Vrachtwagen met melkpoeder gekanteld op N33 - Veendam 02-07-2012

Auteur Topic: Vrachtwagen met melkpoeder gekanteld op N33 - Veendam 02-07-2012  (gelezen 3886 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Veendam – Een geschaarde vrachtwagen zorgt voor veel overlast op de N33 tussen Meeden en Veendam. De vrachtwagencombinatie raakte door nog onbekende reden in de berm waarna deze compleet is geschaard. De chauffeur had een engeltje op zijn schouders, hij kwam er zonder verwondingen van af.

De vrachtwagen, geladen met 22 ton melkpoeder zal, voordat hij geborgen kan worden, compleet moeten worden geleegd. Rijkswaterstaat verwacht dat de opruim- en bergingswerkzaamheden nog tot na het middaguur zullen duren. Alle verkeer wordt omgeleid via Winschoten en Groningen.

p2kflex
04:51:48 02-07-12GROUP-1P 1 VKO vrachtwagen gekanteld N33 38,9 VEENDAM 012331
0400113BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Oost) (Alarmcode)
0400311BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Oost) (DA-OD 3693)
0401061BRW Menterwolde (Zuidbroek) (TS 2331)
0401081BRW Menterwolde (Zuidbroek) (Blusploeg 1)
0401089BRW Menterwolde (Zuidbroek) (Kazernetechniek)


Meer foto's en video op www.dennisvenema.nl











DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2012, 10:42:16
Gelukkig de chauffeur is er zonder letsel uitgekomen.
Amai zeg, er kan geen kip meer langs. Zo krijg je een een indruk wat voor afmetingen een vrachtauto heeft.
En wat doen ze met de pakken poeder die nog intact zijn? Vernietigen of kun je ze aan 1\2 prijs halen bij de Aldi of C1000?  ;D


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2012, 11:23:10
Iemand enig idee welk type jas die OvD van RWS daar draagt?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2012, 11:47:43
Iemand enig idee welk type jas die OvD van RWS daar draagt?
Hoe bedoel je?
Ik zie een jas die je normaal in blauw/oranje ziet voor personeel dat in de openbare ruimte werkt, maar dan met groen ipv oranje want groen is de herkenbaarheidskleur voor OVD'en.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2012, 12:07:40
Nee, deze jas heeft ook groene biezen op de mouw en is voorzien van de RWS reflecterende striping. Zeker geen "normale" jas die toevallig nu een groene kleur heeft i.p.v. oranje. Ik ben redelijk thuis in die materie dus dat zou ik hebben herkend... vandaar mijn vraag  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2012, 12:39:16
En wat doen ze met de pakken poeder die nog intact zijn? Vernietigen of kun je ze aan 1\2 prijs halen bij de Aldi of C1000?  ;D

Deze pakken melkpoeder gaan naar het buitenland  per container / schip .

Deze vracht zal worden vernietigd.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2012, 14:18:50
Iemand enig idee welk type jas die OvD van RWS daar draagt?

Volgens mij is deze OVD tevens Regionale Chef of iets in die zin. Hij heeft twee strepen op zijn schouder, net zoals sommige militairen.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2012, 17:31:53
http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?playzideo=6c4965576f566c70

Kan iemand wellicht de video zetten zoals het hoort? Lukt telkens niet
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 2 juli 2012, 17:57:30
Gekantelde vrachtwagen N33 Veendam - 2 juli 2012
Published on Jul 1, 2012 by HuismanMedia
Veendam -- Op de N33 bij Veendam is maandagmorgen een vrachtwagen met melkpoeder gekanteld. De combinatie verspert de hele weg. De vrachtwagen kwam door nog onbekende oorzaak in de berm terecht. Vermoedelijk is het voertuig na een stuurcorrectie gaan slingeren en is vervolgens gekanteld. Over de verwondingen van de chauffeur is nog niets bekend.

De politie heeft onderzoek gedaan naar de toedracht van het ongeval. De weg was afgesloten voor het verkeer i.v.m. bergingswerkzaamheden
Samen sterk in de hulpverlening!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #9 Gepost op: 2 juli 2012, 20:13:13
Volgens mij is deze OVD tevens Regionale Chef of iets in die zin. Hij heeft twee strepen op zijn schouder, net zoals sommige militairen.
Uit mijn hoofd staat 2 strepen bij RWS voor de coördinator operationeel beheer en verkeer, kortweg de OvD. Een weginspecteur heeft volgens mij 1 streep. Maar in mijn beleving werkt dat allemaal prima met elkaar samen zonder dat er strepen aan te pas komen.

Blijf ik nog altijd benieuwd naar de jas die deze meneer draagt. Op de beelden is duidelijk te zien dat het niet om een model gaat dat op iedere straathoek te koop is. Wie weet meer?  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill