GRIP 1 (man bedreigt politie met handboog en molotovcocktail) Grote Kampweg - Haelen 21-06-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (man bedreigt politie met handboog en molotovcocktail) Grote Kampweg - Haelen 21-06-2012  (gelezen 54847 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
Al begrijp ik ook dat dit een situatie is waar je niet meteen op bent voorbereid.

Dat is dus de vraag, er is wel brandweer aanwezig. Dus echt een verrassing moet het niet zijn geweest.

Of rijd de brandweer altijd mee als een hek weggehaald moet worden  98uiye

Johnnyboy

• Nieuwe gebruiker
  • *
Is er nu helemaal niemand die meteen ziet dat het helemaal geen kruisboog is?
Het is een gewone handboog.

Iemand roept "kruisboog" en heel Nederland neemt het klakkeloos over....
Niet te geloven.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Is er nu helemaal niemand die meteen ziet dat het helemaal geen kruisboog is?
Het is een gewone handboog.

Iemand roept "kruisboog" en heel Nederland neemt het klakkeloos over....
Niet te geloven.
Beste Johnnyboy, welkom op het forum.

Als je even de moeite had genomen dit topic helemaal door te lezen, dan had je kunnen zien dat de meningen daarover nog verdeeld zijn;
We kunnen nu kiezen uit kruisboog, compound boog, recurveboog of gewone handboog, wie het echt weet mag het zeggen.

Overigens heeft de man geen kruisboog maar een compound boog.
Neen, het is een recurveboog...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recurveboog

Je ziet dat er dus wel degelijk meer mensen dit is opgevallen, en dat zeker niet iedereen alles klakkeloos overneemt...
Samen sterk in de hulpverlening!

GLZ

• Senior gebruiker
Dreigend accuut geweld, met gevaar voor de politie, de burger en de verdachte.
Het gevaar voor iedereen behalve de meneer zelf is makkelijk weg genomen, kwestie van een lintje spannen (op de juiste plek).

Johnnyboy

• Nieuwe gebruiker
  • *
Beste Johnnyboy, welkom op het forum.

Als je even de moeite had genomen dit topic helemaal door te lezen, dan had je kunnen zien dat de meningen daarover nog verdeeld zijn;
We kunnen nu kiezen uit kruisboog, compound boog, recurveboog of gewone handboog, wie het echt weet mag het zeggen.

Je ziet dat er dus wel degelijk meer mensen dit is opgevallen, en dat zeker niet iedereen alles klakkeloos overneemt...

Excuses,
Ik heb voorafgaand aan mijn reactie alle reacties (te) vluchtig doorgelezen. Hierbij die korte reactie over het type boog dus over het hoofd gezien.
(Het is inderdaad een recurveboog)

Het was eigenlijk niet zozeer gericht tegen dit forum, daarin was ik niet duidelijk, sorry.

Ik doelde voornamelijk op het klakkeloos overnemen van De term "kruisboog" in de kranten en op tv. Zelfs bij het NOS-journaal ziet blijkbaar niemand dat het in ieder geval géén kruisboog is.
Je hoeft volgens mij echt geen verstand van de verschillende typen handbogen te hebben om dát tenminste direct te zien.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
De journalist van SBS6 spreekt met de man nadat hij een arbeider in de fik zetten en nog steeds twee molotovs vast heeft.

Deze journalist van Hart van Nederland had al vaker met de man gesproken, en sprak hem nu opnieuw aan (mede om hem tot rust te laten komen).
Oh ja, nu zie ik het op een ander filmpje... In dat geval was de wens de vader van de gedachte... :-X

Brandslanghaspelhouder

• manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
Op het verborgen camera filmpje zie je op 4:10 een politieagent in zijn 1tje naar binnen lopen, lijkt me geen prettig gevoel voor zijn collega's.

112Rene

• Forum gebruiker
Interview Margot Barel
http://www.3ml.nl/gemist.php?id=2242

De 59-jarige Haelenaar die donderdag in Haelen met molotovcocktails de politie heeft bekogeld, blijft nog twee weken vast zitten. De man is maandagmiddag voorgeleid, waarna de rechter- commissaris dit heeft besloten. Hij wordt verdacht van bedreiging, poging tot doodslag en poging tot zware mishandeling. De situatie aan de Grote Kampweg in Haelen escaleerde toen de gemeente het hekwerk rondom het huis van de familie wilde weghalen. De man ging volledig door het lint en gooide behalve brandbommen ook benzine naar de politieagent en een gemeenteambtenaar. Daarbij dreigde hij met een handboog te gaan schieten. Het gezin wordt naar eigen zeggen al jaren lastig gevallen door de bewoners van het naastgelegen woonwagenkampje. 3ML legde de escalatie vast in het tv- programma Nader bekeken en sprak met echtgenote Margot Barel over de gebeurtenissen.

Bron: 3ml.nl

112Rene

• Forum gebruiker
Leudal wil evaluatie van verwijderen hek Haelen
De gemeente Leudal gaat de verwijderingsactie van een hek in Haelen grondig evalueren.

Dat zei waarnemend burgemeester Hans Smulders vanavond bij het begin van de raadsvergadering.  De eigenaar ging vorige week volledig door het lint toen het hek werd verwijderd. De man gooide met molotov- cocktails en benzine. Ook dreigde hij met een handboog. Hij had het hek neergezet omdat hij naar eigen zeggen al jaren getreiterd wordt door kampbewoners.

Eerder zei Smulders nog dat de gemeente correct en doordacht handelde bij het verwijderen van het hek. De partner van de Haelenaar stelde dat het bij de gemeente Leudal ontbreekt aan goed bestuur en dat er niemand was die het probleem van de onveiligheid erkende.

Bron: L1

Tevens 2 video`s. Zie onderstaande link.
http://www.l1.nl/video/margot-barel-partner-van-agressieve-haelenaar-26-juni-2012#.T-oeSLX85Oo
http://www.l1.nl/video/leudal-wil-evaluatie-van-verwijderen-hek-haelen-26-juni-2012#.T-odzrX85Oo

Gast

• Gast
In het Limburgse Leudal ging Gijsbert Ruiter volledig door het lint, omdat hij zijn iets te hoge hek moest weghalen. Op het eerste gezicht het verhaal over een eenzame agressieve gek. Maar is dat wel terecht?, vraagt Jan Bennink zich af.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3277138/2012/06/26/Nederland-A-country-falling-down.dhtml