Strandwachten moeten badgasten kunnen bekeuren

Auteur Topic: Strandwachten moeten badgasten kunnen bekeuren  (gelezen 5008 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2012, 01:12:40
Tja, zoals het artikel al aangeeft zal het enkel door ouderen (APC of assistent) uitgeschreven worden en niet standaard voor elke strandwacht zijn. En wat betreft die brandende loods, ik denk dat die kans ook aanwezig is als je de politie laat komen welke ze een bon zou geven.

Zeker. Ook, maar minder. Je kan ook samenzweerderig waarschuwen dat de politie onderweg is, en dat die nogal lastig zijn vandaag en prikkelbaar... Ik bemoei me bijna nergens mee, maar bij aso gedrag maak ik altijd even een praatje van die strekking. Ik heb nu niet de indruk dat ik zwaaiend met een bonneboekje meer zal bereiken. Heb dat nooit gemist. En is dat wel verstandig om je aandacht te richten op honden op het verkeerde gedeelte van het strand, alcohol gebruik, auto's en Kites waar ze niet mogen komen... Je bent op laatst zo druk, dat je geen tijd meer over hebt om iemand uit zee te redden.  Nou zit iedere reddingsbrigade ruim in de vrijwilligers, maar toch...


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2012, 01:15:34
Gewoon niet doen, Indien er incidenten zijn roepen de standwachten de politie er maar bij.

Precies zoals eerder is geschreven; Schoenmaker hou je bij je leest......
Als het druk is zijn er of te weinig Standwachten en/of politie in de buurt.....


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2012, 14:01:16
"Indien er incidenten zijn".... Komt een beetje over alsof het niet helemaal bekend is wat wij zoal tegenkomen tijdens de dienst, en dan maken ons echt niet druk over iemand die een biertje drinkt op het strand o.i.d. ::)

Zie ook "Is het een idee om de reddingsbrigades BOA te maken" : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=60270.0

Maar BOA bevoegdheden heb ik niet nodig hoor, met goede sociale vaardigheden en het duidelijk zijn naar de burger toe kom je verder dan een bonnenboekje... De meeste mensen zijn prima te benaderen, alleen met bepaalde groepen jongeren willen er nog wel eens problemen onstaan.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2012, 14:53:05
Laten we ze ook een wapenstok geven en peppespray. En als iemand zich verzet tegen het afpakken van zijn biertje en de bekeuring noemen we dat "geweld tegen hulpverleners"!  O0

Goed idee.  098uo

Waarom niet gewoon een kwal op een stok, om mee te porren?


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2012, 15:19:40
"Indien er incidenten zijn".... Komt een beetje over alsof het niet helemaal bekend is wat wij zoal tegenkomen tijdens de dienst, en dan maken ons echt niet druk over iemand die een biertje drinkt op het strand o.i.d. ::)

Zie ook "Is het een idee om de reddingsbrigades BOA te maken" : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=60270.0

Maar BOA bevoegdheden heb ik niet nodig hoor, met goede sociale vaardigheden en het duidelijk zijn naar de burger toe kom je verder dan een bonnenboekje... De meeste mensen zijn prima te benaderen, alleen met bepaalde groepen jongeren willen er nog wel eens problemen onstaan.

Ik pleit die bepaalde groepen jongeren ook niet vrij.....  ik zeg alleen dat we daar de politie voor hebben. Straks wil Rijkswaterstaat ook gaan bekeuren als ze iemand in de berm zien pissen. Of de vuilnisman op moment dat hij een container een halve slag gedraaid ziet staan....

Om te bekeuren hebben we de polities, voor speciaal toegewezen karwijtjes de BOA's....  is het niet genoeg dan zal het van mij part in de bezetting moeten worden gezocht.....


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2012, 15:30:43
Gewoon niet doen, Indien er incidenten zijn roepen de standwachten de politie er maar bij.

Precies zoals eerder is geschreven; Schoenmaker hou je bij je leest......
Als het druk is zijn er of te weinig Standwachten en/of politie in de buurt.....

Helemaal mee eens: schoenmaker blijf bij je leest!

Naar mijn idee komt deze roep alleen maar voort uit het feit dat er niet van alle disciplines genoeg schoenmakers zijn ;)
Ik heb het op dit forum al eens eerder geroepen, maar als ik als er als strandwacht van op aan kan dat er bij gezeik een agent of boa mij binnen enkele minuten komt steunen, dan zou het nooit in me opkomen om zelf boa te willen zijn. Dit komt echt voort uit de frustratie dat je niks kunt, maar dat de schoenmaker die het zou moeten doen ook niet thuis geeft....

Wij hebben als Reddingsbrigade dit jaar voor het eerst 'nee' gezegd tegen een evenementenbewaking. Dit feest op een strandbad leverde onze mensen de vorige 2 edities een onveilig gevoel op (bleef bij mondeling bedreiging, maar wel serieus) en er was geen bewaking, boa of politie beschikbaar. We hebben er bij de gemeente op aangedrongen dat zij dit regelen/eisen van de organisatie, maar geen gehoor gevonden. Wij komen nu niet, er is ook geen beveiliging, boa of politie, maar het feest gaat door met toestemming van de gemeente.

Ik wil daar geen politieagentje spelen, maar om veilig de veiligheid te kunnen garanderen moeten er dan wel mensen zijn die dat wel willen en kunnen... 98uiye
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2012, 15:32:59
Verstandig
9910001


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2012, 15:50:43
Zomaar een idee, maar waarom ga je als strandwacht niet in overleg met de gemeente of andere opdrachtgever op eens een proef te doen met een (goed) particulier beveiligingsbedrijf?

Bedoel, dit moet toch te doen zijn.....  je heb dan vooral mensen in de buurt die jullie kunnen ondersteunen qua handelen en zorgen dat de zaak niet escaleert, wat zeg nu zelf.... wanneer een strandwacht de politie er bij moet halen is er van te voren al iets gebeurd. Juist dat "feit" moet je voor zijn en zou wellicht kunnen met evenement beveiliging....