Vanwege de bewegingsvrijheid in het voertuig. Om de TMA te bedienen de diverse schakelaars voor de signalering ed.
Te betwijfelen valt of het dragen van een vierpuntsgordel, helm en hans wel zou helpen. Proeven in de USA leveren hier ook geen uitsluitsel voor.
Persoonlijk zou ik er ook gelijk mee stoppen denk ik als dit wel verplicht zou worden. Met mijn astma in een warme auto met helm op werkt niet helemaal, daarom ben ik ooit ook gestopt met rally rijden.
Als je naar de crashes kijkt in de motorsport, hebben ze wel degelijk een meerwaarde! Schakelaars kun je op een dusdanige manier plaatsen dat ze wel binnen handbereik zijn, dus dat zal het probleem niet zijn.
De echte oplossing ligt nog steeds bij de weggebruikers zelf. Wat ben je toch een ongelofelijke lul als je zo'n grote pijl over het hoofd ziet. CBR-examen veel en veel pittiger maken, haal je het niet, dan heb je pech. We moeten af van de situatie dat als je het een beetje kan, je je rijbewijs kunt halen. Voor dat soort mensen is het openbaar vervoer uitgevonden...