De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163748 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #290 Gepost op: 5 januari 2015, 22:35:44
Bij een aanrijding op de snelweg A6 bij Lelystad is aan het begin van de avond een dode gevallen. Dat meldt de politie. [...]

Volgens de politie is het slachtoffer een vrachtwagenchauffeur uit Oost-Europa. Vermoedelijk had hij een lekke band en probeerde hij een reparatie uit te voeren. Daarbij kwam hij op de rijbaan terecht, waar hij werd geschept door een passerende vrachtwagen.
[...]

Foto en video bij de bron.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #291 Gepost op: 7 januari 2015, 23:54:07
Citaat van: DiNozzo link=msg=1320314 date=1420493744

Dodelijk ongeval A6

http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/6/03-dodelijk-ongeval-a6.html
Laatste update: 06-01-2015 | 10:19

Lelystad - Op maandagavond 5 januari overleed een man op de A6, nadat hij vermoedelijk werd aangereden toen hij een band van zijn vrachtwagen verwisselde.

Rond 18.30 uur werd de politie richting de A6 bij Lelystad gestuurd. Tussen afrit Lelystad-Noord en Lelystad-Zuid had een ongeval plaatsgevonden. Ter plaatse troffen agenten een 53-jarige man uit Triemen aan. Hij vertelde dat hij in zijn vrachtwagen over de snelweg reed, toen hij op de vluchtstrook een andere vrachtwagen zag staan met alarmlichten aan. Bij het passeren merkte hij dat hij iets raakte. De vrachtwagenchauffeur is direct gestopt en naar de geparkeerde vrachtwagen gelopen. Toen hij aankwam zag hij iemand op de weg liggen. Hulpdiensten werden gealarmeerd, maar helaas bleek het slachtoffer, een 52-jarige man uit Bulgarije, overleden. Vermoedelijk had hij zijn vrachtwagen langs de kant gezet, omdat hij een lekke band had. Tijdens het verwisselen van de band werd hij mogelijk geschept door de andere vrachtwagen. De verdachte werd door de politie meegenomen naar het politiebureau voor verhoor, maar mocht later op de dag naar huis. De toedracht van het noodlottig ongeluk wordt nader onderzocht
Samen sterk in de hulpverlening!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #292 Gepost op: 11 januari 2015, 11:57:16
Van de week ook zelf weer een gezin van de vluchtstrook langs de provinciale weg in het donker gehaald waarbij twee man een band aan de voorkant aan het verwisselen waren. Lekker half op de rijbaan leunend omdat de auto niet aan de zijkant van de vluchtstrook gezet was maar keurig in het midden. We hebben dus maar met de pitwagen de tweede rijstrook afgeblokt om als de sodemieter de wielbouten vast te draaien en de auto met de lekke band door te laten rijden. 500 meter verderop keurig een parkeerplaats gevonden en geholpen bandje te verwisselen. 500 meter  98uiye

Geeft een goed gevoel zo'n leven redden  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #294 Gepost op: 26 januari 2015, 00:16:15
Auto van de weg A2 Vinkeveen, slepen gaat bijna fout

https://www.youtube.com/watch?v=oCObdYrj04s

petershotnews
Gepubliceerd op 24 jan. 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #295 Gepost op: 26 januari 2015, 00:48:20
 :o  98uiye  98uiye


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #296 Gepost op: 29 januari 2015, 13:17:41
Citaat van: Sylvester link=msg=1325960 date=1422224566
http://www.youtube.com/watch?v=alwCIHeF2Ak#ws
http://www.youtube.com/watch?v=YYjZDzjIiGk#ws
leodehaastv

Het dus niet iets van de laatste jaren..... Erg als je zoiets als weggebruiker niet optijd door hebt!  :-\
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #297 Gepost op: 29 januari 2015, 19:35:45
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1326754 date=1422533861
Het dus niet iets van de laatste jaren..... Erg als je zoiets als weggebruiker niet optijd door hebt!  :-\

Hoe kunnen nog steeds mensen hun rijbewijs hebben????

het aanslepen van de auto is ook maar kantje boord maar ook dat verdiend geen schoonheidsprijs.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #298 Gepost op: 29 januari 2015, 23:34:30


Hoe kunnen nog steeds mensen hun rijbewijs hebben????

Tja dat vraag ik mij gemiddeld 7x per dag af waarbij mijn vrije dagen extra zwaar tellen want dan ben ik als burger op straat en wil ik mij nog wel een verbazen. Als diender heb ik al ernstig last van beroepsdeformatie ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Buiten afgeleid zijn door andere zaken, zou het ook niet handig zijn als er een verplichte ogentest word ingevoerd? Ik weet dat als ik zonder bril rij, ik borden niet kan lezen (vandaar ook dat ik altijd een reserve bij me heb).
Maar heb met name in mijn beginjaren van het rijbewijs op de motor en auto meer zonder dan met bril gereden, ondanks verminderd gezichtsvermogen. (Kan nu niet meer want er staat een meldingscode op mijn rijbewijs!)