AD: "Politieagent bekent dat hij stenen gooide richting hooligans" - Utrecht 04-12-2011

Auteur Topic: AD: "Politieagent bekent dat hij stenen gooide richting hooligans" - Utrecht 04-12-2011  (gelezen 5483 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Lijkt mij een lastig verhaal, als het waar is. Hij zegt, bij de laatste charge heeft hij stenen opgeraapt en terug gegooid. Hoe dan? Daar heb je toch geen tijd voor als je in linie staat met bepakking aan. Of was daar ook de platte pet aanwezig?


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Nee, dit is ook wel ernstig te noemen, zo horen politie beambten niet te reageren. En dit schaat ook de gehele politie organisatie.

Natuurlijk is censuur niet wat ik wil, maar als het om veiligheid van andere gaat (dus het blauw op straat) vind ik wel dat er nagedacht moet worden met wat er in het nieuws verschijnt en wat niet.

Het is gewoon ontzettend vervelend hoe de politie de laatste tijd in het nieuws is, ook het kruisschoppen inderdaad, dit hoord gewoon niet te gebeuren, wat er ook aan vooraf is gegaan..


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
In het buitenland zie je dat wel eens  Komt nogal primitief over.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493

Sorry dat ik hier alweer tegenin ga (net zoals bij in het kruis schoppen door politieambtenaren) maar dit valt toch gewoon niet goed te praten? Los of het nu wel of niet waar is - politieambtenaren horen geen stenen te gooien.Waar is de integriteit naar toe? En hoe kan je nu stellen dat de politie een 'oog om oog, tand om tand'-principe moet hanteren?  :|

Je hoeft je niet te excuseren voor je mening. Ik ben het met je eens dat er excessen zijn die niet goed te praten valt. Maar dit heeft naar mijn mening niets met integriteit te maken.
De discussie die hiermee ontstaat is hoe ver mag een agent geweld gebruiken?
Als ik heel zwart wit ga kijken naar jou tekst, dan mag een politie agent zijn wapen niet trekken als er op hem geschoten wordt. Hoe ver mag je dan wel gaan?
Mag een agent zijn vuurwapen trekken en schieten als hij door 10 man met van alles wordt belaagd? Wat mij betreft wel.
Het probleem in Nederland is, is dat een verdachte dusdanig beschermt wordt door wetgeving. Geweldpleging tegen hulpverlener, dan mogen ze van mij de bewijslast omdraaien en mag de verdachte aantonen dat hij iets niet gedaan heeft. Als een kraker of wie dan ook een steen naar de politie gooit dan mag hij wat mij betreft de bal terug verwachten. En dit is mijn democratische mening en zo zulle er nog 16.000.000 andere meningen in Nederland zijn 98uiye
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Wat een hoop onzin in je post Vider, ik heb niet eens zin om er inhoudelijk op in te gaan. Maar wel andere mensen verwijten dat ze geen verstand hebben...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255

Sorry dat ik hier alweer tegenin ga (net zoals bij in het kruis schoppen door politieambtenaren) maar dit valt toch gewoon niet goed te praten? Los of het nu wel of niet waar is - politieambtenaren horen geen stenen te gooien.Waar is de integriteit naar toe?
Ik denk dat de betrokken collega toch aardig integer is. (hopende dat hij het gemeld heeft) Maar ik denk dat het menselijke aspect hier de overhand heeft genomen... Hopeloosheid, paniek, jezelf in de steek gelaten voelen... Dat het uitmond in het teruggooien van stenen valt niet goed te praten maar ik zou liever zoeken naar de reden waarom het zover is gekomen.

Er zijn zelfs door de politie waarschuwingsschoten gelost, dat is de laatste stap voor het gericht schieten.... Dan ben je volgens mij aardig radeloos aan het raken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Gaan we nu bij elk bericht waarbij een politieman/-vrouw iets discutabels doet dezelfde discussie nog eens dunnetjes overdoen?  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Gaan we nu bij elk bericht waarbij een politieman/-vrouw iets discutabels doet dezelfde discussie nog eens dunnetjes overdoen?  98uiye

JA!!! Welkom in Nederland. :'(

even nuanceren,

Ja in Nederland zullen wij deze discussies blijven voeren want wij mogen dit. Ja in Nederland zullen deze actie's gebeuren, want ook wij zijn mensen. Ja in Nederland is er geen respect of iig zeer weinig voor de overheid, maar dat is vice versa.

Sommige van deze dingen zijn gewoon te betreuren, hoort het? Nee, ik heb in mijn opleidingen nooit te horen gekregen "Als de verdachte weerloos is mag je hem natrappen." Ik heb ook nooit te horen gekregen "Je mag gooien met straatmeubilair".  Wat mijn Opper in de opleiding wel zei "Als je zo wordt bedreigd doe dan alles om die dreiging weg te nemen! Als dat betekend dat je iemand op plaatsen raakt waarvan anderen zeggen dat het niet hoort, Jammer dan! In de eerste plaats gaat het om jouw veiligheid."
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Gaan we nu bij elk bericht waarbij een politieman/-vrouw iets discutabels doet dezelfde discussie nog eens dunnetjes overdoen?  98uiye

Past exact in het plaatje. De maatschappij verhardt, de politie is genoodzaakt om steeds harder op te treden en de mensen aan de zijlijn veroordelen dit optreden des te harder. Soort sneeuwbaleffect :(


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
@Hunter: ja prima, dat snap ik. Ik begrijp alleen niet dat we dan weer dezelfde discussie gaan voeren... zeg maar het "kan/mag/hoort niet"-kamp tegen het "valt wel mee/er zal wel een reden zijn"-kamp, met aan de zijlijn het "laten we het onderzoek afwachten"-kamp. Volgende week is er weer een agent die een scheef woord heeft gezegd bij een verkeerscontrole en dan kunnen we daar opnieuw over discussiëren.

Ik ga mijn tijd beter besteden  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill