De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163756 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #360 Gepost op: 29 april 2016, 09:27:37
Vanmorgen om ongeveer 01:30 uur reed ik vanuit Amsterdam richting Leiden over de A4 toen er op een onoverzichtelijk gedeelte van de snelweg (op een gedeelte waar geen vluchtstrook was) op R4 een auto met problemen stil stond...  :(
Gelukkig heb ik deze auto kunnen ontwijken.
Dan realiseer je dat er zomaar een ongeluk kan/kon gebeuren.
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #361 Gepost op: 29 april 2016, 15:22:54
Gelijk 112 gebeld, hoop ik?


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #362 Gepost op: 29 april 2016, 15:46:09
Citaat van: Berger link=msg=1421306 date=1461936174
Gelijk 112 gebeld, hoop ik?
Nee...
Je weet op dat moment van de schrik en de minuten daarop volgend, je even geen raad...  :-\
Zelf veilig aan het verkeer deelnemen is voor mij de eerste prioriteit.
In de buurt was geen veilige en verantwoorde mogelijkheid om te stoppen en te bellen.
Ook ben ik van mening dat als je belt het ook handig is als je zicht hebt op de actuele situatie.
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #363 Gepost op: 29 april 2016, 15:57:24
Citaat van: pb_vkr_zh link=msg=1421316 date=1461937569
Nee...
Je weet op dat moment van de schrik en de minuten daarop volgend, je even geen raad...  :-\
Zelf veilig aan het verkeer deelnemen is voor mij de eerste prioriteit.
In de buurt was geen veilige en verantwoorde mogelijkheid om te stoppen en te bellen.
Ook ben ik van mening dat als je belt het ook handig is als je zicht hebt op de actuele situatie.
Right  ::) Slecht verhaal dit. Ben benieuwd hoe jij dan het verkeer regelt als het wat drukker wordt. Ik stap even opzij want ik weet geen raad?

Bedroevend, van iemand die professioneel bezig is met verkeer zou je beter moeten verwachten  O0 Volgende keer beter zullen we maar zeggen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #364 Gepost op: 29 april 2016, 16:08:38
Met het verkeer en de drukte heb ik absoluut geen problemen.  O0
Er was geen veilige plek om te stoppen.
Ook al heb ik amber verlichting, ik ga geen capriolen uithalen op een locatie die niet veilig is.
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #365 Gepost op: 29 april 2016, 16:14:26
Citaat van: pb_vkr_zh link=msg=1421325 date=1461938918
Met het verkeer en de drukte heb ik absoluut geen problemen.  O0
Er was geen veilige plek om te stoppen.
Ook al heb ik amber verlichting, ik ga geen capriolen uithalen op een locatie die niet veilig is.
Wie zegt stoppen? Als jij op een veilige manier al rijdend 1-1-2 kan bellen dan is er geen agent die je daarvoor een bon zal geven. Je kan altijd laten zien dat je 1-1-2 hebt gebeld en anders kunnen de dienders dat zelf nazoeken.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #366 Gepost op: 29 april 2016, 16:33:33
Citaat van: kaasje link=msg=1421327 date=1461939266
Wie zegt stoppen? Als jij op een veilige manier al rijdend 1-1-2 kan bellen dan is er geen agent die je daarvoor een bon zal geven. Je kan altijd laten zien dat je 1-1-2 hebt gebeld en anders kunnen de dienders dat zelf nazoeken.
Ik was niet in de gelegenheid om al rijdend 1-1-2 te bellen.
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #367 Gepost op: 29 april 2016, 16:34:57
Citaat van: pb_vkr_zh link=msg=1421329 date=1461940413
Ik was niet in de gelegenheid om al rijdend 1-1-2 te bellen.
Je bent de zeldzaamheid die niet zijn telefoon in zijn zak heeft? Maar goed, het zal wel.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #368 Gepost op: 29 april 2016, 16:43:07
Citaat van: kaasje link=msg=1421330 date=1461940497
Je bent de zeldzaamheid die niet zijn telefoon in zijn zak heeft? Maar goed, het zal wel.
Als ik in mijn privé auto rijd, heb ik mijn telefoon ook niet onder handbereik. En ook geen carkit, dus bellen is dan geen optie als ik alleen zit. Als ik aan het werk ben en in mijn bus zit, heb ik carkit en telefoonhouder. Dan bel ik dus wel.
Dus zo zeldzaam is dat niet. En ik ga geen €230 riskeren door niet handsfree te bellen!
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #369 Gepost op: 29 april 2016, 17:04:49
Citaat van: kaasje link=msg=1421330 date=1461940497
Je bent de zeldzaamheid die niet zijn telefoon in zijn zak heeft? Maar goed, het zal wel.

en de 27 MC op kanaal 9 stond ook nog eens uit ;-)