Brandweer bij 1 op de 3 branden te laat

Auteur Topic: Brandweer bij 1 op de 3 branden te laat  (gelezen 17635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #70 Gepost op: 3 augustus 2013, 15:07:36
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1188197 date=1375383013
Dus de grootste winst is mijn inziens de behalen bij de verwerkingstijd. Deze duurt naar mijn mening veel te lang in Nederland. Ik zie soms verwerkingstijden van meet dan 1,5 minuut voorbijkomen, schande! Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 45 seconde een TS te alarmeren!

Ik vind het onzin dat jij stelt dat de uitruktijd mij een OMS langzamer is. Wij rukken bij elke Prio1 melding het snelste uit. Pas hadden wij een OMS en rukten we binnen 2:57 uit.

Ja de tijden van beroepskazernes zijn korter. De uitruktijd is namelijk korter bij beroeps dan bij vrijwilligers.

De tijden van beroepskazernes zijn inderdaad korter, maar wordt daar in zo'n onderzoek ook rekening mee gehouden?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 3 augustus 2013, 15:30:45
Jaha het verschil tussen een beroeps en vrijwillige kazerne wordt meegenomen, dit is namelijk de uitruktijd.

Citaat van: rensb link=msg=1188570 date=1375535256
De tijden van beroepskazernes zijn inderdaad korter, maar wordt daar in zo'n onderzoek ook rekening mee gehouden?

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #72 Gepost op: 3 augustus 2013, 16:48:00
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1188574 date=1375536645
Jaha het verschil tussen een beroeps en vrijwillige kazerne wordt meegenomen, dit is namelijk de uitruktijd.

Jaha, maar wordt er een verschil gemaakt? Anders is het een oneerlijke tijdsvergelijking tussen kazernes met en kazernes zonder bezetting.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 3 augustus 2013, 17:06:58
Nee er wordt geen verschil gemaakt. Zo klopt de Post Rijswijk zich op de borst dat zij de snelste zijn van NL. En zo worden de vrijwillige en beroepsposten over één kam gescheerd.

Citaat van: rensb link=msg=1188581 date=1375541280
Jaha, maar wordt er een verschil gemaakt? Anders is het een oneerlijke tijdsvergelijking tussen kazernes met en kazernes zonder bezetting.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 3 augustus 2013, 20:35:14
Citaat van: rensb link=msg=1188581 date=1375541280

Het gaat niet om oneerlijke tijdsvergelijking, het gaat om realistische opkomsttijden. Als er ergens een beroepskazerne is, zal dat te maken hebben met de aard van het verzorgingsgebied (heel groot, heel risicovol etcetera). In die gebieden zal de opkomsttijd dan zeker lager liggen dan op het platteland waar, gechargeerd, eigenlijk alleen de schuur van boer Wim af kan branden.

Het is daarom beter om te kijken naar waar tijdswinst te halen is, met name natuurlijk bij vrijwillige posten. Als posten een uitruktijd van 6 minuten of meer hebben, moet je je afvragen of daar niet iets aan te doen is. Denk bijvoorbeeld aan scooters, zoals in een ander topic besproken, of over een (neven)post op een voor vrijwilligers betere locatie. Ik denk ook zeker dat een nieuw dekkingsplan, mits er geen eerste TS'en wegbezuinigd worden, betere opkomsttijden kan realiseren. Als ik in onze regio bijvoorbeeld zie dat de rode vlekken m.b.t. opkomsttijden heel dicht bij onze post liggen, maar momenteel door de gemeentegrenzen nog niet in ons verzorgingsgebied zitten, is daar gewoon winst te behalen. En dat geldt voor veel meer gebieden.

Citaat van: Brandpreventje link=msg=1188197 date=1375383013
Ik vind het onzin dat jij stelt dat de uitruktijd mij een OMS langzamer is. Wij rukken bij elke Prio1 melding het snelste uit. Pas hadden wij een OMS en rukten we binnen 2:57 uit.

Ik stel dat niet, ik schrijf dat op basis van cijfers uit onderzoeken. En natuurlijk is de uitruktijd afhankelijk van waar de mensen vandaan moeten komen en als bij een OMS toevallig de 6 dichtstbijzijnde brandweerlieden opkomen zal de uitruk heel snel zijn. En ik denk dat als je de cijfers van je eigen regio opvraagt hetzelfde beeld zal verschijnen ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2013, 22:22:45
Zo klopt de Post Rijswijk zich op de borst dat zij de snelste zijn van NL. En zo worden de vrijwillige en beroepsposten over één kam gescheerd.
Citaat
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12145-nieuwe-pilots-brandweer-haaglanden
http://www.regio15.nl/images/2012/04/11/w-Pilot_TDK_2429.jpg
Kijk als je wat verder spit kom je er wel achter waarom zij de snelste van Nederland waren in 2012.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 11 september 2013, 13:58:01
das een mooi ding inderd

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 11 september 2013, 22:36:28