Gebruik van rescueboards (Open Water/Beach)

Auteur Topic: Gebruik van rescueboards (Open Water/Beach)  (gelezen 14901 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2012, 15:56:00
Ze zijn allebei binnen. vanavond mee naar het zwembad!

@rbz_bewaking

Groeten,
Mark

Graphicnizor

• Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
    • TeamXtreme Chasing
Reactie #21 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:55:32
Ik heb er gisteren mee mogen werken. Maar vind de brede wel fijner werken. Minder ronde bodem dus stabieler. Ruwere bovenkant dus je drenkeling schuift er niet al te snel meer vanaf.
Hoop dat we hier nog vaker mee gaan werken.
...van de regen in de sloot...

Surfin

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:38:10
Fijn om al die reacties hieroven te zien. Dat geeft al best een aardig beeld!
Ik vroeg me nog wel af wat mensen vinden van de grepen op de Surftec? Bij de Wetiz lopen de grepen helemaal rondom en kunnen mensen overal vast grijpen. Wordt dat bij de Surftec als een gemis ervaren, of maakt het helemaal niets uit?

Thanx!

guest11765

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:39:17
Maakt mij niet zoveel uit. Het enige wat ik als vervelend ervaar is met de de surftech dat deze veel meer wind pakt.

Het rennen naar de waterlijn kan je beter niet doen met de achterkant op de grond. De verf slijt er binnen no time vanaf. Dus moet je de hele plank op tillen. Op de Wetiz kan je een beetje balanceren door iets meer naar voren of iets meer naar achteren te pakken en dit kan niet bij de surftech. Tevens pakt de surftech veel meer wind en is dus niet echt in je 1tje makkelijk te tillen met veel wind.

De reddende engel

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 20 november 2012, 17:49:17
Ik heb ervaring met de WETIZ plank. Het is een leuk ding als je iemand wil redden die al vaker geoefend heeft om erop te klimmen. Het ding is namelijk zo instabiel als een dobber. Wil je, vooral een zwaarder persoon, erop tillen die het nog nooit heeft gedaan lig je met zijn 2e in het water.. Als ik iemand moet redden pak ik wel een boot of ik zwem er heen met rescuetube, maar niet met die plank!

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2014, 21:16:37
Ik hoorde in de wandelgangen dat er massaal rescueboards zijn geleverd bij verschillende brigades. Goeie zaak als je het mij vraagt. Bij ons is het nog niet zover want bij ons is het geld op. Ik ben benieuwd wat jullie van die boards vinden.

Rescueboards? Een goeie verandering voor jullie brigade of niet?

Mr Dweijllus

• Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2014, 00:11:40
Ik vind het persoonlijk helemaal top.  

De opblaasbare kan ik geen mening over geven, maar wel over de harde versies.

Wij hebben ze op monster nu een aantal jaar en hebben ze ook echt best wel vaak nodig gehad.
Op 1 voertuig hebben we er nu 3 jaar 1 op zitten (+2 op de post) en is echt een aanwinst, zeker als je met weinig mensen bent of geen boot in de buurt hebt kan je gewoon veel meer als dan dat je gaat zwemmen.

Je bent gewoon snel bij de persoon en ook weer snel terug. Ook hebben we bij de zandmotor meerdere droge banken en dan weer diepe zwinnen en dan is het ook verdomt handig, je steekt er zo over om mensen op te pakken die bv weer ingesloten staan op plekken waar je met een waterscooter of boot niet kan komen.

Voor de mensen die twijfelen zal ik rescueboards zeker adviseren. O0

KNRM Lifeguard

• Junior gebruiker
  • **
    • KNRM Lifeguards
Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2014, 11:39:07
De ervaring van de KNRM is dat rescueboards zeker ook op vlak water een heel geschikt hulpmiddel zijn.

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #29 Gepost op: 3 juli 2014, 22:20:45
Is dat niet omdat de KNRM geen geschikte boot heeft voor de grachten?  :D