Nadat ik de berichtgeving in het forum had gezien ben ik even gaan zoeken om te kijken waar het precies om gaat. Tot mijn grote verbazing gaat het hier niet om volwassen mensen maar om de 'jeugd van tegenwoordig'. Jochies rond de 15 en 16 die het schijnbaar kicken vinden om zoiets van dichtbij te bekijken. En met de huidige mentaliteit plus telefoons is een foto én video zo gemaakt. Hoewel de jongen in kwestie spijt heeft, zijn de foto's en video nog steeds met gemak op het www te vinden.
Maar, en dat is iets wat ik al een aantal jaren roep, is met de opkomst van de smartphones dit srt zaken bijna niet meer in de hand te houden. Laat staan dat het beheersbaar is. Dan zeggen ze van ons journalisten dat wij aasgieren en sensatiezoekers zijn. Feit is wel dat de beroepjournalisten (met de juiste perskaarten etc) over het algemeen meer in de gaten worden gehouden (of zelfs belemmerd) door de politie om beelden te maken, dan dat er op de omstanders wordt gelet.
Misschien dat een actie als deze de discussie weer eens op gang brengt. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het plaatsen van deze beelden ronduit belachelijk is. Zoiets doe je gewoon niet.!