Beveiliging zwembaden

Auteur Topic: Beveiliging zwembaden  (gelezen 7349 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 24 februari 2005, 17:35:45
is al gebeurt, en wat ik al zei, het schijnt een stuk veiliger te zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2005, 10:26:50
Ik was op een doordeweekse dag in Rotterdam, in het Tropicana. Achteraf had ik wat foto's moeten maken. Daar waren badmeesters die of druk met hun drankje (in een glas door het zwembad heen, de héle tijd) of met hun kenwood porto's aan het spelen waren, waarbij ze zich niet lieten afleiden door de zwemmers. Ik heb een zoontje van net zeven die alleen nog z'n A diploma heeft (ik laat 'm NOOIT alleen!). Die mocht mee (tussen mijn zoon van 17 en mij in) die schitterende wildwaterbaan af. Daar staat een waarschuwing "alleen voor geoefende zwemmers!". Helemaal aan het eind was een meisje van een jaar of zes die wel alleen was en door de (tegen) stroming niet bij het trappetje kon komen en steeds weer onder ging. Ik heb haar maar even een handje geholpen. Een ander meisje werd door haar vriendin met kramp in haar kuit uit het bad naar de EHBO'r gedragen, die haar pas in de gaten kreeg (spannend boekje) toen ze voor z'n voeten geworpen werd. Het mooiste tafeltje in het restaurant van het zwembad met uitzicht op de Maas werd zolang als ik daar was (een uur of drie) in beslag genomen door een stelletje handoeken. De oudste medewerker was zo'n 20 jaar schat ik. Overal hingen borden met "handtastelijkheden worden niet getollereerd: de politie zal worden ingeschakeld!". Maar de kluisjes waren gratis.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2005, 20:56:52
Kwa toezicht houden heb ik eigenlijk altijd goede ervaring gehad in De Eemhof.
Ik ben er in mijn leven erg vaak geweest,en met mijn achtergrond let ik daar toch altijd wel op.
Op alle hoger gelegen overzichtspunten staat altijd iemand,ik heb er nog nooit iemand een boek zien zitten lezen o.i.d en het onderlinger geouwehoer valt ook mee,omdat ze niet vlak bij elkaar staan.
Daarentegen vind ik de veiligheid in Duinrell slecht.
Er zijn glijbanen waar je een minimale lengte moet hebben,maar daar staat niemand bij om daar ook op toe te zien. Je moet er zoeken naar toezichthouders,dus helemaal met kleine kids zou ik daar persoonlijk niet zo snel naartoe gaan...
  Ta

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2005, 21:26:45
Dan neem je Pascal toch mee naar de Eemhof...

Dat vindt ie ook leuk, hoor!

Henk

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2005, 21:43:56
De Eemhof is na de brand alleen helemaal niet zo leuk meer....
  Ta

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 25 februari 2005, 22:22:49
over tropicana, mee eens

over de eemhof, goed zwembad alleen idd niet zo leuk meer

wel vind ik ze allebei belachelijk duur >:(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Denise

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 3 maart 2005, 20:30:45
Ik werk in zwembad Zuiderpark in Den Haag en vind dit echt afschuwelijk, zou er niet aan moeten denken dat dit bij ons zou gebeuren..

Wat ik wel vind, is dat dat kindje nooit alleen gelaten had mogen worden... Kinderen zonder diploma moeten bij ons altijd onder begeleiding staan van een volwassene van 18jr of ouder...

Het personeel van Sportiom wil ik heel veel sterkte toe wensen..

Maar ook de ouders en de zusjes van het slachtoffertje !!!

lifeguard

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2005, 14:56:32
vind indd bij duinrell dat de glijbanen slecht beveiligd zijn. er staan enkeld mensen bij de uitgang van de glijbaan. als je kijkt naar een waterpark in het buitenland staan er overal toezichthouders bij de ingang van de glijbaan. Dit zouden ze ook bij duinrell kunnen toepassen lijkt me. Want als je ziet hoe sommige mensen van die glijbanen afgaan dan denk je ook van waar is die mee bezig. ??? :-\

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2005, 15:24:27
vind indd bij duinrell dat de glijbanen slecht beveiligd zijn. er staan enkeld mensen bij de uitgang van de glijbaan. als je kijkt naar een waterpark in het buitenland staan er overal toezichthouders bij de ingang van de glijbaan. Dit zouden ze ook bij duinrell kunnen toepassen lijkt me. Want als je ziet hoe sommige mensen van die glijbanen afgaan dan denk je ook van waar is die mee bezig. ??? :-\

Juist bij de ingang moeten ze staan vind ik.
Als ze borden plaatsen dat je minimaal 1meter50 oid moet zijn en met je benen eerst de glijbaan in moet gaan,dan hebben ze daar zo hun redenen voor en dus moet er iemand staan die er voor zorgt dat dat ook gebeurd,vind ik....
  Ta

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 6 maart 2005, 18:01:21
Ik was in het zwembad van Almere op een glijbaan kreeg ik een vrouw met een kindje op haar schoot in mijn nek. Het lichtje boven stond altijd op groen... :o

Henk