De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163739 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #260 Gepost op: 11 september 2014, 00:33:23
Citaat van: Red link=msg=1294715 date=1410359768
Als jij ziet dat een vrachtwagenchauffeur langzaam aan afstevent op de vluchtstrook of daar half overheen rijd dan mag je van mij op de claxon drukken.* Ik! zou daar niet voor bekeuren. Sterker nog, ik zou de vrachtwagen chauffeur meenemen voor een goed gesprek. Al staat er geen auto, de berm is nou ook niet echt de plek waar je met je vrachtauto in wil komen. Dat je buiten de spoorvorming wil blijven is allemaal prachtig, maar dan heb je nog steeds helemaal niets! op de vluchtstrook te zoeken. Dan ga je inderdaad maar midden op de weg rijden als de nood echt zo hoog is.

*mogelijk denken andere agenten daar anders over.
Sluit ik mij bij aan. Onnodig gebruik van de vluchtstrook, klaar.

Claxon is ter afwending van gevaar. Is hier sprake van gevaar??? Gewetens vraagje: is de vluchtstrook de gevaarlijkste plek van het land? Is uw antwoord JA  O0 is uw antwoord nee?  :'( En dan hoop ik niet dat u net pech had op dat stukje snelweg en op de vluchtstrook stil kwam te staan om de ANWB te bellen....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #261 Gepost op: 6 oktober 2014, 16:23:04
Afgelopen vrijdagochtend net ff voor 10.00 uur. Ik rij op de A13 komende vanaf Den Haag en neem afslag Delft noord. Halverwege de afrit zie ik een vrachtwagen op de vluchtstrook staan en ik zie de vormen van een mens pontificaal wijdbeens naast de vrachtwagen staan. De zon staat nog laag, het is iets wat vochtig/heiig en ik kan niet duidelijk zien hoe of wat. Uiteindelijk toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een politieagent was die met zijn gezicht richting het tegemoet komende verkeer keek, zijn armen over elkaar had en op de streep van de vluchtstrook stond. nog even later zag ik dat zijn vrouwelijke collega bezig was aan de voorzijde van de vrachtwagen. Beide agenten droegen het nieuwe uniform maar, hoe stom in mijn optiek, geen geel veiligheidsvest. De gele strepen op het uniform waren zeker niet van een afstand zichtbaar. Juist door de laagstaande zon (iets wat heiig nog) vond ik dit een gevaarlijke situatie. Voor de duidelijkheid, de politieauto stond vóór de vrachtauto behoorlijk ver naar rechts en had geen oranje lampen of gevarenlichten aan. Door de positie van de politie auto tov de vrachtwagen was de politie auto pas te zien nadat ik halverwege de vrachtwagen reed. De betreffende afrit is flink druk en bestaat daar uit 5 rijstroken(!)...
Is er hier een protocol voor?
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #262 Gepost op: 7 oktober 2014, 10:56:14
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1300490 date=1412605384
Afgelopen vrijdagochtend net ff voor 10.00 uur. Ik rij op de A13 komende vanaf Den Haag en neem afslag Delft noord. Halverwege de afrit zie ik een vrachtwagen op de vluchtstrook staan en ik zie de vormen van een mens pontificaal wijdbeens naast de vrachtwagen staan. De zon staat nog laag, het is iets wat vochtig/heiig en ik kan niet duidelijk zien hoe of wat. Uiteindelijk toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een politieagent was die met zijn gezicht richting het tegemoet komende verkeer keek, zijn armen over elkaar had en op de streep van de vluchtstrook stond. nog even later zag ik dat zijn vrouwelijke collega bezig was aan de voorzijde van de vrachtwagen. Beide agenten droegen het nieuwe uniform maar, hoe stom in mijn optiek, geen geel veiligheidsvest. De gele strepen op het uniform waren zeker niet van een afstand zichtbaar. Juist door de laagstaande zon (iets wat heiig nog) vond ik dit een gevaarlijke situatie. Voor de duidelijkheid, de politieauto stond vóór de vrachtauto behoorlijk ver naar rechts en had geen oranje lampen of gevarenlichten aan. Door de positie van de politie auto tov de vrachtwagen was de politie auto pas te zien nadat ik halverwege de vrachtwagen reed. De betreffende afrit is flink druk en bestaat daar uit 5 rijstroken(!)...
Sommigen willen het volgens mij gewoon niet snappen  :'(

Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1300490 date=1412605384
Is er hier een protocol voor?
Ja, Incident Management.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #263 Gepost op: 7 oktober 2014, 11:24:17
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1300490 date=1412605384
Is er hier een protocol voor?
Is niet nodig. Zeker sinds de komst van het nieuwe vest wat over de kleding wordt gedragen is de agent nog beter beschermd tegen mogelijke gevaren van buitenaf. Het vest werkt uitstekend tegen auto's die met hoge snelheid rijden en zelfs vrachtwagen. Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor vergiftiging met gevaarlijke stoffen, beschermd het ook tegen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #264 Gepost op: 7 oktober 2014, 16:36:04
Citaat van: kaasje link=msg=1300601 date=1412673857
Is niet nodig. Zeker sinds de komst van het nieuwe vest wat over de kleding wordt gedragen is de agent nog beter beschermd tegen mogelijke gevaren van buitenaf. Het vest werkt uitstekend tegen auto's die met hoge snelheid rijden en zelfs vrachtwagen. Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor vergiftiging met gevaarlijke stoffen, beschermd het ook tegen.


Gaan we weer over DE veiligheidsvest,trek hem maar gewoon aan scheelt hoop ............ellende voor iedereen.
Je bent niet zichtbaar met nieuwe uniform,en ja navraag gedaan bij RVO of ook genoemd VOA
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #265 Gepost op: 7 oktober 2014, 17:59:39
Iemand een kopje sarcasme?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #266 Gepost op: 7 oktober 2014, 18:36:38
Kon hem ook al niet vinden na de opmerking van kaasje. zonnebriltje komt nog het dichts in de buurt.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #267 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:20:55
Citaat van: kaasje link=msg=1300601 date=1412673857
Is niet nodig. Zeker sinds de komst van het nieuwe vest wat over de kleding wordt gedragen is de agent nog beter beschermd tegen mogelijke gevaren van buitenaf. Het vest werkt uitstekend tegen auto's die met hoge snelheid rijden en zelfs vrachtwagen. Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor vergiftiging met gevaarlijke stoffen, beschermd het ook tegen.
;D ;D ;D ;D ;D

 O0

(ik heb een reserve besteld! Die helpt ook tegen IS  ;))
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #268 Gepost op: 8 oktober 2014, 08:29:02
Doe er voor mij dan ook zo een  ;)
Citaat van: moppersmurf link=msg=1300737 date=1412716855
;D ;D ;D ;D ;D

 O0

(ik heb een reserve besteld! Die helpt ook tegen IS  ;))
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


sylvester1986

  • Gast
Reactie #269 Gepost op: 15 oktober 2014, 01:26:44
De vluchtstrook is gevaarlijk.....maar onderstaande is ook om te huilen, hoe goed je het ook bedoelt.
 - Auto op rijstrook 3/vluchtstrook zetten.
 - 7:55 wel Geel hesje aan, maar tussen de auto en de vangrail staan.
 - Amber signalering naar voren heeft hier geen enkel nut.
 - 10:49 op de vluchtstrook lopen ipv achter vangrail.
 Kortom  98uiye

Link naar video op You Tube was 'dood', derhalve URL verwijderd. Discussie op zich wel interessant dus vandaar deze laten staan.

Hulpverleningsforum