RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 35612 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #90 Gepost op: 1 oktober 2012, 11:37:23
Kennelijk was de les dan onvolledig  >:D

ggggrrrmmmbbbllll >:( je kan ook niemand meer vertrouwen :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #91 Gepost op: 1 oktober 2012, 11:58:52
Haha, zo bedoelde ik het niet Harm!  ;D

De oorspronkelijke bedoeling en opzet van IM krijgt in dergelijke lessen veel minder aandacht dan de praktische invulling ervan: hoe om te gaan met het aanrijden, de afscherming, de veiligheid, enzovoort. En natuurlijk is het zo dat een ANWB'er daarin een heel andere rol heeft dan RWS, de politie of de calamiteitenaannemer. Maar men is wel allemaal deelnemer in het IM proces als geheel. En wat ik zo hoor over het algemeen naar tevredenheid. (Uitzonderingen op de regel blijven er altijd.)  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #92 Gepost op: 1 oktober 2012, 12:25:00
Jammer genoeg is het waar wat TakelBob zegt, en waarom, omdat het geld op is.......miljoenen aan nutteloze projecten en voorlichting, en een bewezen systeem waarmee doden en ongelukken en lange files worden voorkomen is te duur.( en echt, de kosten van pechverplaatsen zijn gering)
Gelukkig is niemand in het veld en op de VC het eens met de maatregelen zoals ze nu zijn, nu de ambtenaren achter de bureau's nog!


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #93 Gepost op: 1 oktober 2012, 12:26:55
Tevens is het ook de verzekeringsmaatschappijen opgevallen hoe duur in sommige gevallen het slepen is ipv bijv een zekering vervangen. Of een band bij minimale gevaarzetting.


Dan weet je blijkbaar niet goed wat im is en hoe het werkt, een pechverplaatsing wordt niet door de verzekering maar door RWS betaald.


takelbob

  • lichte en zware berging
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #94 Gepost op: 1 oktober 2012, 17:56:12
Nou hit ik zou wegwerkzaamheden nou niet willen vergelijken met een pechgeval.Wegwerkzaamheden worden ruim van tevoren aangegeven met de matrixborden en afgezet met actiewagens , pionnen en zo meer en vinden meestal niet in de spits plaats.Kijk maar eens hoeveel auto's en vrachtwagens er lekker dicht opelkaar rijden en over de streep heen gaan.Als er dan een pechgeval plotseling op de vluchtstrook staat gaat het meestal net goed maar vaak ook niet.
Buiten dat zijn de mensen ook nieuwsgierig als er een auto op de vluchtstrook staat,zeker als het er meerdere zijn remmen ze af om even te kijken met een leuke file tot gevolg.
Bij de mensen die ik van de vluchtstrook afhaal is een veel gehoorde reactie , jeemig wat gaan ze hard en wat gaan ze rakelings langs mijn auto.
Ben het wel met je eens dat misbruik moet worden gestraft en dat rws de controle moet houden.
De tijd zal het leren maar je zal maar in de nacht met pech op de vluchtstrook komen te staan......doet rws ook nog het licht uit.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #95 Gepost op: 2 oktober 2012, 13:22:39
beste allemaal,

gisteren een melding gehad via landelijke info lijn (0800-8002) en zou een loopvlak gevaarlijk liggen op RS1 en RS2 thv A15 knp.Deil,super dat die burger netjes gebeld heeft want idd. was het gevaarlijk en ik heb het veilig weggehaald dus mensen gewoon bellen bij gevaarlijke situaties.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #96 Gepost op: 23 december 2012, 11:41:18
vakantie dus tijd voor de "oude" onderwerpen 0098

Dan weet je blijkbaar niet goed wat im is en hoe het werkt, een pechverplaatsing wordt niet door de verzekering maar door RWS betaald.


De kosten van deze bergingen worden niet verhaald op de eigenaar/houder van het voertuig maar door of de verzekeringsmaatschappij van Nederlands gekentekende voertuigen of door de wegbeheerder (Rijkswaterstaat/Provincie/Gemeente) betaald.

bron: http://www.infopuntveiligheid.nl/Publicatie/DossierItem/74/1496/landelijke-regelingen-incidentmanagement.html

Bij mijn weten is er na dit besluit een fonds opgericht waaruit dit wordt betaald door RWS en de verzekeraars.

