Grote brand (warenhuis Bijenkorf) Piazza - Eindhoven 03-07-2012

Auteur Topic: Grote brand (warenhuis Bijenkorf) Piazza - Eindhoven 03-07-2012  (gelezen 13074 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #60 Gepost op: 6 juli 2012, 16:22:15
Helaas kan dat alleen als de marktkooplui oog voor veiligheid hebben of als er een marktmeester is die daar gewoon een duidelijk verhaal overheeft.

Bij beiden schort het daar nog wel eens aan. Uiteindelijk is de gemeente verantwoordelijk en daar zit hem m.i. de kneep.
De gemeente moet naast het opstrijken van de marktgelden ook werk maken van het (laten) naleven van de regels.

En ik heb daar bij sommige markten grote vraagtekens bij.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #61 Gepost op: 6 juli 2012, 16:24:52
Overigens snap ik niet dat mensen zelf niet inzien dat hun handelen een probleem kan zijn voor de veiligheid. Je mag toch verwachten van mensen dat ze zelf ook inzien dat bij calamiteiten de route vrij moet zijn.

Dan ga je ervan uit dat de marktkooplui weten dat er over de markt een calamiteitenroute loopt. Bij ons worden de avond van te voren de kramen opgebouwd en 's ochtends komen de kooplui uit het hele land hun kraam inrichten. Weten zij iets van routes.... Uiteraard hebben ze altijd genoeg spullen bij zich voor 2 kramen, maar hebben ze er maar 1 gehuurd.  0098 Kortom, alles lekker ervoor en ernaast uitstallen. En dan kom ik toch weer uit bij die marktmeester die daarop moet toezien.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #62 Gepost op: 6 juli 2012, 22:17:18
Handhaving en commerciële belangen.........blijft lastig?!

Blijkbaar zijn we dan ineens niet zo goed om te handhaven. Mijn principe is 2x geel en dan rood. Een week niet op de markt of zo?
Al lopen de markten en hun bezetting enorm terug dus de Gemeentes bedenken zich wel 2x
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #63 Gepost op: 6 juli 2012, 23:10:59
Ik weet niet of de marktmeester de bevoegdheid heeft om sancties op te leggen. Als een marktkoopman een vaste plaats heeft gekregen, kan hij deze niet zomaar intrekken. Dan moet er (voor zover ik weet) iets meer gebeurd zijn....
Ik denk wel Alexander dat wat jij zegt niet ver van de realiteit bevindt....
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #64 Gepost op: 9 juli 2012, 00:14:48
Je ziet overal dat bij handhaving de commerciële belangen soms voorgaan en het bij waarschuwen blijft.

We "polderen" nu eenmaal graag in NL. En veel marktlieden staan al vele jaren op markten en is het een grote familie. Ga dan nog maar eens handhaven...... Die marktlieden zorgen wel voor je salaris.

En voor handhaving moet je inderdaad opbouw van een dossier doen. Duidelijke regels en sancties vooraf bekend maken.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le