De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 165079 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
bedoel je daarmee de randstad of de andere regio's? Want als ik kijk naar het gelderse is er op de grote vrachtroutes (A28/ A1) meer verzorgingsplaatsen dan in de randstad. Daar waar de randstad wel meer of sneller afritten heeft dan de "plattelands" provincies.

Ik duide idd op de randstad en dan op de meerdere "veilige" mogelijkheden
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
bedoel je daarmee de randstad of de andere regio's? Want als ik kijk naar het gelderse is er op de grote vrachtroutes (A28/ A1) meer verzorgingsplaatsen dan in de randstad. Daar waar de randstad wel meer of sneller afritten heeft dan de "plattelands" provincies.

Ik bedoel dat in de randstad meer deskundigheid is wat betreft IM en de gevaren en op het platteland denken/roepen hier gebeurt toch niks.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Ik bedoel dat in de randstad meer deskundigheid is wat betreft IM en de gevaren en op het platteland denken/roepen hier gebeurt toch niks.
Was ook niet bedoelt voor jou hoor rene mijn opmerking  ;). Maar zal denk ik ook een kwestie van ervaring zijn. In de randstad zullen agenten eerder naar een ongeval worden geroepen/komen gezien het verkeersaanbod dan in de overige gebieden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
De achterste betrokken vrachtauto week uit naar rechts. Het voertuig belandde via de oprit en de vluchtstrook rechts in de berm. Tijdens deze manoeuvre raakte de vrachtauto de twee stilstaande auto's op de vluchtstrook van de oprit.
Wrong time, wrong place dus idd  :-\

Berger

• Forum gebruiker
Vluchtstrook is altijd wrong place, als het niet strikt noodzakelijk is door pech die je voertuig echt immobiel maakt, als we dat nou eens allemaal afspreken.....

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker

De randstadregio's die jij benoemt hebben bijna allemaal een eigen verkeerspolitie die zich vrijwel alleen bezig houden met, hoe kan het ook anders, verkeer. In de overige regio's is die expertise gewoon in mindere mate of niet aanwezig bij collega's en kennen zij de gevaren ook niet van het werken zonder IM-richtlijnen op een auto(snel)weg.

Bij mijn bureau komen meldingen op een auto(snel)weg amper voor. Ik snap dan dat IM-richtlijnen niet worden nageleefd, simpelweg omdat deze onbekend/verwaterd/nooit aangeleerd zijn bij de collega's. En laat voorop staan dat ik dat een slechte zaak vind, maar het wel begrijp.

cavia

• Senior gebruiker
Aflevering van blik op de weg van 28 maart ook een flinke aanrijding op de vluchtstrook:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334483
(+/- 9:00)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Ruim 50 vluchtstrookrijders op de bon

Haarlemmermeer - Meer dan 50 automobilisten zijn dinsdag 2 juli 2013 tijdens de ochtendspits bekeurd voor het rijden over de vluchtstrook. Zij reden op de A9 ter hoogte van Haarlemmermeer richting afslag Westpoort/A5. Drie overtreders zijn staande gehouden en wisten direct dat zij een boete van 367 euro tegemoet kunnen zien. Bij de anderen valt de bon binnenkort op de deurmat.

De controle van een half uur was ingegeven door klachten die bij de verkeerspolitie waren binnengekomen. Automobilisten, die wel het geduld op konden brengen om uit te voegen bij de afslag, moesten de vluchtstrookrijders voor laten gaan om zo een aanrijding te voorkomen. In een aantal situaties ontstond er gevaar en hinder voor de overige weggebruikers.

De verkeerspolitie sluit niet uit dat deze controle herhaald zal worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Vandaag ook weer langs een voorbeeld van de topic titel gereden. Vrachtwagen met pech op de vluchtstrook en deze had bezoek gekregen van een bestelbusje. Deze laatste was toch een goed deel van de kreukelzone kwijt geraakt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Was dit bestelbusje er om werkzaamheden aan de vrachtwagen te verrichten of was hij op de vrachtwagen geklapt ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen