Naja om het verhaal wat duidelijkheid te geven.
Ik was vanavond samen met 2 andere forumleden (als ze bekend willen zijn moeten ze zich zelf maak melden) vanavond in Apeldoorn, toen wij puur toevallig achter het Arrestatieteam kwamen te rijden die rustig richting De Maten reden. Ik ben op afstand even erachteraan gereden.
Eenmaal daar aangekomen stopte de 4 auto's naast een woning waar even later een inval plaats vond. 1 persoon werd hierbij aangehouden. Wij hebben van deze inzet verscheidende foto's gemaakt.
Toen kwam er een man die scheeuwend vertelde dat we bij hem moesten komen. Naja gewoon maar gedaan, ik kon goed uitleggen wat ik aan het doen was. Toen ik vertelde dat we persfotografen waren, werd ons medegedeeld dat we onze foto's moesten wissen. Ik probeerde nog te zeggen dat we op de openbare weg stonden, dat ze onherkenbaar in Beeld kwamen, dat we de kentekens weg zouden halen, en dat hij geen bevoegdheden had om ons de foto's te laten wissen. Zijn antwoord hierop was, dat we het gewoon moesten wissen, en dat die bevoegdheden hem eventjes niets uitmaakte.
Naja met 3 van die grote gebivakeerde AT'ers naast je, toen uiteindelijk toch de foto's verwijderd.
Hierna kwam er (waarschijnlijk een andere agent (hij had een bivakmuts op) op ons aflopen, die vlak voor 1 van ons kwam staan. Hij kwam hierbij zeer dichtbij, en met een wijzende vingen bijna op de borst van dit persoon sprak de AT'er deze woorden uit: 'Joh, Als je ook maar de schijn maakt 1 foto te maken, gaat die hele camera naar de schoothoop, met jou d'r bij. Dat is voor ons dagelijks werk, We doen wel meer dat soort invallen, Dit geld overigens voor jullie alle 3. En bevoegdheden of de regels maken mij dan helemaal niets uit.'
Hierna zijn er nog vrescheidene andere AT'ers geweest die netjes vroegen niet herkenbaar in beeld te komen. Hierbij werden wij netjes gewezen op de persregeling.
Hierna vertrok het Arrestatieteam van de plaats van het incident. Alleen de wijkagent bleef over, die mijn Identiteit wilde weten, en op welke grond ik achter het AT aangereden was.