@Hendriksje, Zelf heb ik vijf jaar voor de bazin mogen dienen(nu inmiddels alweer 14 voor een andere bazin
) en heb als evenementen beveiliger en wegbeveiliger de nodige ervaring ( zo'n 25jaar(auw ik word oud)). Dus ik weet ongeveer wel wat er speelt.
Ik ben er dus ook heilig van overtuigd dat er wat gaat veranderen omdat we nu 1 dienst hebben die:
-geen genoeg personeel op de straat kunnen krijgen
-geen genoeg fondsen krijgen om alles te kunnen doen
-de roep van het publiek groter wordt dat politie zich weer bezig houdt met de taak die de burger voor de politie voor ogen heeft.
Verder wijst het verleden wel uit dat je niet 1 orgaan kunt hebben die de algehele veiligheid waarborgt zonder dat het afglijd van de originele taak. Getuige het feit dat we nu politie hebben überhaupt.
Zoals we nu al zien bij parkeerbeheer waar commerciële bedrijven BOA's leveren zullen we dat in de toekomst ook gaan krijgen bij simpele camera's vervangen of controles langs de wegen en misschien wel veel meer. Dit is geen kwestie van "dat gaat niet gebeuren" maar eerder een kwestie van tijd.
Of het raadzaam is zal de tijd moeten leren maar simpel weg nee zeggen omdat iemand er een vreemde ervaring mee heeft gehad......
@ DB,
Heb je van de negatieve onderzoeken ook bekeken wie de opdrachtgevers waren? Of het waren overheidsdiensten of het waren Republikeinen of het waren ontevreden klanten, dat geeft mij gelijk dezelfde smaak als de onderzoeken die door de andere kant zijn gedaan waar alles rooskleurig is. Er zijn ook stemmen van ex-gedetineerden die de aanpak juist roemden, die hoor ik niet in deze onderzoeken. In dat land is naar mijn mening geen onafhankelijk onderzoek mogelijk.