Ik kan wel zeggen dat ik er enige ervaring mee heb ja.
Die eerste (inflatable) is wel fijn omdat hij vrij robuust is. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar volgens ons aller collega's uit frankrijk zijn het geen top dingen. Zij vinden in water waar golfslag staat dat de planken te flexibel zijn. Ze gaan doorbuigen met een beetje gewicht en dit kan heel onwenselijk zijn.
De tweede is mijn favoriet. Ik ben zelf nogal groot en zwaar, en deze plak is heerlijk stabiel. Helaas verkleurd de zachte toplaag heel snel door de zon. Tevens is een groot oppevlakte moeilijk mee te rennen (helemaal van de grond anders krast het op het board), de wind pakt hem namelijk snel en dan heb je moeite met hem in bedwang te houden. Groot voordeel: stabiel, hoog drijfvermogen en veel oppervlakte. Nadeel: Groot dus de wind pakt hem gemakkelijk op met dragen naar de zee, als je er een "nosedive" (op een zandbank) mee maakt in de golven met de golven mee scheurt de plank aan de zijkant van voor naar achteren. Kleine mensen kunnen moeite met de breedte hebben.
De derde: Erg fijn voor mensen die op hun knieen willen paddelen. Hoog drijfvermogen. Kleiner en wendbaarder. Ik vind deze plank niet fijn. Hij is te klein voor mij, hij is hoog//dik en instabiel en hij is glad en raakt heel snel beschadigd door krassen. Voordeel: voor kleinere mensen ideaal, hoog drijfvermogen, wendbaar. Nadeel: Hoog/dikke plank waardoor instabiel, niet fijn voor grote mensen. Glad, onze franse collega's hebben ze met een complete foam top, die lijken me een stuk beter//fijner.