De politie mag rijbewijs van dronken fietsers niet meer innemen / invorderen

Auteur Topic: De politie mag rijbewijs van dronken fietsers niet meer innemen / invorderen  (gelezen 6774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

• Senior gebruiker
En een paard/kameel ?

Dinges

• Senior gebruiker
En een kameel ?

In de woestijn heb je geen verkeer(s)-borden.  ;D

mike

• Senior gebruiker
Het is heel simpel er zijn twee manieren om een rijbewijs in te vorderen wanneer men alcohol heeft genuttigd een op grond van artkel 164 WVW. Maar dit artikel spreek toch echt van een bestuurder van een motorrijtuig.

Andere mogelijkheid is artikel 130 WVW. Maar ook in dat artikel wordt gesproken over bestuurders van motorrijtuigen.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Is natuurlijk ook iets anders of je ketszat op de fiets of achter het stuur stapt.Op m n fietske kan ik alleen schade aanrichten aan mezelf terwijl als bestuurder wel wat meer gevaar veroorzaak.Beste in beide gevallen is uiteraard een taxi pakken!

sylvester1986

• Gast
Op m'n fietske kan ik alleen schade aanrichten aan mezelf.
Psychologische schade is toch ook schade? Als jij dronken op je fiets stapt en een bestuurder rijdt jou dood, dan lijkt mij dat niet prettig.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Op m n fietske kan ik alleen schade aanrichten aan mezelf

Of aan andere fietsers, of voetgangers.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Tja. Ik heb in zo'n bui wel eens geprobeerd schade toe te brengen aan een mast van de trambovenleiding..... niet geheel vrijwillig..... en de metalen mast won....  :-\

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Op m n fietske kan ik alleen schade aanrichten aan mezelf terwijl als bestuurder wel wat meer gevaar veroorzaak.

Je bent op de fiets ook een bestuurder, en rijden onder invloed op je fiets is ook strafbaar. Alleen kan je rijbewijs niet in worden genomen omdat je geen bestuurder bent van een motorvoertuig. Je kan wel degelijk aangehouden en vervolgd worden!

Of aan andere fietsers, of voetgangers.....

Of geparkeerde auto's, palen, in sloten rijden etc. etc. En als je schade aan jezelf (of een ander!) aanricht, wie kan al de hulpverleningskosten en ziektekosten betalen, jou van de weg schrapen of uit de sloot plukken....  :'( niet alleen aan jezelf denken
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

r1200gs

• Senior gebruiker
Of je bent zo dronken en je fiets op de autosnelweg. Hoezo niet gevaarlijk dronken op de fiets.

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Een vriend van me heeft ooit eens een rijverbod gekregen, nadat hij een lichtcontrole met bijbehorend stopteken had gemist. Die miste hij natuurlijk omdat er een tikkie alcohol in zat. Hij moest blazen en werd bekeurd. Daarnaast mocht hij 4 uur lang niet fietsen!