Jaha, maar wordt er een verschil gemaakt? Anders is het een oneerlijke tijdsvergelijking tussen kazernes met en kazernes zonder bezetting.
Het gaat niet om oneerlijke tijdsvergelijking, het gaat om realistische opkomsttijden. Als er ergens een beroepskazerne is, zal dat te maken hebben met de aard van het verzorgingsgebied (heel groot, heel risicovol etcetera). In die gebieden zal de opkomsttijd dan zeker lager liggen dan op het platteland waar, gechargeerd, eigenlijk alleen de schuur van boer Wim af kan branden.
Het is daarom beter om te kijken naar waar tijdswinst te halen is, met name natuurlijk bij vrijwillige posten. Als posten een uitruktijd van 6 minuten of meer hebben, moet je je afvragen of daar niet iets aan te doen is. Denk bijvoorbeeld aan scooters, zoals in een ander topic besproken, of over een (neven)post op een voor vrijwilligers betere locatie. Ik denk ook zeker dat een nieuw dekkingsplan, mits er geen eerste TS'en wegbezuinigd worden, betere opkomsttijden kan realiseren. Als ik in onze regio bijvoorbeeld zie dat de rode vlekken m.b.t. opkomsttijden heel dicht bij onze post liggen, maar momenteel door de gemeentegrenzen nog niet in ons verzorgingsgebied zitten, is daar gewoon winst te behalen. En dat geldt voor veel meer gebieden.
Ik vind het onzin dat jij stelt dat de uitruktijd mij een OMS langzamer is. Wij rukken bij elke Prio1 melding het snelste uit. Pas hadden wij een OMS en rukten we binnen 2:57 uit.
Ik stel dat niet, ik schrijf dat op basis van cijfers uit onderzoeken. En natuurlijk is de uitruktijd afhankelijk van waar de mensen vandaan moeten komen en als bij een OMS toevallig de 6 dichtstbijzijnde brandweerlieden opkomen zal de uitruk heel snel zijn. En ik denk dat als je de cijfers van je eigen regio opvraagt hetzelfde beeld zal verschijnen