Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 441316 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #150 Gepost op: 23 juni 2013, 11:40:26
Ik las een bericht op de Kabelweg in Amsterdam dat er idd geen telefoons meer worden uitgegeven. Er zijn veel verschillende types in omloop en er wordt, nationaal, eerst een werkgroep opgestart om tot een eenduidig beleid te komen.

Tot die tijd is de levering stopgezet..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #151 Gepost op: 24 juni 2013, 12:02:56
Eerst waren er problemen met de capaciteit in het netwerk als iedere diender met een blackberry data gaat gebruiken.... dat schijnt verholpen te zijn inmiddels.

Vervolgens de bonnen-app, die werkt niet op de Curve modellen. Dus moet je daarvoor een Bold krijgen. Echter voor de capaciteitsproblemen waren er al wel duizenden Curve's ingekocht.
Laatste wat ik hoorde via VTSPN is dat het uniform de Bold krijgt en de curve's weer verspreid worden binnen de overige personeelsleden. Kan me zomaar voorstellen dat indien de Bold's zijn uitgereikt en er daarvoor weer nieuwe worden ingekocht bijvoorbeelde de Z10 om de hoek komt kijken. Probleem tot die tijd zal blijven dat er gewoon heel veel voorraden liggen......... De vervangingswaarde is trouwens niet zo groot. Heb bij een defecte Curve zonder problemen een nieuwe gekregen, schijnt €12,50 te zijn voor een Curve.

Dit uiteraard icm het abonnement wat KPN met de politie heeft (iig in Nederland, Duitsland en Belgie onbeperkt bellen en data voor elke politie-telefoon). Ga je verder internationaal dan moet je even weten welk abonnement je hebt van je baas! Via de chef internationaal abonnement mogelijk.  8) Sommige eenheden hebben dit al standaard, maar check het even. (zie NP intranet)

Gezien het abonnement wat er is met KPN is het natuurlijk wel opmerkelijk dat district Zeeland iedereen een Samsung geeft, of het moet van tijdelijke aard zijn totdat de Blackberry ook daar beschikbaar is, zodat iedereen iig een telefoon heeft nu! Maar ja......

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #152 Gepost op: 24 juni 2013, 14:36:54
Citaat van: HGL link=msg=1177145 date=1372068176
Eerst waren er problemen met de capaciteit in het netwerk als iedere diender met een blackberry data gaat gebruiken.... dat schijnt verholpen te zijn inmiddels.

Vervolgens de bonnen-app, die werkt niet op de Curve modellen. Dus moet je daarvoor een Bold krijgen. Echter voor de capaciteitsproblemen waren er al wel duizenden Curve's ingekocht.
Laatste wat ik hoorde via VTSPN is dat het uniform de Bold krijgt en de curve's weer verspreid worden binnen de overige personeelsleden. Kan me zomaar voorstellen dat indien de Bold's zijn uitgereikt en er daarvoor weer nieuwe worden ingekocht bijvoorbeelde de Z10 om de hoek komt kijken. Probleem tot die tijd zal blijven dat er gewoon heel veel voorraden liggen......... De vervangingswaarde is trouwens niet zo groot. Heb bij een defecte Curve zonder problemen een nieuwe gekregen, schijnt €12,50 te zijn voor een Curve.

Dit uiteraard icm het abonnement wat KPN met de politie heeft (iig in Nederland, Duitsland en Belgie onbeperkt bellen en data voor elke politie-telefoon). Ga je verder internationaal dan moet je even weten welk abonnement je hebt van je baas! Via de chef internationaal abonnement mogelijk.  8) Sommige eenheden hebben dit al standaard, maar check het even. (zie NP intranet)

Gezien het abonnement wat er is met KPN is het natuurlijk wel opmerkelijk dat district Zeeland iedereen een Samsung geeft, of het moet van tijdelijke aard zijn totdat de Blackberry ook daar beschikbaar is, zodat iedereen iig een telefoon heeft nu! Maar ja......

Mooie woorden en het zou echt fijn zijn als het door gaat! Mijn belangrijkste vragen zijn, wie, wanneer en waar?
"Waakzaam & Dienstbaar"

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 25 juni 2013, 00:57:30
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1177188 date=1372077414
Mooie woorden en het zou echt fijn zijn als het door gaat! Mijn belangrijkste vragen zijn, wie, wanneer en waar?

Zijn daarna de carkits aan de beurt? Met de nieuwe dienstvoertuigen is ook maar gelijk besloten alle vaste carkits te vervangen voor bluetooth meuk zonder houders of opladers voor de gsm. Handig voor de consument, niet voor de politie. Constant lege autotelefoons en telefoons die niet willen verbinden omdat de carkit je telefoon weer eens niet herkent. Ik neem gewoon de telefoon niet meer op als ik in de auto zit. Ik ben bereikbaar op de porto

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #154 Gepost op: 25 juni 2013, 09:36:52
Dat is nog regiospecifiek. Hier zitten er nog oude carkits voor de Nokia in de auto's. Alleen de nieuwe onopvallende voertuigen hebben een bluetoothsetje.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #155 Gepost op: 25 juni 2013, 10:21:12
Bij ons zijn alle op en onopvallende voertuigen voorzien van een Bury carkit met touchscreen. In de console ligt een kabel om nokia telefoons op te laden, de BB's zul je op het bureau moeten opladen bij ons.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #156 Gepost op: 25 juni 2013, 11:26:42
Gebruik die carkit nooit. Bijrijder belt gewoon aan het oor. Ik vind het onhandig als de porto door het gesprek heen schreeuwt als het gesprek via de carkit gaat.

En heb ook wel eens gehad dat als ik buiten de auto aan het bellen was dat de telefoon nog aan de carkit gekoppeld zat. Dus kon ik praten en luisteren wat ik wilde, maar het gesprek vond in de auto plaats.  :D

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #157 Gepost op: 25 juni 2013, 11:43:19
Citaat van: AureliusM link=msg=1177460 date=1372152402
Gebruik die carkit nooit. Bijrijder belt gewoon aan het oor. Ik vind het onhandig als de porto door het gesprek heen schreeuwt als het gesprek via de carkit gaat.

En heb ook wel eens gehad dat als ik buiten de auto aan het bellen was dat de telefoon nog aan de carkit gekoppeld zat. Dus kon ik praten en luisteren wat ik wilde, maar het gesprek vond in de auto plaats.  :D
helemaal mee eens!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 25 juni 2013, 11:55:45
Wij gebruiken de carkit ook nooit. Volgensmij stond die Bury overigens wel in de aanbesteding voor de dienstvoertuigen....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #159 Gepost op: 25 juni 2013, 12:23:16
Voor solo-surveillance en ander personeel dat solo rijdt (HovJ enzo) is het wel handig. Echter, een headset is mss handiger.