Ik denk ook dat daarin de ANWB zeker wel een handje helpt, door meerdere VW T5's te hebben voorzien van lepels achter de achterklep. Volgens mij alleen nog lang niet alle T5's van hun. Voordeel is dat zij dan bij een auto met pech waarbij de storing niet ter plaatse te verhelpen is of zeer gevaarlijk staat deze direct kunnen afslepen naar een veiligere locatie.
De ANWB heeft een beperkt aantal lepelwagens, nmm moeten alle AMWB/wegenwacht voertuigen lepelwagens worden. Daar zit een prijskaartje aan maar volgens mij wel de moeite waard gelet op de tegenwoordig en in steeds toenemende grote aantallen ongevallen en slachtoffers. Ook de WIS/RWS etc. voertuigen zouden kunnen worden uitgevoerd als lepelwagens.
De grotere voertuigen die niet kunnen worden behapt door deze ANWB/WIS etc. kunnen dan worden overgelaten aan de autobergers en de (HV) voertuigen van de brandweer.
(brandweer zie als voorbeeld o.a. de bijdrage van Bles)