GRIP 1 Grote brand (veestal) Looiseweg - Ottersum 20-06-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (veestal) Looiseweg - Ottersum 20-06-2012  (gelezen 8785 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #20 Gepost op: 20 juni 2012, 22:38:50
Daar heb ik ooit mijn kat afgegeven. Ik woonde 20j geleden in de wijk aan overkant vd Looiseweg. Gelukkig zijn de dieren veilig.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #21 Gepost op: 20 juni 2012, 22:41:55
Ze kunnen die regio's daar in die hoek zowiezo beter anders indelen als je nu ziet waar de voertuigen vandaan moeten komen. Zelde geldt voor brabant noord ze kunnen beter samen met een deel van gelderland-zuid een nieuwe "regio" maken die veel effectiever is als de indeling die je nu hebt, alleen moet je dan niet de provinciegrens als leidraad gebruiken.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 20 juni 2012, 22:57:28
brandweerln ‏@brandweer_ln
Grote brand ottersum http://pic.twitter.com/npt6VfBX

20 juni 12 om 19:43 via Twitter for Android
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 20 juni 2012, 22:59:26
brandweerln ‏@brandweer_ln
Grote brand in stal onder controle. Nu begonnen met nabluswerkzaamheden. Hooi wordt uit stal gehaald en afgeblust. #ottersum #brand #gennep
20 juni 12 om 20:35 via Twitter for Android
Samen sterk in de hulpverlening!


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #24 Gepost op: 20 juni 2012, 23:31:11
Is het nu geen optie om beroep te doen op de brandweer van Brabant zuid/oost? Of op de duitse collegas.
Ligt maar op een paar kilometer afstand.

Dat heb ik al zo vaak geroepen.... OOk met inzet redvoertuigen enz......


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2012, 23:45:16
Dat heb ik al zo vaak geroepen.... OOk met inzet redvoertuigen enz......

Je kunt zo hard roepen als je wilt, maar daar verander je (helaas) erg weinig mee. Sommige regio's zijn nu eenmaal eigenwijs. Binnenkort Politie Nederland. Daarna Brandweer Nederland? Misschien dat er dan een keer wat verandert. Dat het allemaal beter kan dat staat buiten kijf, dat bepaalde regio's dat niet willen zien dat verandert helaas niet zomaar...


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #27 Gepost op: 21 juni 2012, 00:02:33
En een beroep doen op de brandweer Brabant Zuid Oost lijkt me ook wat overdreven,het korps dat het dichtst bij Gennep ligt is De Rips en dat is ook een slordige 30km rijden.
Neem aan dat je Brabant Noord bedoelde


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #28 Gepost op: 21 juni 2012, 00:38:57
Ben blij dat het binnen de VNOG wel geregeld is............


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2012, 11:03:05
Je kunt zo hard roepen als je wilt, maar daar verander je (helaas) erg weinig mee. Sommige regio's zijn nu eenmaal eigenwijs. Binnenkort Politie Nederland. Daarna Brandweer Nederland? Misschien dat er dan een keer wat verandert. Dat het allemaal beter kan dat staat buiten kijf, dat bepaalde regio's dat niet willen zien dat verandert helaas niet zomaar...
Zoals ik eerder al aangaf is dat niet zozeer eigenwijzigheid maar gewoon praktisch. Op veel plaatsen is het gewoon wel geregeld en bij dit incident lijkt het me helemaal niet nodig. Gennep heeft al 2 tankautospuiten naar het incident gestuurd dus zo hoog is de nood niet meer bij bijstand.

Ik vraag me af of we heel gelukkig zouden worden met Brandweer Nederland...?
Ja, dan heb je misschien een TS een minuut sneller op je incident (en dan sta je je twee minuten af te vragen waar je hem neer moet zetten), maar dan worden er ongetwijfeld ook posten gesloten waardoor het misschien juist weer langer duurt (opkomsttijd 15 minuten?).