Je reactie kwam op mij nogal sarcastisch over, vandaar ook mijn reactie. Ik wist niet eens van het bestaan van speciale bretels die je koppel omhoog kunnen houden.
Neeeee! Was helemaal niet sarcastisch!
In het buitenland worden deze dingen al vaker gedragen bij rugklachten. Logisch dat men het in NL nog amper kent.. Met het oude uniform zou het namelijk over alles heen gedragen moeten worden. Dit brengt ricico's met zich mee, bijv. voor blijven haken of makkelijk vastgegrepen kunnen worden in worstelingen. Daarnaast ziet het er natuurlijk ook niet al te fraai uit, al helemaal niet bij dat wit
Maar bij het nieuwe uniform kan het prima onder het veiligheidsvest gedragen worden!! Wordt naar mijn mening dus tijd om hier ook serieus naar te gaan kijken, niet alleen om te genezen, maar ook zeker om te voorkomen!!
Ik heb geen idee hoe die dingen zitten, simpelweg geen ervaring mee. Maar er zijn vele soorten en maten dus ongetwijfeld zijn er opties die leiden tot een betere gezondheid EN meer comfort.
(Frank kan vast iets moois vinden)
Het gaat overigens niet zo zeer om het gewicht wat er aan hangt, maar meer het omhoog en naar binnen komen van het holster bij zitten.
ik heb geen idee. Voor zover ik weet is hier geen onderzoek naar gedaan. Misschien is het toch meer een combinatie van de twee (zitpositie en gewicht) dan je denkt.
Excuus.
All good