Noorloos SE brengt een politie-vest op de markt?

Auteur Topic: Noorloos SE brengt een politie-vest op de markt?  (gelezen 29846 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #40 Gepost op: 20 juli 2012, 19:18:46
Excuus, ik dacht dat het om het vest in het algemeen ging  ;D

V.w.b. die lange wapenstok: alles wat langer is dan wat je redelijkerwijs zittend voor je borst nog kunt meevoeren, is lastig. Dan maakt het geen verschil of dat een wapenstok is of een ander wapen. Het ding zit altijd in de weg, behalve als je rechtop kunt staan en niet met iets anders bezig hoeft te zijn, zoals in die foto  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #41 Gepost op: 3 augustus 2012, 19:20:12
Ik heb gisteren "in het echie" een agent met dit vest zien lopen, als enige in een club van zo'n 5 agenten (de rest droeg het gele veiligheidsvest). Van de voorkant lijkt het nog wel wat, het lijkt een beetje op een soort van gele bodywarmer met allerlei zakken. Van de achterkant is het helemaal niks; nauwelijks gele oppervlakte en als je niet beter zou weten zou je zelfs denken dat betreffende agent een rugzak op zijn buik heeft hangen. Ik heb niet zo snel gelet op bewapening en uitrusting en waar dat al of niet was opgeborgen, en bovendien was ik niet in de gelegenheid om even naar de ervaringen te vragen. Het leek me niet super, in elk geval.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #42 Gepost op: 11 augustus 2012, 17:10:17
Ik zat net een filmpje te kijken over 'Boeitmedat' (tegen geweld tegen hulpverleners) op Geuzenpop. In het filmpje zag ik het volgende:

(https://www.facebook.com/boeitmedat)

Behalve de zwarte ritsen lijkt het erg op het vest, getoond in het eerste bericht:

Overigens de moeite om eens een kijkje te nemen bij Boeitmedat...

057937

• BOA domein IV | Beroepsverkeersregelaar | Toezichthouder | ESO
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #43 Gepost op: 27 september 2012, 16:32:55
Noorloos SE is een verkoper van militaire attributen, zij verschaffen ook aan defensie allerlei uitrusting.
Nu zag ik laatst dit vest op hen website staan, wat is jullie mening over dit zogeheten 'Police Patrol Vest'?

"1x klittenband patch voor peppersprayhouder Peter Jones (excl. peppersprayhouder)??"
Even serieus?? KLITTENBAND?! Dus als ik mijn fantasie nou even op de loop laat...
Die pepperspray hangt dan ook al een stuk hoger en iemand die kwade bedoelingen heeft trekt het letterlijk zonder enige moeite van je vest want klittenband staat er bij mij om bekend dat als je er hard genoeg aan trekt (niet zo heel hard dus) dat het dan gewoon doodleuk loslaat. Daar is het volgens mij ook voor ontworpen.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 27 september 2012, 19:09:07
Ik zat net een filmpje te kijken over 'Boeitmedat' (tegen geweld tegen hulpverleners) op Geuzenpop. In het filmpje zag ik het volgende:

(https://www.facebook.com/boeitmedat)

Behalve de zwarte ritsen lijkt het erg op het vest, getoond in het eerste bericht:

Overigens de moeite om eens een kijkje te nemen bij Boeitmedat...

Beetje vreemd dat dit rare ding gedragen 'mag' worden?

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 27 september 2012, 21:49:05
"1x klittenband patch voor peppersprayhouder Peter Jones (excl. peppersprayhouder)??"
Even serieus?? KLITTENBAND?! Dus als ik mijn fantasie nou even op de loop laat...
Die pepperspray hangt dan ook al een stuk hoger en iemand die kwade bedoelingen heeft trekt het letterlijk zonder enige moeite van je vest want klittenband staat er bij mij om bekend dat als je er hard genoeg aan trekt (niet zo heel hard dus) dat het dan gewoon doodleuk loslaat. Daar is het volgens mij ook voor ontworpen.

Weet niet of je het landelijk aanbestede onopvallende draagvest voor de politie wel eens hebt gezien (die dus landelij kgebruikt wordt) daar zit zelfs het pistool met klittenband vast..

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 28 september 2012, 12:13:44
Weet niet of je het landelijk aanbestede onopvallende draagvest voor de politie wel eens hebt gezien (die dus landelij kgebruikt wordt) daar zit zelfs het pistool met klittenband vast..

Is dit het vest dat ook bij Noorloos te krijgen is?

Het is natuurlijk wel dat dit vest onder de bovenkleding (onopvallend) gedragen wordt en een kwaadwillend persoon er niet zo eenvoudig bij kan. Dit is natuurlijk heel anders bij de houder voor de pepperspray op het gele vest dat bedoeld is om over de kleding te dragen.
Servo Per Amikeco

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 28 september 2012, 17:08:17

Jep, dat is hem. Maar je trekt het er zeker niet zomaar vanaf hoor. Je moet het een beetje zien hoe je een sticker ergens afhaalt; je moet echt een hoekje hebben.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #48 Gepost op: 27 januari 2015, 15:51:10
Denk dat het huidige vest dan beter bevalt?
Agenten? ik ben hier wel benieuwd naar.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 18 juni 2016, 23:27:35
Hi-Vis Utility Vests

Ik stem links.