Zoals gezegd, een eigen mening is prima maar ga niet een ander hinderen bij zijn werk. Of dat werk hem nu aanstaat of niet.
Met publicatie van video heb ik geen enkel probleem. Hij wil aandacht, door oa midden voor de camera te gaan staan en niet opzij te willen, dan krijgt ie aandacht.
Er zijn ook mensen die vinden al dat geflits en gecontroleer maar niks. Dan maar massaal flitskasten onklaar maken? Of anderzins agenten in de weg lopen die bekeuringen uitdelen waar je het niet mee eens bent?
Wat heeft een snelheidscontrole d.m.v. flitskasten nu met dit onderwerp te maken?
Het gaat er om dat heel veel sensatiefotograven soms wel heel dicht bij het persoonlijke leed van slachtoffers komen, natuurlijk argmumenten als openbare weg, pres/nieuwsvrijheid enz enz. Maar bedenkt het ook eens vanuit de kant van het slachttoffer, het is zijn leed, een fotograaf of cameraman wil dit leed juist in beeld brengen, daar zit de crux....
Wanneer de man die voor de cameraspringt heeft net zoveel rechten op de openbare weg als de persoon die achter de camera staat, om als Fotograaf/camara man vervolgens te roepen, ik roep de politie wanneer iemand niet uit beeld wil is natuurlijk een zwaktebod....
Het gaat mij er om dat wel heel veel fotografen heel ver gaan in het inbeeld brengen van leed van anderen, bij een lokale 112/p2000 nieuws site kwam ik foto's tegen van slachtoffers op weg naar een ambulange waar alleen het gezicht van het slachttoffer was geblurd.... dan ga je in mijn optiek veel te ver, natuurlijk het gezicht van het betreffende slachtoffer kwam niet in beeld, maar al het andere werd breed uit gemeten door de sensatiepers....
Dat is niets anders dan grof geldverdienen aan andermans leed, dat mensen daar tegen in opstand komen mag van mij.....