toename is ook voor 'n deel te wijten aan verbeterde opsporing en meer meldingen. Dat is een tendens die niet alleen in België speelt, maar ook in veel andere Europese landen. Allicht verkeert Nederland in een soortgelijke situatie. Dit staat uiteraard los van de huidige casus.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Ik weet niet wat er allemaal nog meer mee speelt en heb dus geen mening over het voorval als zodanig. Maar uit het feit dat er zoveel ophef is over het filmpje concludeer ik dat het blijkbaar bijzonder is en dus dat het in verreweg de meeste gevallen best meevalt met de Nederlandse politie. Dat stelt me gerust. En dat dit voorval verdient om nader te kijken wat er nu precies gebeurd is zijn we het ook wel over eens. Toch?
CN NRK


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Ben er wederom helemaal mee eens. Word wel een beetje saai zo :P haha maar goed. Natuurlijk zijn wij, de blauwe kant, om het zo maar te zeggen iets bevooroordeeld. Maar daar tegenover staat ook dat wij weten hoe het vaak op straat gaat. En hoe iets voor de burger overkomt vaak niet stroopt met hoe de werkelijke situatie is. De burger ziet vaak fracties en vormt daar een mening over. Dat het filmpje er niet fraai uitziet, is vriend en vijand het over eens. Maar ik zie zaken terug die ik herken uit de dagelijkse praktijk, die we aangeleerd krijgen tijdens training. Hoewel de beelden van redelijk slechte kwaliteit zijn, meen ik te zien dat de vrouwelijke collega probeert de verdachte zijn handen los te krijgen van zijn gezicht. (na de eerste trap in het kruis) Dit lukt niet en zij geeft een pijnprikkel. Een knietje in dit geval. Zo interpreteer ik het tenminste.
Maar idd.. Eerst een feitenonderzoek. Tot nu toe is het speculatie.

Helemaal niet erg ;D Zou vaker moeten kunnen dat we discussiëren zonder elkaar om de oren te meppen :-)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Helemaal niet erg ;D Zou vaker moeten kunnen dat we discussiëren zonder elkaar om de oren te meppen :-)

 O0 O0 O0