Regionale eenheid Rotterdam van Nationale korps behoudt als enige permanent team paraatheid (ME)

Auteur Topic: Regionale eenheid Rotterdam van Nationale korps behoudt als enige permanent team paraatheid (ME)  (gelezen 8166 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Bij Haaglanden lijkt het te vallen onder het Bewaken en Beveiligen (zoals vermeld staat in het stukje). Dat het parate peleton ook voor andere zaken word ingezet staat denk ik los van de eigenlijke taak mbt de ambassades en regeringsgebouwen.

Zouden ze daar niet het Bureau Orde en Bewakingsdiensten, met o.a. de Dynamische Diplomatieke Surveillance mee bedoelen?
Of zal dit hele concept verdwijnen?

(Het inrichtingsplan verduidelijkt een boel, maar roept ook nog erg veel vragen op!)
Senior GGP / Oost-Brabant


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
* Het korps garandeert een inrichting van ten minste 35 pelotons ME.

 ???


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dat is voor het korps Politie Nederland hè O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja dat zal. Maar 35 pelotons is dat op zichzelf al niet heel veel?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Ja dat zal. Maar 35 pelotons is dat op zichzelf al niet heel veel?

Valt ansich wel denk ik. A-A heeft er uit mijn hoofd iig al 6 of 7. Waren er in het verleden zelfs 9.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Valt ansich wel denk ik. A-A heeft er uit mijn hoofd iig al 6 of 7. Waren er in het verleden zelfs 9.

Haaglanden 8, dat tikt al aardig aan.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Als ik me niet vergis (fingers crossed). Utrecht 3, G&V en FL beide 1.5?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Bij Haaglanden lijkt het te vallen onder het Bewaken en Beveiligen (zoals vermeld staat in het stukje). Dat het parate peleton ook voor andere zaken word ingezet staat denk ik los van de eigenlijke taak mbt de ambassades en regeringsgebouwen.

Nu? Nee PP staat 100% los van bewaken en beveiligen. Is BoB voor.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Nu? Nee PP staat 100% los van bewaken en beveiligen. Is BoB voor.

Bedoel ook in de nieuwe versie/situatie. Natuurlijk BoB voor de hokjes en rijdend toezicht. Maar voor de demonstraties het PP. Misschien heeft eea te maken met geld en uit welk potje het komt/betaald word. Haaglanden zonder PP dat bestaat niet.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Met alle respect. Ik snap niet zo goed waarom Rotterdam Rijnmond wel een paraat peleton behoudt en Haaglanden niet. Bij ons in de regio zijn er op jaarbasis zo'n 350 demonstraties waarvan een groot gedeelte spontaan ontstaat, dat krijg je nou eenmaal als hofstad. Ook de ME inzet is bij ons in de regio erg hoog.

Rotterdam heeft een ondersteunende dienst, de RIE, die voornamelijk VAG-klussen verricht (even kort door de bocht). Deze dienst voorziet ook in de eerste ME inzet bij calamiteiten. Dat is de eenheid die wordt bedoeld in de stukken.
De brief van de korpsbeheerder aan het regionaal college over de oprichting van deze eenheid is hier te lezen.

In Haaglanden wordt personeel uit de regio gewoon ingepland voor PP diensten, zoals dat bij iedere andere ME dienst ook gebeurt. De ruimte om dit op die manier te organiseren blijft gewoon bestaan binnen de NP.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s