Laarder: 'Het hele bedrijf is verwoest' LAREN - ,,Er is niets over. Ik moet weer helemaal opnieuw beginnen.'' SRV-wagen in de schuur van Martin Zwanikken werd zondagnacht door een brand compleet verwoest.
Zwanikken en zijn vrouw Ilona zijn maandagmiddag beduusd van de gebeurtenis. Zwanikken: ,,Het magazijn, de voorraad, de kassa, de kaasweger, noem maar op. Mijn gehele bedrijf is weg. De SRV-wagen bevatte mijn hele hebben en houden.'' Zwanikken begon in 1978 met zijn SRV-wagen.
Of de verzekering de schade vergoedt, is voorlopig nog afwachten. ,,Ik hoop het met heel mijn hart. Ik heb dit bedrijf al 35 jaar en geniet iedere dag nog van het werk. Ik zou niet weten wat ik anders zou willen doen.''
Zwanikken en zijn vrouw lagen te slapen toen ze werden opgeschrikt door de brand, die door bezoekers van een examenfeest iets verderop was ontdekt. ,,We belden meteen 112, de brandweer was er snel bij. Over de hulpdiensten hebben we niets anders dan lof. Onze zoon Joost heeft ons paard, dat hier vlakbij op stal stond, nog kunnen redden. Verder is er gelukkig niemand gewond geraakt.'' Volgens Zwanikken werd al snel duidelijk dat de brand niet is aangestoken. ,,De brand is vermoedelijk ontstaan door kortsluiting. Iedereen is er in ieder geval flink door aangeslagen. We krijgen gelukkig veel steun van mensen uit de buurt en vrienden en familie. Hartverwarmend.''
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article16661733.ece/Laarder-Het-hele-bedrijf-is-verwoest?lref=sll