1. Wat jullie vinden van de twitter door 112 fotogravfen
Ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet vinden. Persoonlijk ben ik nogal terughoudend om nieuws á la minute de lucht in te slingeren, ik vind het nogal een impulsief iets. Het lijkt mij vooralsnog een uitnodiging naar de hele wereld om ook maar even te komen kijken.
2. Doe je zelf ook aan twitter om de mensen thuis op de hoogte te houden?
Ik heb het nu twee maal gedaan en er kwam naar mijn gevoel vier maal zoveel publiek op af. Ik betwijfel dus of ik het verder ga gebruiken als snel-nieuws-brenger. Ik zie het als een directe vervanger van de oude analoge scanner: "live lezen wat er ginds gebeurt". Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik, als ik hoor dat ergens iets gebeurd is, tegenwoordig meteen op Twitter kijk om te zien wat er gaande is, dus inderdaad dat scannergevoel van vroeger.
3. Vind je dit leuk om te doen.
In eerste instantie wel, maar toen ik zag wat er van volk kwam opdraven had ik er al meteen spijt van. Maar daarbij vraag ik me wel af of dat door dat twitterbericht (en de diverse tweets van anderen) kwam of dat er massaal volk kwam door de vakantieperiode en iedereen vrij was.
4. wat is je twitter account. (Altijd handig bij een grote brand).
... laat dat maar even, ik wil eerst even over wat langere periode de effecten bekijken van nieuwe tweets...