Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425860 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #170 Gepost op: 26 juni 2013, 17:13:43
Citaat van: Jerommeke link=msg=1177752 date=1372243961
Altijd fijn, collega's die hun telefoon koppelen en zelf fysiek niet in de auto zitten tijdens een dienst (tijdens horeca bijv.)
Carkit pakt de telefoon, personeel in de auto heeft het gesprek en de collega die buiten staat niet...

In mijn opinie werkt het niet....

Werkt opzich wel, zolang je als niet bestuurder (dus ook geen reden om te koppelen) maar je bluetooth van je telefoon uitzet. Dan heb je deze problemen niet en is vaak met een simpele handeling te doen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #171 Gepost op: 27 juni 2013, 22:02:14
Bluetooth is niet altijd handig... Al een keer gehad dat bij een horecatent stond (naast de auto) en in de auto m'n telefoon hoorde overgaan....  :)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #172 Gepost op: 27 juni 2013, 23:21:11
Citaat van: PietjePuk link=msg=1177642 date=1372185388
Intranet. :)

Kun je iets specifieker zijn een linkje naar mijn PM sturen?

Bedankt alvast
"Waakzaam & Dienstbaar"


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #173 Gepost op: 27 juni 2013, 23:53:23
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1178557 date=1372368071
Kun je iets specifieker zijn een linkje naar mijn PM sturen?

Bedankt alvast
Zal ik morgen even doen! :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #174 Gepost op: 28 juni 2013, 09:24:22
Ik kan hem ook niet vinden, dus je mag mij ook een PM sturen!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #175 Gepost op: 28 juni 2013, 12:49:03
sent!!!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #176 Gepost op: 28 juni 2013, 12:53:44
Beide hebben hem ook van mij ;)

Of bedoel je juist dat je hem ook wilt?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #177 Gepost op: 28 juni 2013, 13:35:57
Ik heb em 2x gehad, waarvoor dank! Dat bericht had ik overigens al gelezen  e050
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #178 Gepost op: 3 juli 2013, 13:17:35
Citaat van: PietjePuk link=msg=1176218 date=1371845596
Er is een uitgifte stop op het moment, dus vooralsnog zou niemand wat moeten krijgen.

Teller staat nu op 30k+ als ik mee niet vergis. In Utrecht lopen zelfs werk studenten met een eigen BB.

Vorige week de 9810 mogen ontvangen, gevalletje op de valreep  8)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #179 Gepost op: 3 juli 2013, 18:24:49
Gelukkig zijn we allemaal uitgerust met een telefoon van de baas!

Agenten onthouden bar weinig van briefing, blijkt uit onderzoek

Agenten vergeten bij briefings bijna 70 procent van de gepresenteerde informatie en opdrachten. Dit blijkt uit het vandaag te presenteren rapport De operationele politiebriefing onderzocht van Crisislab, een onderzoeksinstituut verbonden aan de Radboud Universiteit.

De briefing is voor veel politieagenten het beginmoment van hun dienst. Ze horen daar bijvoorbeeld op welke verdachte personen en voertuigen ze moeten letten. In het rapport - gemaakt in opdracht van het programma Politie & Wetenschap - legt een noodhulpbrigadier uit wat er mis kan gaan als de briefing slecht beklijft. Bij een aanhouding verzuimde hij een gevaarlijke inbraakverdachte direct in de boeien te slaan. De verdachte was diezelfde ochtend bij de briefing nog omschreven als 'zeer agressief en vuurwapengevaarlijk', maar dat was de agent straal vergeten.

De onderzoekers hielden geheugentests vlak na politiebriefings in de regio's Brabant Zuid-Oost, Gelderland-Zuid en Drenthe. Ze concluderen dat de informatieoverdracht 'zeer onbetrouwbaar' is en doen aanbevelingen, zoals het gebruik van minder dia's bij de presentaties. Ook aantekeningenboekjes kunnen helpen: agenten die notities maakten - een minderheid - scoorden het best op de geheugentest.

Koffiepauzes
'Daar ligt dus al ruimte voor verbetering', zegt hoofdonderzoeker Astrid Scholtens van Crisislab. 'Maar misschien moet de hele politiebriefing wel op de schop en moeten agenten informatie anders delen. We hoorden vaak dat de briefing zo'n fijn sociaal moment is met de hele afdeling, maar daarvoor is de briefing niet bedoeld. Agenten hebben ook koffiepauzes; kun je die niet voor teambuilding gebruiken?'

Jannine van den Berg van de korpsleiding Nationale Politie ziet in het rapport een bevestiging dat de informatieoverdracht bij de politie beter kan. Ze verwacht veel van de dit jaar opgerichte Real Time Intelligence Centers. Deze meldkamers voeden uitrukkende agenten via hun mobieltjes met de laatste informatie. Die gegevens komen ook van openbare bronnen, zoals een van Facebook geplukte foto van de verdachte. 'Precies de juiste informatie op het moment dat je die nodig hebt, daarvoor is de klassieke briefing niet altijd de beste manier.'

Professionals
Toch wil Van den Berg ook de klassieke briefing handhaven, omdat dit de beste manier zou zijn voor eenheden om op de hoogte te blijven van elkaars werkzaamheden. Agenten aanmoedigen om notities te maken als geheugensteun, vindt ze niet nodig. 'Het zijn professionals, die verantwoordelijkheid moeten ze zelf pakken.'


Bron:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3469461/2013/07/03/Agenten-onthouden-bar-weinig-van-briefing-blijkt-uit-onderzoek.dhtml