De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 165083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #140 Gepost op: 22 september 2013, 17:36:19
Dat is niet zo eenvoudig denk ik. In de verschillende inspraakrondes die aan de vergunning voor verbredingen voorafgaan worden nogal eens compromissen gesloten die plusstroken alleen toestaan indien ze niet te breed zijn, bijvoorbeeld, meen ik ergens gelezen te hebben...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #141 Gepost op: 22 september 2013, 17:56:14
Citaat van: Mattijs link=msg=1203409 date=1379840416
Als de overheid gewoon een half/heel metertje meer asfalt in de breedte had gelegd bij de plusstroken, hadden we gewoon overal lekker door kunnen rijden  998765
Bij de vluchtstroken die gebruikt word komt ok een stukje asfalt bij (dat is ook de reden dat je daar vaak geen extra snelheidsbeperking hebt). Heb je een nieuwe 1e rijstrook dan word dit gedaan omdat er simpelweg geen asfalt op die plek erbij kan (bruggen, snelweg die word geflankeerd door kunstmatige/natuurlijke afscheidingen). Dus je kan het wel willen, maar of het gaat is een 2e.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #142 Gepost op: 23 september 2013, 00:25:22
Kan me voorstellen dat een plaspauze op de vluchtstrook voor een kind van2-5 jaar niet de ideale plek is?
Kwam die vandaag tegen op de A73 terwijl mams de kleine in de grasberm deed behoefte doen. Maar tot mijn verbazing ongv. 25m verder,  reed andere auto in achteruit over de vluchtstrook. Alarmlicht en led aan en  seinend met licht erachter gaan staan. Auto stopte, zelf eigen fluorjas aan en persoon duidelijk gemaakt op gevaar. Het bleek vriend van vrouw, die plasstop met kind deed en dacht dat ze pech had. Hij wou ze gaan helpen en mijn letterlijke tussenstop, zag hij als hulp van "de barmhartige samaritaan" zoals hij uitsprak.
Gezegd wat er loos was, dus geen pechgeval, en ondertussen bleek kind weer in auto en vrouw vertrok. Hij is dan ook verder achter aangereden met bedankje aan mij.
Das nu al de tweede keer dat ik geconfronteerd wordt met achteruitrijders over de snelweg. Is dat besmettelijk, een soort virus aan het worden?  
Dan kun je beter zo een kind als het nog niet zindelijk genoeg is een dikke luier aandoen als het nog niet ophouden tot een tankstation.  
http://www.omroepbrabant.nl/?news/43550452/Gewonden+door+achteruitrijden+op+vluchtstrook.aspx
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/actueel/@147623/zeven_boete's_voor/

Mijn reactie was op het achteruitrijden vd vriend, niet op de plapauze zelf. Trouwens kan men daar ook boete voor krijgen, gezien als onnodig stilstaan op vluchtstrook? Lijkt me dat vluchtstrook exclusief voor echte technische pech is met de auto of bij ernstig onwel worden. Hoewel bij onwel worden van medepassagier men snel bij eerste beste parkeerplek of tankstation kan hulp regelen.

