RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 35834 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #70 Gepost op: 22 juli 2012, 00:31:57
Toevallig afgelopen week met een KLPD medewerker gesproken en als hij een kruis boven de weg wil hebben dan moet hij
zijn meldkamer oproepen en die belt dan met de Verkeerscentrale van RWS die over dat wegvak gaat en dan plaatst RWS de kruizen.
De mannen en vrouwen van het KLPD mogen in ieder geval niet zelf de Verkeerscentrale bellen omdat de meldkamer van het KLPD
de regie en het overzicht wil houden zodat ze weten wat waar geplaatst wordt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 22 juli 2012, 02:02:40
Toevallig afgelopen week met een KLPD medewerker gesproken en als hij een kruis boven de weg wil hebben dan moet hij
zijn meldkamer oproepen en die belt dan met de Verkeerscentrale van RWS die over dat wegvak gaat en dan plaatst RWS de kruizen.
De mannen en vrouwen van het KLPD mogen in ieder geval niet zelf de Verkeerscentrale bellen omdat de meldkamer van het KLPD
de regie en het overzicht wil houden zodat ze weten wat waar geplaatst wordt.

Lijkt me ook een normale gang van zaken. Ik bel ook niet zelf de brandweer als ik een autobrand tegenkom, maar doe dit via mijn meldkamer. Geld ook voor RWS.

Zonde dat het keuzemenu weer terug is. Ik neem het risico met de gevaarzetting niet meer om een 1 in te toetsen maar blijf aan de lijn. Dan maar iets langer wachten.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #72 Gepost op: 22 juli 2012, 10:30:13
Eigenlijk zou het mooi zijn als je met je telefoon een gesproken woord in kunt spreken, voor keuze 1 dus het woord "een" en voor de 2 "twee". En dat de computer aan de andere kant dit accepteert. Dat is veiliger en werkt sneller.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #73 Gepost op: 22 juli 2012, 18:31:09
Wat ik persoonlijk onnodig vind is dat je een verhaal te horen krijgt dat het gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Als ze dat gewoon lekker weglaten en gelijk beginnen met het keuzemenu te noemen zou het al tijd schelen die je nu moet wachten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #74 Gepost op: 22 juli 2012, 19:08:52
Wat ik persoonlijk onnodig vind is dat je een verhaal te horen krijgt dat het gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Als ze dat gewoon lekker weglaten en gelijk beginnen met het keuzemenu te noemen zou het al tijd schelen die je nu moet wachten.

Persoonlijk vind ik het ook onnodig, mij intresseert het niets. Toch zijn er nog steeds mensen die daar wel problemen mee hebben. Daarom zijn ze volgens mij zelfs verplicht om dat te vermelden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #75 Gepost op: 23 juli 2012, 17:39:03
Vandaag voor 2 situaties met RWS gebeld, of athans geprobeerd. 1x duurde het al vrij lang voordat er werd opgenomen, 2x heb ik zelfs 2 keer gebeld waarbij er helemaal niet werd opgenomen en ik er zelfs uit werd gegooid omdat de telefoon te lang overging. Het is trouwens wel een nieuw bandje vergeleken met eerst. Andere stem plus het loopt nu gelijk over naar het keuzemenu, dat waren eerst 2 verschillende bandjes.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 3 augustus 2012, 15:19:12
Dat het vlot kan gaan (ondanks de bandjes), bel je om 10 voor heel met de centrale, word om 10 over heel de auto al opgetakeld en is de WIS druk met het verkeer regelen. En zeker wat betreft de locatie was het geen overbodige luxe dat ze er snel bij waren (A1 richting A'doorn naar A30 richting barneveld in de bocht).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #77 Gepost op: 30 september 2012, 12:29:47
Gisteravond even het gezellige nummer gebelt. Was nogal irritant omdat de voorgaande keren ik meteen door werd verbonden met een telefonist(e) en nu eerst een 1 moest draaien (daarnaast werkte mijn carkit ineens niet, dus toen moest ik ook nog de telefoon in de hand nemen, foei!).

