Ik ben van het type alles goed vastzetten en na 10 kilometer en bij iedere stop nog even checken(ook banden temperatuur etc). Ik heb ook wel eens ergens gestaan omdat iets toch losliet doordat een fabrikant zijn werk niet goed gedaan had.
Juist en dan ga je verantwoordelijk met je spullen om! Dank je wel voor de aanvulling
Maar er zit een verschil tussen "controleren of het loslaat" én "loslaten en op de snelweg laten donderen". Een stukje verwijtbaarheid heet dat. Alles moet gezekerd worden: aanhangers/ dakkoffers/ fietsendragers etc etc. Dus ook gewone lading als IKEA kasten en dat soort meuk. En hoeveel van die lui zie je de IKEA niet uitrijden waarbij je bij een eerste blik al weet dat het ellende zal opleveren als ze moeten remmen of een bocht ingaan?
Als je zekert ben je zeker. En als je zeker bent dan controleer je en kom je niet halverweg tot de conclusie dat het loslaat en eraf (dreigt) te donderen.
Het is maar hoe je met de verantwoordelijkheid omgaat:
- ligt het aan de lading die verschuift
- aan degene die de lading geladen heeft
- aan de chauffeur die de lading čn de zekering van de lading gecontroleerd heeft