Opnieuw filmpje in de media over proportioneel geweld politie - Rotterdam 24-06-2012

Auteur Topic: Opnieuw filmpje in de media over proportioneel geweld politie - Rotterdam 24-06-2012  (gelezen 11194 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Kunnen we nu ook eens ophouden met elke tik onder het vergrootglas te leggen? Tuurlijk gebruikt de politie geweld, dat we altijd terughoudend zijn wil niet zeggen dat niks mag.

Typisch Nederlands gedrag; IK mag alles maar je mag niks tegen mij doen. Zo werkt het natuurlijk niet.

Als je de filmpjes van mishandelde agenten hier ook zou plaatsen dan raakte het forum op tilt denk ik.

Het moet niet zo worden dat wanneer ik nu rechtens geweld gebruik en verzet krijg dat de burger het voor de verdachte opneemt. Realiseer je eens dat diegene niet voor niks tegenover de politie staat.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Wie nodigt hem uit om een (horeca)dienst mee te lopen?
https://twitter.com/#!/ArnoBonte


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Wie nodigt hem uit om een (horeca)dienst mee te lopen?
https://twitter.com/#!/ArnoBonte

Ik wil hem niet eens bij me in de buurt hebben...


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Ik wil graag aan paar gedachtes over deze situatie delen met jullie, ben benieuwd hoe anderen er over denken.

Laat ik eerst voorop stellen dat alle leden van het hulpverleningsforum nou niet egt een evenwichtige afspiegeling van de samenleving is....

Deze meneer Bonte is gekozen door (een deel van) de (Rotterdamse) bevolking. Dat betekent dus dat een deel van de bevolking zijn mening deelt. Dat wij het niet eens zijn met dit deel van de bevolking.... tja... dat is democratie.

Mochten er dus serieuze gevolgen voortkomen uit de acties van Arno, dan betekent dat dus dat de meerderheid van de volksvertegenwoordigers (en dus de meerderheid van de bevolking) hem steunt. Dan kunnen wij als hulpverleners wel heel hard BOOOEEE lopen te roepen maar dat zal niks veranderen. De politie werkt in dienst van de overheid en zal dus moeten doen wat de meerderheid van de bevolking wil dat er gebeurt. Als dit dus minder gewelt gebruik is.... tja.... dan mag er dus minder geweld gebruikt worden.

Wat ik dus bedoel te zeggen: moet er dus niet iets gedaan worden aan het beeld wat de gemiddelde burger heeft van de politie? Ik denk dat als er duidelijk uitgelegd wordt waarom de politie geweld gebruikt, in welke situaties en vooral wat er gebeurt als het niet gebruikt wordt (en dan niet alleen per individueel geval maar ook wat er gebeurt met de samenleving in het algemeen) dat veel mensen best begrijpen dat agenten zo handelen.

Wat we nu hebben is er per incident een verklaring komt in de trand van: het was proportioneel en het is goedgekeurd. Als dat nou veranderd naar een soort van burger vertaling van de geweldsinstructies van de politie dan zouden meer mensen het snappen (en minder mensen op Arno Bonte stemmen)
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Dat betekent dus dat een deel van de bevolking zijn mening deelt.

Natuurlijk niet. Je kan die man wel goed vinden en daarom voor hem kiezen maar dat wil niet zeggen dat je op elk issue het met hem eens moet zijn.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Laat ik eerst voorop stellen dat alle leden van het hulpverleningsforum nou niet egt een evenwichtige afspiegeling van de samenleving is....

Deze meneer Bonte is gekozen door (een deel van) de (Rotterdamse) bevolking. Dat betekent dus dat een deel van de bevolking zijn mening deelt. Dat wij het niet eens zijn met dit deel van de bevolking.... tja... dat is democratie.

Groenlinks heeft in Rotterdam 7,3 procent van de stemmen.
Lijsttrekker Arno Bonte kreeg bijna zevenduizend voorkeursstemmen.
In totaal hebben 16.099 kiezers stedelijk op GroenLinks gestemd.

Dat betekent dus ook dat 92,7% van de Rotterdamse stemmers niet op deze meneer hebben gestemd, en dus blijkbaar volgens deze redenatie niet zijn mening delen.

Ik heb dus zomaar het idee dat alle leden van het Hulpverleningsforum een veel evenwichtigere afspiegeling van de samenleving geeft, dan alleen de stemmers op Arno Bonte.
Samen sterk in de hulpverlening!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Dat wij het niet eens zijn met dit deel van de bevolking.... tja... dat is democratie.
En het mooie van democratie is dan weer dat wij daar wat over mogen vinden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Van volksvertegenwoordigers mag je verwachten dat zij genuanceerd optreden. Zij hebben immers, net als bijvoorbeeld rechters, de gelegenheid om zich in bepaalde materie te verdiepen en daar een gewogen oordeel over te vellen. Het stuit mij tegen de borst dat dit genuanceerde optreden en enige kennis van zaken de laatste tijd zoveel ontbreekt. Bij reacties op deze filmpjes, maar ook bij allerlei andere voorvallen. Hierdoor draag je als volksvertegenwoordiger bij aan een klimaat waarin mensen tegen elkaar worden opgezet, of het nu gaat over politieoptreden, uitgeprocedeerde asielzoekers, Europa of bezuingingen.... erg jammer. Ik was nooit zo'n fan van Balkenende, maar zijn oproep tot normen en waarden onderschrijf ik van harte; zeker in het politieke debat.

Overigens zie ik op de twitteraccount van deze politicus dat GroenLinks Rotterdam een meldpunt heeft geopend: www.politieknuppel.nl.  :-X
Citaat
Op zondag 17 juni 2012 waren omstanders in de Rotterdamse Riederlaan getuige van zeer gewelddadig optreden van twee agenten tegen een weerloze man. De agenten spoten met pepperspray in zijn gezicht, sloegen hem met knuppels en deelden trappen uit.
Senior GGP / Oost-Brabant


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Ik zie niet echt in wat er mis loopt in dit filmpje.  :-\


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Arno Bonte pakt elke kans aan waarmee hij in de media kan komen of stemmen kan winnen. En dit is ook weer zo iets. Veel beroering en Arno Bonte springt erboven op. Is in het verleden al met meerdere dingen gebeurd.