Middelbrand (dubbele garage) Marten Kuilerweg - Elim 08-07-2012

Auteur Topic: Middelbrand (dubbele garage) Marten Kuilerweg - Elim 08-07-2012  (gelezen 2747 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekoek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #10 Gepost op: 9 juli 2012, 00:09:57
Ik heb niet bedoeld dit als exces te gebruiken. De ene keer duurt het 1 minuut en de andere keer duurt het ruim 4 minuten voordat IJsselland de alarmering doet. Andersom gaat het trouwens ook niet vlekkeloos.
Het gaat mij om de principele discussie.
Het zou toch mooi zijn dat je korpsen uit een buurregio rechtstreeks kunt alarmeren vanuit je eigen regio. Er gaat dan geen tijd verloren.
We leven in een digitaal tijdperk en het moet toch mogelijk zijn om direct de beschikbaarheid van je buurregio op je scherm te krijgen.

Stel:
De centralist had geen middelbrand gegeven in dit geval (laten we deze even als voorbeeld houden)
Blusgroep De Krim was niet beschikbaar vanwege bv een andere uitruk.
Ijsselland had dan een ander korps opgeroepen (verder weg dus, met langere aanrijtijd)
In dit geval had daar dan de SB van Hoogeveen met 2 man er gestaan en die maar wachte.

Kan dit voorkomen ?? Ik denk van wel.


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #11 Gepost op: 9 juli 2012, 10:13:24
Ik heb niet bedoeld dit als exces te gebruiken. De ene keer duurt het 1 minuut en de andere keer duurt het ruim 4 minuten voordat IJsselland de alarmering doet. Andersom gaat het trouwens ook niet vlekkeloos.
Het gaat mij om de principele discussie.
Het zou toch mooi zijn dat je korpsen uit een buurregio rechtstreeks kunt alarmeren vanuit je eigen regio. Er gaat dan geen tijd verloren.
We leven in een digitaal tijdperk en het moet toch mogelijk zijn om direct de beschikbaarheid van je buurregio op je scherm te krijgen.

Stel:
De centralist had geen middelbrand gegeven in dit geval (laten we deze even als voorbeeld houden)
Blusgroep De Krim was niet beschikbaar vanwege bv een andere uitruk.
Ijsselland had dan een ander korps opgeroepen (verder weg dus, met langere aanrijtijd)
In dit geval had daar dan de SB van Hoogeveen met 2 man er gestaan en die maar wachte.

Kan dit voorkomen ?? Ik denk van wel.

Volgens mij klopt je redenatie niet, als de De Krim niet inzetbaar is wordt volgens mij gewoon het volgende korps gealarmeerd, wat in dit geval Zwinderen betreft.