Er stond een heer op de vluchtstrook een bandje te verwisselen aan de verkeersgevaarlijke kant met een heel gezin voor de auto die gezellig meekeek, daarnaast stond de auto zowat tegen de vluchtstrook aan. Alles bij elkaar kreeg ik er een beetje de koude kriebels. De spitsstrook (dus rijbaan 1) was geopend, zodoende was de max snelheid wel een stuk lager, maar toch gebelt. Kort maar krachtig uitgelegd wat de situatie was, met HM en richting met het advies op rijstrook 3 af te sluiten. Er zou actie worden ondernomen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #78 Gepost op: 30 september 2012, 12:53:04
Afgelopen vrijdag vlak voor de middag nog gebeld met dit nummer i.v.m. pechtgeval op de vluchtstrook.

Vanuit de richting Maassluis rijdend op de A20 Re zie ik een pechgeval staan net na de oprit 9 Vlaardingen bij Hmp 22,6 https://maps.google.nl/?q=A20+22,6+R%4051.9231144781,+4.35242771496
Voertuig op de vluchtstrook geplaatst met verlichting aan ruim achter het pechgeval waardoor het verkeer wat de oprit opkwam
al minder dicht langs de kantstreep reed en het verkeer van achter de oprit zag dat er iets op de vluchtstrook aan de hand was.
Ook gelijk kegels geplaatst zodat alles duidelijk was voor iedereen.

Toen ik dichterbij kwam zag ik een moeder met dochtertje gelukkig veilig achter de geleiderail staan en niet bij het voertuig zelf.
Aangezien ik net uit het werk kwam even voorgesteld en gevraagd wat het probleem was. Dit bleek een kapotte koppelingskabel.
ANWB was al gebeld maar dat zou 60 minuten kunnen duren. Hierop uitgelegd dat ik RWS ging bellen die er voor konden zorgen
dat ze waarschijnlijk sneller veilig weggehaald kon worden.
Gelijk RWS gebeld en vervolgens duurde het 2 minuten voor ik iemand aan de lijn kreeg. Me daar bekend gemaakt en probleem
uitgelegd en gevraagd of ze een takel IM konden opstarten en dat ik er even achter bleef staan te beveiliging.

Waarop ik als reactie krijg IM gaan wij niet opstarten, we bellen het door naar de Verkeerscentrale en die laten eerst
een WIS ter plaatse komen en die gaat het dan wel opstarten.
Ongeveer 10 minuten later stopte er gelukkig een lepelwagen van de ANWB die de melding had gekregen omdat mevrouw hun
direct gebeld had en kon ze veilig met kind weg na oplepelen en vastmaken van voertuig.
ANWB chauffeur was blij dat ik er nog even bij bleef en moeder en ANWB bedankte me voor de hulp.
RWS terug gebeld dat de lepelwagen van de ANWB er was en dat de WIS niet meer nodig was waarop er weer verteld dat het
werd doorgegeven aan de Verkeerscentrale en dat ze de beslissing om wel of niet te komen aan de WIS overlieten.
Wel me GSM nog gevraagd voor als men contact met me wilde leggen maar niemand meer gehoord.

RWS begint in mijn ogen steeds meer te lijken op de Belastingdienst "Leuker kunnen wij het niet maken, wel ingewikkelder".
Volgende keer bel ik wel via 112 met de regio die wel gelijk IM opstart voor dit soort zaken dat gaat een stuk sneller en veiliger.
Tenzij ik een nummer van de VC Rhoon ergens kan onderscheppen en direct zaken kan doen dan bel ik wel met RWS.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 30 september 2012, 13:12:12
RWS begint in mijn ogen steeds meer te lijken op de Belastingdienst "Leuker kunnen wij het niet maken, wel ingewikkelder".
Hier dezelfde ervaringen. Waar het eerst allemaal snel en goed ging (sneller dan 112) heb ik nu al 2 a 3 keren gehad dat ik gewoon meer als 5 min het toontje hoor "Al onze medewerkers zijn ingesprek, een moment geduld aub". Volgens mij is het toch de bedoeling van het keuze menu dat je sneller word geholpen en niet dat je al aan de andere kant van het land zit voor je iemand aan de lijn krijgt.