Berger

• Forum gebruiker
Reactie #143 Gepost op: 23 september 2013, 10:37:25
Hoe meer auto's er stil staan op de vluchtstrook, hoe groter het gevaar.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #144 Gepost op: 23 september 2013, 10:38:00
Citaat van: piet60 link=msg=1203646 date=1379888722
Kan me voorstellen dat een plaspauze op de vluchtstrook voor een kind van2-5 jaar niet de ideale plek is?
Kwam die vandaag tegen op de A73 terwijl mams de kleine in de grasberm deed behoefte doen. Maar tot mijn verbazing ongv. 25m verder,  reed andere auto in achteruit over de vluchtstrook. Alarmlicht en led aan en  seinend met licht erachter gaan staan. Auto stopte, zelf eigen fluorjas aan en persoon duidelijk gemaakt op gevaar. Het bleek vriend van vrouw, die plasstop met kind deed en dacht dat ze pech had. Hij wou ze gaan helpen en mijn letterlijke tussenstop, zag hij als hulp van "de barmhartige samaritaan" zoals hij uitsprak.
Gezegd wat er loos was, dus geen pechgeval, en ondertussen bleek kind weer in auto en vrouw vertrok. Hij is dan ook verder achter aangereden met bedankje aan mij.
Das nu al de tweede keer dat ik geconfronteerd wordt met achteruitrijders over de snelweg. Is dat besmettelijk, een soort virus aan het worden?  
Dan kun je beter zo een kind als het nog niet zindelijk genoeg is een dikke luier aandoen als het nog niet ophouden tot een tankstation.  
http://www.omroepbrabant.nl/?news/43550452/Gewonden+door+achteruitrijden+op+vluchtstrook.aspx
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/actueel/@147623/zeven_boete's_voor/

Mijn reactie was op het achteruitrijden vd vriend, niet op de plapauze zelf. Trouwens kan men daar ook boete voor krijgen, gezien als onnodig stilstaan op vluchtstrook? Lijkt me dat vluchtstrook exclusief voor echte technische pech is met de auto of bij ernstig onwel worden. Hoewel bij onwel worden van medepassagier men snel bij eerste beste parkeerplek of tankstation kan hulp regelen.
Sanitaire stop van kinderen en ouderen is toegestaan, helaas
Hobby Bobby eenheid Den Haag

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #145 Gepost op: 23 september 2013, 11:36:06
Daar kan ik op zich wel mee leven; een moeder die tegen d'r dochter begint te mekkeren dat 'ze 't alsjeblieft nog even op moet houden is met 120 km/h gevaarlijker dan een minuutje stilstaan op de vluchtstrook..

Soms moet je uit 2 kwaden kiezen..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #146 Gepost op: 23 september 2013, 11:42:07
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1203720 date=1379928966
Daar kan ik op zich wel mee leven; een moeder die tegen d'r dochter begint te mekkeren dat 'ze 't alsjeblieft nog even op moet houden is met 120 km/h gevaarlijker dan een minuutje stilstaan op de vluchtstrook..

Soms moet je uit 2 kwaden kiezen..
En als het je schoonmoeder is dan stop je de auto, laat je haar uitstappen voor de sanitaire stop en rijdt dan terwijl zij nog bezig is hard weg. Nu snap je ook waarom er af en toe voetgangers zijn op de snelweg.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #147 Gepost op: 23 september 2013, 11:56:29
Citaat van: kaasje link=msg=1203723 date=1379929327
En als het je schoonmoeder is dan stop je de auto, laat je haar uitstappen voor de sanitaire stop en rijdt dan terwijl zij nog bezig is hard weg. Nu snap je ook waarom er af en toe voetgangers zijn op de snelweg.

098uo 098uo 0098 0098 O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #148 Gepost op: 8 oktober 2013, 21:07:55
Van vrijdag op zaterdagnacht kwam ik tijdens de surveillance ook bij toeval een auto tegen op de vluchtstrook van de A9. Direct het vtg beveiligd en een rood kruis aangevraagd. Bestuurder stond in het stikke donker(bezuigingen dus de openbare verlichting uit), had zijn vtg verlichting ook uitgezet. Dus de bestuurder zijn verlichting aan laten zetten.
Bestuurder zat op zijn gemak zijn rechterachterwiel te verwisselen. Bestuurder aangespoord om even 10 tandjes op te schakelen en als de sodemieter op te schieten.

04.38 Even een pechgeval beveiligen op de A9.  Rood kruis op rijstrook 4.

sylvester1986

• Gast
Reactie #149 Gepost op: 8 oktober 2013, 23:23:24
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1208040 date=1381259275

Die was zeker levensmoe :-X