Nou hit ik zou wegwerkzaamheden nou niet willen vergelijken met een pechgeval.Wegwerkzaamheden worden ruim van tevoren aangegeven met de matrixborden en afgezet met actiewagens , pionnen en zo meer en vinden meestal niet in de spits plaats.

Hier moet ik je toch teleurstellen anders had ik het niet zo gebracht. Er zijn legio werken die alleen maar door een voertuig met een "J16 in kader" achterop een voertuig worden uitgevoerd. Enige dat de monteur dan nog moet neerzetten zijn vijf verkeerskegels achter het voertuig, verder worden er dan geen extra maatregelen getroffen. En het ligt wel aan de werkzaamheden maar ook worden deze gewoon in de spits gedaan.

Een maandje geleden rijd ik vanaf het tunnelwassen terug naar huis met de Bots en kom een auto tegen op de spits/vluchtstrook die buiten werking was ongeveer 10 voor de afrit 2 Almeerderzand. Ik ga er achter staan met de Bots open omdat je daar net van de brug afkomt en een auto met gevaarlichten gewoon makkelijk over het hoofd ziet. Zitten de vier heren er vrolijk in met de radio aan te wachten op een vriendje met een andere auto. Toen ik vroeg of ze ook zagen hoe de auto's op hun afkwamen omdat ze zo dicht op de afrit stonden antwoorden ze:"Ja, maar we gaan toch niet buiten in de regen staan!". Ik heb toen de centrale gebeld en gevraagd of we de stap inspecteur konden overslaan ivm de veiligheid. Dit was de centralist gelijk met mij eens en hij zette gelijk een snelheidslimiet op de matrixborden. Binnen een kwartier was alles opgeladen en reden we weer weg. (Overigens was ook de berger blij dat er een Bots stond, hij had al eens een aanrijding meegemaakt op datzelfde punt)
Wat wil ik met deze ervaring duidelijk maken: IM wordt nog steeds uitgevoerd, alleen wordt er nu kritischer gekeken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #97 Gepost op: 23 december 2012, 15:12:14
En toch is het jammer dat door budget een goed werkend systeem gedeeltelijk is afgeschaft.
Gewoon een spotje minder op televise, of een berm minder maaien, en we kunnen doorgaan met mensen verplaatsen.Die veilige ruimte van een meter is sowieso nonsens, of blijft iedereen hier bij pech in zijn auto zitten als de afstand tot de streep meer dan een meter is?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #98 Gepost op: 23 december 2012, 15:22:04
En toch is het jammer dat door budget een goed werkend systeem gedeeltelijk is afgeschaft.
Gewoon een spotje minder op televise, of een berm minder maaien, en we kunnen doorgaan met mensen verplaatsen.Die veilige ruimte van een meter is sowieso nonsens, of blijft iedereen hier bij pech in zijn auto zitten als de afstand tot de streep meer dan een meter is?

Erg kortzichtig, iemand met pech wil van de weg af. Als deze dus de berm in wil moet ie wel dat betonpaaltje zien staan. Of de berm überhaupt in kunnen. Bermen in Nederland worden al minder onderhouden als in omringende landen, en vallen onder een heel ander budget.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #99 Gepost op: 23 december 2012, 19:03:53
@Berger,

Een berm minder maaien is niet verstandig naast wat HIT al zegt een betonnen paaltje wat er kan staan maar ook
omdat je dan geen hectometerpaaltje meer ziet staan en dus geen juiste locatie kan doorgeven waardoor hulpdiensten
een veel te lange aanrijtijd hebben wat fataal kan zijn.

Ik heb nog niemand horen zeggen dat je na 1 meter vrije ruimte wel veilig bent op de vlechtstrook.
Gelukkig blijft niet iedereen in zijn of haar voertuig zitten als men op de vluchtstrook staat.
Als ik kijk naar een aantal vaste routes die ik rij zoals de Ruit van Rotterdam en rondom Haaglanden dan is het naar
mijn idee 1 op de 5 wat veilig buiten het voertuig staat.
Het is al helemaal een uitzondering als men veilig achter de geleiderail staat.
Net als dat heel veel mensen geen veiligheidshesje in het voertuig hebben om aan te trekken zodat men beter zichtbaar is.

Wat dat aangaat moet er nog een hoop veranderen bij mening mens.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen