De kracht van een (goede) persfotograaf is zijn moment kiezen om wél of niet aan het werk te gaan... Het wel of niet snappen van de burger heeft daar niet zoveel mee te maken. Je komt op een van de vervelendste momenten iemands leven ''in stappen'', gaat vervolgens je foto's en/of film maken, al dan niet onder het bijpraten met de collega fotografen...
Heel zwart/wit sta je ''te genieten'' van een k*t moment in iemands leven.....
Dat klopt en daar mag je als fotograaf best wel rekening mee houden. Maar in de bovenstaande gevallen ging het de agressors daar niet zo heel erg om.
En dat kuddegedrag van fotografen is inderdaad zo af en toe ergelijk. Ik ken ene ploegje watr zelfs de vriendinnen mee neemt voor de gezelligheid.
Meneer de rechter, ik duwde de camera man van mijn terrein. Hij reageerde agressief en wilde mij slaan, daarom heb zijn camera in zijn achteringang geduwd en duidelijk laten weten wat ik aan zelfverdediging kan."
We hadden het al niet meer over eigen terrein maar over de openbare ruimte.
Dat klootjes volk moet wel jouw opdrachtgever zijn/haar media kopen. Dat klootjes volk verdien jij wel je boterham aan. Dat klootjesvolk zit ook bij de politie, brandweer of wat dan ook. Dat klootjes volk is NEDERLAND.
Ten eerste behoren de fotografen dan ook tot het klootjesvolk, ten tweede verdienen de politie, brandweer en bergers er ook aan.
Ten derde gaat het hier om het principe van persvrijheid tegenover agressors. Reageren mensen vanuit een emotie dan kan ik er begrip voor opbrengen, maar zo'n voorbeeld als van Aram waar de agressie kwam van iemand die iets te verbergen had heb ik minder begrip voor.
Jouw reactie is datzelfde als waar veel mensen een ander van betichten.... IKUH ben belangrijk.
Vind ik een onnodig botte uitspraak.