Noorloos SE brengt een politie-vest op de markt?

Auteur Topic: Noorloos SE brengt een politie-vest op de markt?  (gelezen 29844 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 24 juni 2012, 23:49:59
Hmm, het hangt niet he? Het vest is af te stellen en te koop in diverse maten. Als deze strak rond het bovenlichaam zit, zou het weinig problemen moeten opleveren?

Idd maar hier onder draag je dan nog je kogelwerend vest. Dan in combinatie met al je uitrusting aan je borst word dat redelijk zwaar. Als biker heb ik dan toch de voorkeur om het op me heupen te doen. De rest van je rotzooi.. boekjes etc zit toch in je fietstasje.

Opzich vind ik het geen lelijk vest, kleur..okey.. afschuwelijk maar dit word wel de toekomst als ik de aanbesteding voor het nieuwe vest zo lees. Ik snap alleen de achterzijde niet... Voor volledige ondersteuning van de voorzijde, die toch redelijk zwaar word, lijkt mij de achterzijde redelijk smal. Ik heb geen ervaring met dit soort producten dus ga er vanuit dat het goed is maar dat viel me op.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2012, 00:37:51

Opzich vind ik het geen lelijk vest, kleur..okey.. afschuwelijk maar dit word wel de toekomst als ik de aanbesteding voor het nieuwe vest zo lees.

Klik: http://firstcarecompany.nl/politie/middelen-verdekte-draagwijze/49002019pol.html
Dit vest, ben ik wel meerdere malen tegengekomen. Is dit via een aanbesteding gegaan of door agenten zelf aangeschaft ?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2012, 00:43:22
Dit is een Engels vest wat Noorloos ws naar Nederland heeft gehaald. Te herkennen aan de dedicated peterjones pepperspray houder en de lange horizontale tas voor de Engelse Hagge handboeien.

Als een collega hier mee zou lopen, zou ik er direct wat van zeggen. Dit heeft niks meer met "uniformiteit" te maken. IBT zal er ook niet blij mee zijn, je vuwapen op je heup maar je pepper op je borst, dat gaat problemen opleveren als je er niet mee traint.

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2012, 01:33:29
Dit is een Engels vest wat Noorloos ws naar Nederland heeft gehaald. Te herkennen aan de dedicated peterjones pepperspray houder en de lange horizontale tas voor de Engelse Hagge handboeien.

Als een collega hier mee zou lopen, zou ik er direct wat van zeggen. Dit heeft niks meer met "uniformiteit" te maken. IBT zal er ook niet blij mee zijn, je vuwapen op je heup maar je pepper op je borst, dat gaat problemen opleveren als je er niet mee traint.

Volgens mij is 5.11 officieel leverancier van zo'n vestje aan de VTSPN. In de basis voor iedere diender beschikbaar......

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2012, 01:48:21
de verdekte 5.11 ziet er wel even IETS anders uit. Daarnaast zit daar ook het holster op, geheel andere setting dan dit vest. Dit vest is  duidelijk bedoelt voor over het uniform.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2012, 02:55:11
Te weinig reflectie, te weinig geel, teveel tasjes, vakjes en troep.... En het ziet er niet uit  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2012, 03:00:15
Ik mis alleen de Bullseye nog op borst- en rugzijde...  :-X
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 25 juni 2012, 07:39:53
Aan de achterzijde is die in de breedte veel te kort, bovendien zit er veel te veel poespas aan. En dat geel is misschien handig tijdens horecadiensten maar dit vest heeft totaal geen uitstraling. Dan heb ik liever dat ze het KMar vest verder ontwikkelen. Maak er een gele hoes bij en een extra vakje.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #18 Gepost op: 25 juni 2012, 10:12:40
Ben het idd eens met de rest: te veel zakjes, te geel, te smal aan de achterzijde. En de uitstraling is ook niet je van het. Het idee om een vest met reflectie op de markt te brengen vindt ik prima, maar de uitwerking kon beter. Op het eerste gezicht zegt ik dat het vest te weinig reflectie vlakken heeft, vooral aan de achterzijde. Daarnaast vraag ik mij af waarom er zo'n enorm groot blauw vlak met POLITIE op de rug moet staan. Absoluut niet nodig want het is reflectie materiaal en het ziet er niet uit (schietschijf....)
Al die zakjes tonen alleen maar aan dat Noorloos niet gekeken heeft wat er gevraagd word:

Kenmerken (alle pouches voorzien van dubbele sluiting: klittenband + drukker):
- 2x handboeitas (of 1x handboeitas, 1x Zepcam unit) we hebben er  maar 1, zepcam nog nooit van gehoord
- 2x pouch reservehouder, zakmes of multitool we hebben er  maar 1, en de rest hebben we niet standaard
- 1x pouch C2000 portofoon handig
- 2x pouch mobiele telefoon, latex handschoenen Blackberry???
- 1x klittenband patch voor peppersprayhouder Peter Jones (excl. peppersprayhouder)ander merk
- 1x pouch voor hydration reservoir (op de rug, niet meegeleverd) hebben we niet
- 2x ruim binnenvak voor documenten, handschoenen, bonnenboekje ik moet mijn vest dus openen om daarbij te kunnen
- lussen voor drinkslang en stevige YKK ritsen tja ik zeg :o
- volledig voorzien van geleidingslussen voor o.a. Zepcam en C2000 antenne + bekabeling goed idee

sorry Sarge, ik heb het idee dat je wat met Noorloos te maken hebt (???)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

C337

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2012, 11:05:53
Volgens mij is 5.11 officieel leverancier van zo'n vestje aan de VTSPN. In de basis voor iedere diender beschikbaar......
de verdekte 5.11 ziet er wel even IETS anders uit. Daarnaast zit daar ook het holster op, geheel andere setting dan dit vest. Dit vest is  duidelijk bedoelt voor over het uniform.
Thanks  O0 Ik heb ze tot nu toe alleen bij de recherche gezien.