Vorming van de Veiligheidsregio's

Auteur Topic: Vorming van de Veiligheidsregio's  (gelezen 75673 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #70 Gepost op: 29 juni 2007, 23:18:38
@ Palmpie

Dat was niet één vrasg van u, maar een complexe reeks van vragen; waarmee ik zo maar even het gehele probleem gratis voor u en de parasitaire meegluurders, zou moeten/kunnen oplossen. Nein Danke! Dan ga ik liever grasmaaien.

Sowieso werk/werkte ik nooit voor andere mannen.

De context van dit topic op dat moment was, nota bene door u veroorzaakt, dat ander samenwerkingsverbanden tussen quasi regionale brandweren en ambulance diensten plotseling werden teruggedraaid.
Waarom dan ook niet voor HDK, vroeg ik mij af? U geeft geen antwoord.

U jaloezie, waarom ik zogenaamd wel op de een en niet op de ander reageer zou u beter moeten verbergen. Flauw!

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #71 Gepost op: 29 juni 2007, 23:23:14
@ Palmpie

Dat was niet één vrasg van u, maar een complexe reeks van vragen; waarmee ik zo maar even het gehele probleem gratis voor u en de parasitaire meegluurders, zou moeten/kunnen oplossen. Nein Danke! Dan ga ik liever grasmaaien.

Sowieso werk/werkte ik nooit voor andere mannen.

De context van dit topic op dat moment was, nota bene door u veroorzaakt, dat ander samenwerkingsverbanden tussen quasi regionale brandweren en ambulance diensten plotseling werden teruggedraaid.
Waarom dan ook niet voor HDK, vroeg ik mij af? U geeft geen antwoord.

U jaloezie, waarom ik zogenaamd wel op de een en niet op de ander reageer zou u beter moeten verbergen. Flauw!

Fred Vos.

Waaruit destilleer je dat ik kennis heb van HDK nadat ik een bericht uit de krant neergezet heb?  ???

Ik vroeg ook niet hoe je een groot brandcomaprtiment precies moet oplossen maar globaal welke wegen jij zou bewandelen en hoe je je oplossing op lange termijn handhaafbaar ziet. Ik zal je niet vragen een 4 delig boekwerk uit te brengen hier op het forum  ;) (al zou je die wel via de boekhandel kunnen gaan verkopen als het DE oplossing is!!  ;) Veel markt partijen, bijv VNO-NCW zijn niet helemaal gelukkig met BvB dus .....  ;))


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #72 Gepost op: 29 juni 2007, 23:50:08
@ Palmpie

Merkwaardige redeneertrant demonstreert u plotseling.
U brengt ons het bericht over Flevoland en ik vraag dan over Kennemerland.

Dan kunt u toch gewoon antwoorden: dat weet ik niet.
Wellicht dat een ander lezer ons wel kan antwoorden, dat lijkt mij de functie van een forum.
Anders kunnen we beter mailen, nietwaar?  

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #73 Gepost op: 29 juni 2007, 23:54:14
Ik plaats een heleboel persberichten die ik vind via: http://news.google.nl/news?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_nlNL217NL217&q=paragnosten&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wn

Dat wil niet zeggen dat ik daarbij betrokken ben geweest of dat ik het bericht heb opgesteld. Ik ging er van uit dat dat bij jou bekend was, vandaar dat ik jouw bericht niet kon plaatsen.  :)


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #74 Gepost op: 30 juni 2007, 00:07:36
@ Palmpie

Ja, kan gebeuren.

 Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #75 Gepost op: 1 juli 2007, 17:38:12
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond breidt uit

anp | Gepubliceerd op 30 juni 2007, 10:36
Laatst bijgewerkt op 30 juni 2007, 10:42

ROTTERDAM -  De Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, het samenwerkingsverband van politie, brandweer en hulpverleningsinstanties, krijgt steeds meer vorm. Per 1 juli maken de brandweerkorpsen van Schiedam, Maassluis en Vlaardingen -samen brandweer Waterweg- deel uit van de regionale organisatie.

Dat heeft de VVR zaterdag laten weten.
,,Met de veiligheidsregio wordt een slagvaardigere samenwerking tussen de verschillende hulpverleningsorganisaties bereikt'', aldus een woordvoerder. Daarmee komt de rampenbestrijding en gezondheidskundige hulpverlening volgens hem op een hoger niveau. ,,We zijn blij dat na 25 jaar discussie in Nederland over regionalisatie van de brandweer in Rotterdam-Rijnmond deze plannen nu worden omgezet in daden.''

http://www.nhd.nl/nieuws/binnenland/article2094778.ece
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #76 Gepost op: 2 juli 2007, 00:00:29
@ Just'in

Als men 25 jaar de wet heeft geschonden, kan men toch wel een keer beterschap beloven?
Het betaald en betaalde nooit slecht. Who cares?

