Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 435532 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1090 Gepost op: 12 oktober 2016, 09:24:54
Citaat van: Senior GGP link=msg=1451969 date=1476249679
Neem me niet kwalijk, maar volgens mij hoort dit hier niet thuis.
Dit zijn interne zaken en dienen te lopen via de kerninstructeurs van MEOS.
Zij dienen e.e.a. uit te leren aan de collega's. Je vader zou gewoon contact met hen op moeten nemen om dit via de juiste kanalen te regelen.
Je stelt vragen die alles met veiligheid en codering te maken hebben. Het is namelijk niet zomaar een gsm, het is een apparaat waar ambtsedige processen-verbaal mee worden gemaakt. Daar komt iets meer bij kijken dan alleen een SIM plaatsen en via Smart Switch synchronisren.

(politie heeft KPN)

Pap heeft ondertussen contact gehad met de persoon die erover gaat en problemen zijn nu opgelost. Tuurlijk komt er meer bij kijken dan alleen simkaartje plaatsen en synchroniseren, zeker waar. Maar alle stappen door het handboek waren mij gelukt om alle benodigde systemen erop te zetten (en waar een wachtwoord opgegeven moest worden pap dit laten invullen). Probleem is dus nu opgelost en de S7 werkt naar behoren.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1091 Gepost op: 12 oktober 2016, 10:00:51
Ik zou maar vragen of deze berichten verwijdert kunnen worden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #1092 Gepost op: 12 oktober 2016, 12:06:05
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1451918 date=1476214917
Even hier een vraagje. Mijn vader heeft vandaag de nieuwe Galaxy S7 ontvangen (MEOS). Aangezien hij er niet zoveel vanaf weet/lukt heb ik deze zoverre voor hem klaargemaakt voor gebruik. Nu loop ik tegen 2 cruciale problemen aan: nieuwe simkaart die erbij zit wordt niet geactiveerd, hoe kan dit? En Samsung Smart Switch werkt niet om alles over te zetten (krijgt geen verbinding met de Galaxy S5 (MEOS), ook niet met het kabeltje), waar kan dit aan liggen? Wie kan mij hierin verder helpen?

Trouwens wel een heel fijn hoesje zit erbij (Otterbox) en direct al een goede screenprotector erop in de vorm van zo'n glasplaatje!

Snap niet dat jij allerlei dingen heb moeten installeren. Dit wordt gewoon uitgelegd en gedaan door de kerninstructeurs wat, Sernio GGP ook zegt.
Groeten,  Tazbrw


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #1093 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:11:34
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1451981 date=1476257094
Pap heeft ondertussen contact gehad met de persoon die erover gaat en problemen zijn nu opgelost. Tuurlijk komt er meer bij kijken dan alleen simkaartje plaatsen en synchroniseren, zeker waar. Maar alle stappen door het handboek waren mij gelukt om alle benodigde systemen erop te zetten (en waar een wachtwoord opgegeven moest worden pap dit laten invullen). Probleem is dus nu opgelost en de S7 werkt naar behoren.

En als ik het goed gelezen heb, dan had je vader een S5?!
Vanwaar nu die S7 dan, niet dat jij daar iets aan kunt doen hoor!
Wel een trieste vertoning dat er heel veel dienders in den lande zijn die met een BB of Nokia rondlopen, terwijl sommige collega's hun S5 kennelijk kunnen 'upgraden' naar de S7.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #1094 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:23:21
Citaat van: schuimer link=msg=1452112 date=1476288694
En als ik het goed gelezen heb, dan had je vader een S5?!
Vanwaar nu die S7 dan, niet dat jij daar iets aan kunt doen hoor!
Wel een trieste vertoning dat er heel veel dienders in den lande zijn die met een BB of Nokia rondlopen, terwijl sommige collega's hun S5 kennelijk kunnen 'upgraden' naar de S7.
Dat gaat landelijk gebeuren -> Zie intranet.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1095 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:30:37
Citaat van: schuimer link=msg=1452112 date=1476288694
En als ik het goed gelezen heb, dan had je vader een S5?!
Vanwaar nu die S7 dan, niet dat jij daar iets aan kunt doen hoor!
Wel een trieste vertoning dat er heel veel dienders in den lande zijn die met een BB of Nokia rondlopen, terwijl sommige collega's hun S5 kennelijk kunnen 'upgraden' naar de S7.

Zeker waar. Al helemaal als je je bedenkt dat de S5 van hem vernietigd gaat worden...... Er was eerst sprake van terugzetten naar fabrieksinstellingen zetten voor de volgende maar doordat de telefoon ook 2 jaar intensief gebruikt is (batterij gaat sneller leeg, gebruiksschade, noem maar op) gaat dit niet door maar worden ze vernietigd....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1096 Gepost op: 14 oktober 2016, 13:54:03
Citaat van: Prio1 link=msg=1452113 date=1476289401
Dat gaat landelijk gebeuren -> Zie intranet.

Alleen op het Haagse intranet dan? Heb ik niet gelezen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #1097 Gepost op: 14 oktober 2016, 16:38:26
Citaat van: silque link=msg=1452381 date=1476446043
Alleen op het Haagse intranet dan? Heb ik niet gelezen.
Op het landelijk intranet, titel: "Iedereen een nieuwe smartphone voor eind 2017".
Binnen een jaar tijd worden 66.000 mobiele toestellen vervangen.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1098 Gepost op: 14 oktober 2016, 18:02:01
Gelezen, thx voor de tip!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #1099 Gepost op: 15 oktober 2016, 00:44:12
Komende woensdag ga ik mij eindelijk ook maar eens melden op de 'cursus' voor de S7.  Ben alleen maar IPhone gewend, dus zal wel tegen de nodige tijd aan gewenning oplopen 😬