Hartelijk dank voor het speurwerk maar hieruit blijkt nog niet dat, zoals Mike beweerde, dat het de meest gevaarlijke plek van Nederland is.
Ik kan het ook niet staven met rapportages van geleerden, maar ik spreek uit eigen ervaring. De vouwen worden uit je broek gereden op de vluchtstrook. Vrachtwagens die treintje rijden pakken regelmatig zelfs een deel van de vluchtstrook mee. De strook ligt vol puinzooi, ook dat nog eens. Een stuk rommel vliegt je zo om de oren, als je niet uitkijkt.
Soms komt het voor dat je je ambu ineens stil moet zetten. Heb dat wel eens gedaan met die prachtige nieuwe amberverlichting, maar dat doe ik niet meer. Men suist langs je heen, men schuift niet eens een baantje op..en dat met snelheden... Nee, het blauw gaat erop, dan zie je het aankomend verkeer in de verte meestal al opschuiven. Let wel: ik stop alleen op de vluchtstrook als het echt niet anders kan. Liever een veiligere plek zoals reeds genoemd in dit topic. En uiteraard, bij een incident; z.s.m. laten afkruisen.