Grote brand (warenhuis Bijenkorf) Piazza - Eindhoven 03-07-2012

Auteur Topic: Grote brand (warenhuis Bijenkorf) Piazza - Eindhoven 03-07-2012  (gelezen 13344 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #30 Gepost op: 3 juli 2012, 15:47:05
En in vakantietijd altijd minder mensen, hooguit bij de start even een aantal dagen een overgang.

De proef is dit jaar ingegaan meen ik.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 3 juli 2012, 17:22:26
Brand Bijenkorf Eindhoven
Published on Jul 3, 2012 by edtvnl
Samen sterk in de hulpverlening!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 3 juli 2012, 17:41:20
Volgens mij gaan we volledig off-topic nu.......  e050

Geen probleem, dit soort discussies zijn meer dan welkom. Indien nodig maken we er wel een nieuw topic van :)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2012, 18:08:40
Brand Bijenkorf Eindhoven
Published on Jul 3, 2012 by edtvnl
In warenhuis De Bijenkorf in Eindhoven woedde rond dinsdag rond het middaguur een korte brand. Er zijn geen gewonden gevallen. Het warenhuis gaat dinsdagmiddag rond 14.00 uur weer open.



Brand bij De Bijenkorf
Published on Jul 3, 2012 by omroepbrabant
Op de vierde verdieping van de Bijenkorf in winkelcentrum Piazza in Eindhoven heeft dinsdagmorgen korte tijd brand gewoed. De brand was volgens de brandweer kort na het middaguur geblust. Dinsdagmiddag om twee uur is het warenhuis weer opengegaan voor publiek
Samen sterk in de hulpverlening!


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #34 Gepost op: 3 juli 2012, 20:59:23
Eindhoven rukt standaard uit met TS 4 en TS 6. (weet niet vanaf welke datum) Afgelopen week nog bevestigd door een huidige permanente bewoner van de kazerne. En overbezetting in vakantietijd, wat dacht je juist van onderbezetting. (maximaal vakantie verlof) En juist om goed te kunnen evalueren moet je bij bevestigde (binnen)branden juist niet `toch maar met 2x TS 6 gaan rijden`dat vertekent het beeld van de uitruk met een TS 4.
Nu kun je dus aangeven dat een middelbrand en 2 man minder dus leidt tot 6 man en een TS extra.

Helemaal mee eens...

Uiteindelijk is deze TS 4 volgens mij bedoelt om te bezuinigen op de kosten. Wanneer men constant met TS 6 blijft rijden, weet je nooit of het met 4 man kan.
De 2 personen die overblijven zijn "overbodig" en zullen misschien wel wegbezuinigt worden als blijkt dat het experiment met de TS 4 succesvol is?

Snap wel waarom er op zoiets bezuinigd moet worden... heb wel eens buitenbrandjes gehad in onze regio waarbij de brandweer met 10-15 man rondliep om een prullenbak te blussen.. (2x TS 6 en P/M busje)
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #35 Gepost op: 3 juli 2012, 22:23:00
Snap wel waarom er op zoiets bezuinigd moet worden... heb wel eens buitenbrandjes gehad in onze regio waarbij de brandweer met 10-15 man rondliep om een prullenbak te blussen.. (2x TS 6 en P/M busje)

Denk dat wat jij noemt  meer te maken heeft met sensatiezucht en gebrek aan discipline van het korps, of een verkeerde interpretatie van de centralist.
Dit heeft niets met elkaar te maken.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 3 juli 2012, 22:53:08
Ik vindt een brand zoals nu in de Bijenkorf juist een brand om met normale bezetting op te gaan rijden. Groot pand, meerdere bouwlagen, vaak veel gangen. Dit is geen object om zomaar met een TS4 op te gaan rijden. ::)


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #37 Gepost op: 3 juli 2012, 23:25:35
En in vakantietijd altijd minder mensen, hooguit bij de start even een aantal dagen een overgang.

De proef is dit jaar ingegaan meen ik.
Vanaf 4 april rijdt Eindhoven centrum met een TS4. Er is een lijst met incidenten waarbij direct een TS6 bij gealarmeerd worden conform procedure van de pilot.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #38 Gepost op: 4 juli 2012, 10:29:41
Even weer terug naar de bijenkorf brand, de AGS is mee gepiept naar de brand en op een aantal van de filmpjes/fotos die langs komen zie je een brandweervrouw met een groene jas, ik neem aan dat dit de AGS is?

Wat ik me afvraag, wat voor stoffen heeft een zaak als de bijenkorf in huis dat er de noodzaak is dat de AGS er bij komt? Het lijkt me dat daar "hoogstens" wat flessen schoonmaak middel etc aanwezig zijn, maar is dat al meteen reden een AGS ter plaatsen te laten komen? Het lijkt er ook op dat ze een tijdje ter plaatsen is geweest en niet "gewoon even kwam kijken". Iemand een idee waarom?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #39 Gepost op: 4 juli 2012, 10:31:54
Even weer terug naar de bijenkorf brand, de AGS is mee gepiept naar de brand en op een aantal van de filmpjes/fotos die langs komen zie je een brandweervrouw met een groene jas, ik neem aan dat dit de AGS is?

Wat ik me afvraag, wat voor stoffen heeft een zaak als de bijenkorf in huis dat er de noodzaak is dat de AGS er bij komt? Het lijkt me dat daar "hoogstens" wat flessen schoonmaak middel etc aanwezig zijn, maar is dat al meteen reden een AGS ter plaatsen te laten komen? Het lijkt er ook op dat ze een tijdje ter plaatsen is geweest en niet "gewoon even kwam kijken". Iemand een idee waarom?

In veel regio's wordt de AGS standaard meegepiept bij grote brand. Waarom dat is, is weer een andere vraagstelling :)