Ongeval vrachtauto tegen botsabsorber / pijlwagen A28 - Hoevelaken 05-07-2012

Auteur Topic: Ongeval vrachtauto tegen botsabsorber / pijlwagen A28 - Hoevelaken 05-07-2012  (gelezen 12116 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Rond 04.30 uur botste de vrachtwagen op de pijlwagen, een truck met achterop een lichtgevende pijl die aangeeft dat van rijstrook moet worden gewisseld. Rond 07.00 uur stond 4 kilometer file op de snelweg.

bron: www.nu.nl  http://www.nu.nl/binnenland/2851690/a28-dicht-ravage-botsing.html

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/830734/truckchauffeur-ramt-pijlwagen-op-a28.html (misschien dat iemand de foto's kan invoegen, het lukt mij niet)


Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Ongeluk op A28 met pijlwagen

HOEVELAKEN -  Bij een ongeval op de A28 bij Hoevelaken zijn donderdagochtend drie mensen gewond geraakt. Een vrachtauto botste op een zogenoemde pijlwagen, die er stond wegens werkzaamheden. De ravage is enorm.


 De politie heeft de twee hoofdbanen afgesloten. Verkeer wordt omgeleid. Het bergen duurt volgens het KLPD nog de hele ochtend.

De gewonden zijn de twee inzittenden van de truck en een medewerker van Rijkswaterstaat die bij de pijlwagen stond op het moment van het ongeluk.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/12494978/__Ongeluk_op_A28_met_pijlwagen__.html


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Ongeval #A28 #Hoevelaken ravage is enorm en verwachting is dat opruimen tot na de spits duurt. Updates: @PolitieKLPD en @ANWBverkeer
Nu u de #ravage heeft gezien is het niet meer nodig stapvoets te rijden en voorkomt u een #kijkersfile #A28 #Hoevelaken

van @politie


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Hopelijk komen de wegwerkers en WIS er goed vanaf. Toch maar weer duidelijk dat botsers absoluut noodzakelijk zijn voor veilig werken. Vraag me nu wel af of het bij een stilstaande afzetting handig is om in de bots te blijven zitten.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Vraag me nu wel af of het bij een stilstaande afzetting handig is om in de bots te blijven zitten.

Volgens mij staat er in het nieuwsbericht iets anders:  ;)
Citaat
De gewonden zijn de twee inzittenden van de truck en een medewerker van Rijkswaterstaat die bij de pijlwagen stond op het moment van het ongeluk.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Volgens mij staat er in het nieuwsbericht iets anders:  ;)

Dat nieuwsbericht spreekt ook van een pijlwagen.... da's alleen een aanhanger en niet een hele vrachtauto.

Maar wat ik heb begrepen van medewerkers van TSNed (waar deze TMA van is) is de chauffeur gewond geraakt die onderweg terug was naar zijn TMA. Hij is inmiddels alweer uit het ziekenhuis ontslagen. Alleen Nu.nl spreekt over een medewerker van RWS en RTVU spreekt over een pijilwagen van RWS....

Hopelijk komen de wegwerkers en WIS er goed vanaf. Toch maar weer duidelijk dat botsers absoluut noodzakelijk zijn voor veilig werken. Vraag me nu wel af of het bij een stilstaande afzetting handig is om in de bots te blijven zitten.

Bij rijdende afzettingen, opbouwen/afbouwen van stationaire afzettingen tevens korte werkzaamheden(<30min) ontkom je niet aan de situatie dat de chauffeur in de auto zit. Het is gevaarlijker dat de chauffeur steeds in en uitstapt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie Nederland ‏@Politie
Snelweg A28 #Zwolle ri #Utrecht thv #Hoevelaken afgesloten (foto: @Mikedejong1) #ravage Omrijden via Barneveld/A30 http://pic.twitter.com/pYCLwEu0

7:30 AM - 5 Jul 12 via web
Samen sterk in de hulpverlening!


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Hoe zit de chauffeur eigenlijk vast in zo'n botsabsorber? Een 'gewone' of een vijfpuntgordel?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,336
Die TMA-chauffeur mag van geluk spreken dat hij op het moment van de klap niet in zijn cabine zat; als ik die foto met die gele Volvo-cabine zo zie is de vangrail haast op de voorstoelen gekomen..