Met die instelling zouden we nu nog met paard en wagen rijden...
Wat ik me nog afvroeg trouwens, ik zie regelmatig auto's op de vluchtstrook staan als ik op de snelweg zit. Vanavond ook weer, A2 bij Utrecht. Kan/moet ik daar RWS voor bellen? 'Durf' ik nu eigenlijk niet, maar misschien wordt het juist wel gewaardeerd?
Het belangrijkste is dat je er melding van maakt omdat je nooit weet of het erger kan worden dan wat jij aantreft.
Je mag RWS 0800-8002 daarvoor bellen maar onthou wel dat zij maar bereikbaar zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur.
0900-8844 zou ik niet bellen omdat je dan bij het servicecenter uitkomt waar jij je verhaal doet en die je dan meestal doorverbind
met de meldkamer waar je dan nog een keer je verhaal kunt uitleggen. Dubbel werk en vaak lange wachttijden.
Als een voertuig op de vluchtstrook staat ongeacht of er wel of geen mensen bij aanwezig zijn gewoon 112 bellen i.v.m. gevaarszetting.
Persoonlijk heb ik nog nooit problemen ondervonden als ik het KLPD (rechtstreeks) of via 112 de regio belde n.a.v.
een voertuig op de vluchtstrook.
Het belangrijkste is geef zoveel mogelijk info zoals Hectometrering eventueel aantal personen ( in of buiten het voertuig )
en stand van het voertuig ( dicht tegen de kantstreep of ver in de berm of schade die je ziet ) en als je het kan zien het kenteken
want daar vraagt men ook vaak naar.
Sterker nog in de regio Utrecht al 2 keer gehad de afgelopen tijd dat ik door de meldkamer gevraagd wordt aan de lijn te blijven
omdat men gelijk de Verkeerscentrale RWS belt om of een maatregel te plaatsen en om te kijken of het al bekend is
en bijvoorbeeld een takel CMI op te starten maar altijd bedankt voor de melding.
Dit geldt overigens ook voor Haaglanden en Rotterdam - Rijnmond.