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #77 Gepost op: 6 juli 2007, 19:29:59
http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/kennemerland/article2122297.ece?secId=529

Weerstand tegen brandweerfusie

Gepubliceerd op 06 juli 2007, 16:25
Laatst bijgewerkt op 06 juli 2007, 16:43
IJMOND -  Er is in de IJmond weerstand tegen de vorming van een grote brandweerregio van IJmond tot en met Bennebroek. Beverwijk en Uitgeest weigeren vooralsnog een intentieverklaring te tekenen. Beverwijk wil liever het gemeentelijke brandweerkorps behouden. De minister van binnenlandse zaken kan de gemeente opleggen om akkoord te gaan.

Per 1 januari 2008 moet de brandweer in Kennemerland anders georganiseerd worden. Waar nu nog sprake is van 11 gemeentelijke korpsen, moet dan gefuseerd worden tot een regionaal korps. Een zogenaamde veiligheidsregio.

Aan de betrokken gemeenten is onlangs gevraagd om een intentieverklaring te ondertekenen om het proces voort te laten gaan. Twee gemeenten weigeren vooralsnog om deze verklaring af te geven: Uitgeest en Beverwijk. Volgens een woordvoerder van de gemenete Beverwijk moet hier niets achter gezocht worden. De oorzaak zit in de tijdsplanning. Maar volgens Vincent Kellenaar van het CDA is er wel degelijk een probleem. Een meerderheid in de Beverwijkse gemeenteraad is gewoon tegen de grote brandweerregio. ,,Wij zijn totaal niet overtuigd van het nut van de plannen. Daarom steunen we geen enkele intentieverklaring'', aldus Kellenaar.


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #78 Gepost op: 6 juli 2007, 20:04:54
@ Palmpie

Gaat het toch nog over Kennemerland!

Dat raadslid uit Beverwijk heeft natuurlijk gelijk.
Als het al 22 jaar in de wet is voorgeschreven om een regionale brandweer, in afwijking van de AWR, te vormen, en de burgemeesters waaronder Pot, als voorzitter van allerlei denkbare brandweerverenigingen, hebben dit tientallen jaren aan hun laars gelapt, met toestemming van GS, dan zou ik ook niet direct inzien waarom dat nu wel zo nodig is.

Gewoonterecht, zal ik maar zeggen.

Tenminste als ik mij,, met opgewekte tegenzin, verplaats in een gemiddeld NL raadslid, die sowieso geen kennis hoeft te dragen van welke Brandweer- of andere wet dan ook. (Zonder welke kennis dan ook wordt ie ook wel gekozen.)
En als ik er bovendien aan voorbij ga, dat alle raadsleden van NL hun plichten t.a.v. de Brandweerwet 1985, als 'gewoonterecht' 22 jaar hebben verzaakt, dan roep ik:

"Doorgaan raadslid! 'Fuck the system' daar lag en ligt uw kracht."

Dit raadslid vertoont al veel trekken om het ver te schoppen in zijn politiek. Een succesnummer, denk ik.

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #79 Gepost op: 6 juli 2007, 20:16:37
http://www.telegraaf.nl/binnenland/66639061/Veiligheidsregio_Rotterdam-Rijnmond_breidt_uit.html

za 30 jun 2007, 10:31

Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond breidt uit

ROTTERDAM - De Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR), het samenwerkingsverband van politie, brandweer en hulpverleningsinstanties, krijgt steeds meer vorm. Vanaf 1 juli maken de brandweerkorpsen van Schiedam, Maassluis en Vlaardingen -samen brandweer Waterweg- deel uit van de regionale organisatie. Dat heeft de VVR zaterdag laten weten.

„Met de veiligheidsregio wordt een slagvaardigere samenwerking tussen de verschillende hulpverleningsorganisaties bereikt”, aldus een woordvoerder. Daarmee komt de rampenbestrijding en gezondheidskundige hulpverlening volgens hem op een hoger niveau. „We zijn blij dat na 25 jaar discussie in Nederland over regionalisatie van de brandweer in Rotterdam-Rijnmond deze plannen nu worden omgezet in daden.”