De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163726 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #240 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:45:10
In Duitsland zie je de politie dat ook vaak doen en daar zijn de vluchtstroken vaak een stuk smaller. Maar of het is toegestaan door welke dienst dan ook in Nederland weet ik niet. Wie wel?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #241 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:56:45
Citaat van: jelte link=msg=1292220 date=1409340972
Ik vind die auto ook wel heel erg op de streep staan terwijl de vluchtstrook breed genoeg is. De chauffeur van RWS zou ook beter moeten weten dat je op deze manier de kans om geraakt te worden wel heel erg groot maakt.

De weginspecteur heeft zijn voertuig na het ongeval nog een stukje verplaatst en naar Voren gereden. Er valt dus niet te meten op welke helft van de vluchtstrook het voertuig stond ten tijde van de aanrijding.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #242 Gepost op: 29 augustus 2014, 22:03:28
Dank voor je info HIT  O0 O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #243 Gepost op: 31 augustus 2014, 14:13:58



Een klein beetje off-topic, maar sluit wel aan op het onderwerp.
Dit mocht ik vrijdag 15 augustus voor de verandering weer eens meemaken.
Ik sta bij Knooppunt Diemen onderaan de bocht van de A1 uit Amersfoort richting de A9 naar Amstelveen in een insteek tussen de geleidenrail.
Op het moment dat ik klaar ben met mijn werkzaamheden stap ik in de auto, kijk in mijn spiegel of ik rustig de vluchtstrook op kan rijden om vervolgens snelheid te maken om in te voegen.
Op datzelfde moment zie ik een Skoda de bocht door naar beneden komen, rijdt de vluchtstrook op en rolt rustig door tot vlak voorbij "mijn" insteek. De bijrijder (mama van de 2 achterin zittende kinderen) stapt uit, loop achterlangs de auto om vervolgens met haar voeten op de kantlijn haar dochter uit de auto te halen, deze vervolgens achter de auto te knuffelen (gerust te stellen) en haar kleren te verschonen.

Toen dit, gade geslagen vanuit mijn auto, mij teveel werd ben ik uitgestapt en heb deze mensen vriendelijk doch dringend verzocht om zo snel mogelijk te vertrekken omdat dit een levensgevaarlijke plaats is. Zowel mevrouw als mijnheer waren zich totaal van geen kwaad bewust ('We staan hier toch veilig?!') waardoor mevrouw het kind maar weer terug in de auto wilden zetten (jawel, op dezelfde plek als waar zij haar uit de auto heeft gehaald, de linkerzijde!!).
Dit viel bij mij verkeerd en heb zo beeldig mogelijk uitgelegd wat er met mevrouw en dochterlief zou gebeuren als dit niet goed zou gaan om ze vervolgens maar de tip te geven om zo'n 2 kilometer haar dochter maar even op schoot te nemen en afrit Weesp te nemen om daar bij het tankstation de overige noodzakelijk handelingen af te maken.
Gepikeerd stapt mevrouw weer in met dochter op schoot, doet haar gordel om en papa vertrekt, zonder ook maar een kleine moeite te nemen om snelheid te maken, richting het tankstation (daar stonden ze inderdaad toen ik hier langs reed).

Dit was de zoveelste keer dat ik/wij dit soort belachelijke situatie's meemaken. Mensen zien het gevaar totaal niet in. Deze keer is het gelukkig weer goed gegaan, maar ik ben als de dood dat ik het een keer fout zie gaan. Je let vreselijk op je eigen veiligheid, maar wordt met de ellende van een ander opgescheept.


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #244 Gepost op: 31 augustus 2014, 14:23:18
Ik zie dat je bij mijn oude werkgever werkt? Prachtig hoor om zo nog andere collegas tegen te komen...

Nouja, op schoot nemen mag toch eigenlijk niet dan wel gevaarlijk? Wel goed dat je meteen actie onderneemt op de actie van die mensen..

Ik zie vaak die turkse families hun kind op schoot hebben danwel voorin en de vrouw achterin... Ik ben het er niet mee eens dat dat toegestaan wordt.. Dan heb je een risico dat je je kind verliest bij een ongeluk... Je eigen kind bescherm je toch?


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #245 Gepost op: 31 augustus 2014, 16:42:28
Het wordt niet toegestaan, dat het soms gebeurd is waar. Daar waar mogelijk wordt er zeker tegen opgetreden.
Digitaal onderzoek


StephanL

  • Apirant Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #246 Gepost op: 1 september 2014, 13:23:49
Ik zag gister nog een diender, van ik meen van de verkeerstak, in een Volvo, een vrouw staande houden op de vluchtstrook van de A16. Ik stond op de weg er naast, vanwege een afsluiting, ten behoeve van asfalt werkzaamheden. Hij had wel netjes zijn oranje pitje aan, maar veilig was het natuurlijk niet.

Een betere optie had natuurlijk geweest de auto te laten volgen en staan op de volgende afslag of een parkeerplaats.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #247 Gepost op: 1 september 2014, 14:23:28
Citaat van: StephanL link=msg=1292591 date=1409570629


Een betere optie had natuurlijk geweest de auto te laten volgen en staan op de volgende afslag of een parkeerplaats.
Wat was de reden van de staandehouding? Over een doorgetrokken streep of het rechter achterwiel dat op afbreken stond? Ofwel; Was het veiliger om direct staande te houden of om door te laten rijden - met alle mogelijke gevolgen van dien?


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #248 Gepost op: 1 september 2014, 15:40:11
Citaat van: en-er-gy link=msg=1292475 date=1409487798
Ik zie dat je bij mijn oude werkgever werkt? Prachtig hoor om zo nog andere collegas tegen te komen...

Nouja, op schoot nemen mag toch eigenlijk niet dan wel gevaarlijk? Wel goed dat je meteen actie onderneemt op de actie van die mensen..

Ik zie vaak die turkse families hun kind op schoot hebben danwel voorin en de vrouw achterin... Ik ben het er niet mee eens dat dat toegestaan wordt.. Dan heb je een risico dat je je kind verliest bij een ongeluk... Je eigen kind bescherm je toch?

 O0
Deze mensen spraken vloeiend Engels en ik ben het met je eens dat een kind voorin ook niet veilig is. Maar in dit geval was het kiezen uit 2 kwade en vond ik het verstandiger om haar in te laten stappen met kind op schoot dan haar weer om de auto heen te laten lopen en haar kind weer aan de linkerzijde in de auto te zetten. Het zou zo lullig zijn als ze vervolgens met achterdeur en al zo'n 200mtr verderop ligt......


StephanL

  • Apirant Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #249 Gepost op: 2 september 2014, 16:23:28
Citaat van: Haageneesch link=msg=1292595 date=1409574208
Wat was de reden van de staandehouding? Over een doorgetrokken streep of het rechter achterwiel dat op afbreken stond? Ofwel; Was het veiliger om direct staande te houden of om door te laten rijden - met alle mogelijke gevolgen van dien?
De achterwiel stond niet op afbreken want na een praatje mocht ze weer verder, en hij vervolgde ook weer zijn weg.