De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163747 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: RenéB link=msg=1355208 date=1433968387
Helder, dat is op die plek overigens minder eenvoudig bij gebrek aan portalen. Heb deze specifieke situatie overigens direct doorgegeven aan RWS via 0800.

Stonden binnen enkele minuten pijlen boven de weg heb ik kunnen waarnemen. Rijstrook 1 was er even helemaal uit.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1355210 date=1433970801
Stonden binnen enkele minuten pijlen boven de weg heb ik kunnen waarnemen. Rijstrook 1 was er even helemaal uit.  :)

Duidelijk, er zitten daar nog net wel portalen dus.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: RenéB link=msg=1355211 date=1433971729
Duidelijk, er zitten daar nog net wel portalen dus.

Ja klopt. Autos stonden letterlijk onder het laatste portaal. :-)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Vanmiddag ging het dus weer fout op de A2.
Het busje met caravan had pech en de VA vond dat het busje iets meer aan de kant moest. Gevolg.... veel schade en de chauffeur van de VA een bezoekje in het ziekenhuis. (Bron: de WIS)

Weginspecteur Chris @WIS_Christian 13-07-2015 15:46
@WIS_Christian: #ongeval #A2 thv Km202,400 #vrachtwagen auto met caravan #rijstrook 1 is op dit moment open voor verkeer http://t.co/KqKt8CVxNY]


Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Vorige week is het ook al aantal keer fout gegaan;

Woensdag 8 Juli ANWB Wegenwachter op de vluchtstrook die bezig was met pechhulp, zie ook gelijk het nut van wielen indraaien naar luwe zijde!


Dag later opnieuw ANWB Wegenwacht aangereden op de vluchtstrook van de A7;


10 Juli een auto van bergingsbedrijf Theo Faber aangereden op de N31 die bezig wat een achtergelaten voertuig te bergen.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Vraagje van mijn kant... Zijn er afspraken tussen een partij als de Wegenwacht en Rijkswaterstaat over hoe te handelen bij bepaalde situaties?

Zondagochtend kwam ik om 01:30 in de buurt van Weert op de A2 een pechgeval tegen, paar meter erachter een Wegenwacht Transporter met gevarenlichten (geen zwaailichten!), wat pionnen op de weg en de monteur in een hesje aan de bestuurderszijde van de auto op z'n hurken...

Er is op dat punt geen signalisatie om eventueel een rijstrook eruit te halen, ook geen straatverlichting...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Enige afspraak is dat er dan minimaal 5 kegels worden geplaatst waarvan drie diagonaal naar de berm toe en twee over een afstand streep wel streep niet dus +/- 25m. Een normale vluchtstrook afzetting met de ANWB voertuig ( of ieder ander ) met alternerende verlichting als eerste voertuig geplaatst.
Inderdaad zonder zwaailichten om geen extra aandacht te trekken voor het overige verkeer.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Zie voor jou vraag Scaniafan vanaf 08:10 in onderstaande video.


https://www.youtube.com/watch?v=VNPI4K6ytNs
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Even een klein leermoment voor mensen die kegels plaatsen en de afstand moeilijk vinden in te schatten, normale strepen op een snelweg zijn +/- 3 m lang en de tussenruimte 9 m vandaar ook mijn opmerking +/-25 m omdat dit makkelijk is terug te leiden naar de belijning.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Is het ook niet zo dat de anwb, net als rws, dubbele richtingaanwaijzers hebben (de normale en een set op het dak of in de balk) die alternerend moeten werken in zulke gevallen?